کد خبر 846697
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
رضا سراج

ترامپ حمله به سوریه را تمام عیار خواند و مدعی انجام ماموریت شد. پنتاگون نیز حملات آمریکا را دقیق و متناسب نامید. آیا حمله به سوریه موفق بوده است؟

به گزارش مشرق، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: محور غربی، عبری، عربی در سوریه با دو شکست در عرصه میدانی و راهبردی مواجه شده است. در عرصه میدانی، متحدین سوریه پس از شکست داعش، غوطه شرقی را پاکسازی کردند و اهرم فشار علیه امنیت دمشق را از بین بردند. در عرصه راهبردی نیز متحدین سوریه، نشست آستانه را جایگزین مذاکرات ژنو با محوریت آمریکا کردند. بدین ترتیب آمریکا و متحدانش عملا در شرایط حذف از معادلات میدانی و راهبردی سوریه قرار گرفتند. مجموعه این شرایط، محور غربی، عبری، عربی را وادار به نمایش نظامی در سوریه کرد تا به زعم خود، بر دو صحنه میدانی و راهبردی سوریه تاثیر گذارده و محاسبات ایران و روسیه را تغییر دهند.

تغییر در عرصه میدانی و راهبردی سوریه، نیازمند حمله فراگیر است و با حمله محدود و نقطه‌ای، این سطح از تغییرات حاصل نمی‌گردد. ثانیا برای تغییر محاسبات متحدین سوریه، می‌بایست اهداف مرتبط با روسیه، ایران و مقاومت مورد آماج قرار می‌گرفت که چنین نشد. بنابراین حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه نه تنها موفق نبوده؛ بلکه در عرصه جنگ روانی-ادراکی استراتژیک نیز فاقد اثربخشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 2
    بله موفق بوده !سوال بعدی!
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 6
    باور كرديم!!!!!!!!
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
    4 0
    بسیار تحلیل خوب و درستی بود. حمله امروز فقط از نظر پروپاگاندا ارزش داشت وگرنه ارزش نظامی و استراتژیکی نداشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس