کد خبر 846794
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
ترامپ نمایه

بعد از اعمال تعرفه بر کالاهای چینی و اقدام متقابل چین در برابر آمریکا، ترامپ دستور بررسی مجدد پیوستن آمریکا به TPP را صادر کرده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ در یکی از اولین اقدامات خود به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، دستور داد تا این کشور از پیمان ترانس-پاسفیک یا TPP خارج شود. TPP یک پیمان تجاری است که بین 12 کشور دارنده 40درصد از اقتصاد جهانی ایجاد و مذاکرات مربوط به آن در فوریه 2016 نهایی شده است.

بعد از اعمال تعرفه بر کالاهای چینی و اقدام متقابل چین در برابر آمریکا، ترامپ دستور بررسی مجدد پیوستن آمریکا به TPP را صادر کرده است.

تحلیل و ارزیابی

1. ترامپ در تب‌وتاب رقابت‌های انتخاباتی و در ادامه سلسله حملاتش به باراک اوباما، پیمان ترانس-پاسیفیک را که با محوریت برجسته رئیس‌جمهور سابق آمریکا منعقد شده بود، یک پیمان ناعادلانه معرفی کرد و وعده خروج از آن را به‌عنوان یک شعار انتخاباتی مطرح کرد. او این شعار را در روزهای اولیه حضورش در کاخ سفید عملی کرد.

2. اقدامات اخیر ترامپ در اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات کالاهای چینی، و اعلان عملی جنگ تجاری با چین، نگرانی‌هایی را در آمریکا ایجاد کرده است. ازجمله سیاستمدارانی از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه معتقدند ترامپ باید بجای ورود به جنگ تجاری با چین، با رقبای این کشور به تجارت بپردازد.

بیشتر بخوانید:

گفتگو سران آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره سوریه

3.  اجتماع رقبای تجاری چین مانند ژاپن، استرالیا، کانادا، مالزی و مکزیک در TPP و لزوم تجارت با آن‌ها برای انزوای اقتصادی چین، باعث شده است تا ترامپ به فکر پیوستن مجدد به پیمان ترانس-پاسفیک باشد.

4. نگرانی از اقدامات تلافی‌جویانه چین در چارچوب جنگ اقتصادی و اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی باعث شده است تا ترامپ دستور بازبینی در تصمیم اتخاذ شده خود را صادر کند.
 

منبع: کانال تبیین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احدی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    0 0
    مسئولین بی منطق آمریکا فقط زبان زور میفهمن حضرت آقا باچه زبانی این موضوع را به یه عده حالی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس