کد خبر 846266
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
هومن افاضلی

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران رویارویی با حریف مشهدی تیمش را بازی مرگ و زندگی خطاب کرد.

به گزارش مشرق، هومن افاضلی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل پدیده اظهار داشت: اگر راجع به بازی پدیده بخواهم صحبت کنم، شاید لفظ خوبی نباشد، اما بازی مرگ و زندگی است. اگر پدیده هم پایین جدول است به دلیل مشکلات مدیریتی و بحث کسر 6 امتیاز است.

وی ادامه داد: به نظر من اگر از پدیده 6 امتیاز کسب نمی شد، حتی با همین مشکلات مدیریتی نیز آنها همین حالا 6 امتیاز بیشتر از ما دارند و علاوه بر آن تیمی هستند با مهره های بسیار خوب و کادر فنی خوب و با تجربه که به نظرم شرایط‌شان بسیار ویژه است. آقای مهاجری از مربیان شناخته شده لیگ است که تیم های او بسیار خوب بازی می کنند و ما کار بسیار دشواری خواهیم داشت. کیفیت پدیده بسیار بالاست و من هم مهاجری را سال‌هاست که می‌شناسم و او جزو مربیان خوبی محسوب می‌شود که سال‌ها در مشهد و تیم پدیده کار کرده و به نظرم بازی فردا برای ما یک بازی پیچیده، سخت و البته با کیفیت قابل قبول است.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در واکنش به این مسئله که باشگاه پدیده اعلام کرده فصل آینده تیمداری نخواهد کرد و آیا این موضوع برای بازی فردا به سود نفت خواهد بود یا ضرر آنها اظهار داشت: به نظر من این اتفاق موضوعی است که مطمئنا کادر فنی پدیده از آن استفاده خواهد کرد تا بازیکنانش را بیشتر تحریک کند و خود ما هم انتظار داریم تیمی با انگیزه مقابل ما بازی کند با این حال کاری به این حواشی نداریم و حواشی یک بخشی از فوتبال ما در همه تیم ها محسوب می‌شود اما به خودی خود ما تیم باتجربه‌ای داریم که بدون توجه به این مسائل کار خودمان را انجام می دهیم.

افاضلی در پاسخ به این سوال که به نظرش از بین تیم‌های نفت، سپیدرود، استقلال خوزستان، پدیده و سایر تیم‌هایی که در آستانه سقوط هستند کدام یک بهتر است که در لیگ بمانند؟ گفت: به نظرمن تیمی که در نهایت لیگ می‌ماند از همه بهتر است. به نظر من لیگ ما رقابتی فشرده دارد و در این فشردگی تیم‌ها باید از همه پتانسیل خود استفاده کنند تا به لحاظ فنی بهترین شرایط را داشته باشند. اینکه ما بگوییم چه تیمی از بین این تیم‌ها بهتر است، نسبی خواهد بود. به طور مثال من تیم خودم را بیشتر از همه دوست دارم نه به این دلیل که با آن کار می‌کنم بلکه به این دلیل که نفت یک تیم تهرانی است و با توجه به کمبود حضور تیم‌های تهرانی در لیگ، بهتر است که در لیگ برتر بماند. شما توجه کنید شهر تهران 17 میلیون نفر جمعیت دارد و با توجه به شرایط و امکاناتش لیاقت دارد که تیم‌های بیشتری در لیگ داشته باشد. از سوی دیگر تیم‌های شهرستانی و خوب دیگری هم هستند که هواداران زیادی دارند و مثلا در مشهد ورزشگاه بسیار خوب و مدرنی ساخته شده که پدیده می‌تواند از آن استفاده کند. سپیدرود تماشاگران زیادی دارد و جزو تیم‌های قدیمی محسوب می شود یا استقلال خوزستان که در استانی حضور دارد که مهد فوتبال است و در این سال‌ها همه دیده‌ایم که چه بازیکنانی از خوزستان به تیم ملی راه یافته‌اند. اینکه بگوییم بهتر است کدام یک از تیم‌ها بمانند، خوشبختانه و بدبختانه دارد، اما واقعیت همان چیزی است که آخر سر اتفاق می‌افتد و باید ببینیم کدام یک از تیم‌ها در لیگ می‌مانند.

وی در واکنش به این مسئله که مشکلات مالی عدیده‌ای در تیم‌های همچون نفت، پدیده و سایر تیم‌ها وجود دارد و با توجه به این موضوع لیگ برتر دچار مشکلات زیادی هم شده و به نظرش آیا بهتر نیست خود این تیم‌ها برای ادامه راه تصمیم گیری کنند تا فوتبال ایران بیشتر از این وارد چالش نشود، گفت: این یک بحث پیچیده است و شاید در این 15 دقیقه قانون کنفرانس نتوان این بحث را به خوبی باز کرد اما جنبه‌های مختلفی را باید در نظر گرفت. من پیش از این هم گفته‌ام تیم‌هایی که پشتیبانی مالی و مدیریتی خوبی دارند جایگاه بهتری هم در جدول خواهند داشت. برای اثبات این صحبت نیز می‌توانید جدول لیگ را از بالا تا پایین ببینید تیم‌ها به ترتیب شرایط‌شان در پشتیبانی مالی و مدیریتی تا پایان جدول رتبه بندی شدند و شاید یکی دو تیم جایگاهشان بالا و پایین شده است اما جدول هیچگاه به شما دروغ نمی‌گوید. موضوع که وجود دارد، این است که ما هنوز نمی‌دانیم از لیگ‌مان چه می‌خواهیم و آیا لیگ فوتبال برای ما کسب و کار است؟ صرفا فوتبال و یک قابت ورزشی است یا فقط می‌خواهیم که رقابتی برگزار کنیم. به نظرم ایده کلی این است که یک لیگی برگزار شود و تیم‌ها سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بگیرند و در نهایت تیم ملی خوبی داشته باشیم، اما این به نظرم برای دوره آماتور فوتبال است.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران افزود: شما به فوتبال انگلیس نگاه کنید که سال‌هاست در تیم ملی آنها در رقابت‌های مختلف نتایج ضعیفی می‌گیرد اما باشگاه‌های انگلیسی و لیگ برتر این کشور خوب است. آنها فوتبال را یک بیزینیس می‌بینند و هر کدام از باشگاه‌های آنها یک شرکت بسیار بزرگ است و کسی نمی‌تواند در این ساختار تغییر ایجاد کند. در آلمان هواداران اهمیت زیادی دارند و هیچکسی در آلمان وجود ندارد که از قانون 50+1 بتواند در باشگاه‌های آلمان سهم بیشتری بگیرد. برای همین اتفاق نیز می‌بینید که یک شخص باید از 20 سال پیش سهام باشگاه را بخرد تا بتواند سهامدار کلان باشگاه شود اما باز هم نمی‌تواند اکثر سهام را در اختیار بگیرد، چون هواداران همیشه اکثریت هستند. هر لیگی دید خودش را دارد و هدف خودش را دنبال می‌کند و اگر انگلیس 100 سال پیش، آلمان 60 سال پیش و ما 17 سال پیش به سمت لیگ برتر رفتیم، باید نگاهی را به کلیت لیگ‌مان بیاندازیم و به مدیریت کلان‌مان نگاه کنیم تا ببینیم هر تیمی باید چه نقشی داشته باشد. به طور مثال نفت به عنوان یک تیم خصوصی باید نقشش در فوتبال مشخص شود یا سپاهان که یک تیم دولتی است و اقتصاد، مدیریت و زیربنای خوبی دارد و ورزشگاه اختصاصی دارند نیز باید نقش‌شان در این فوتبال مشخص شود. این سوالی است که در ذهن من وجود دارد و هنوز برای خود من این سوال‌ها بی‌جواب است.

افاضلی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه تیم ملی حاشیه‌های زیادی دارد و خود او نیز با این حاشیه‌ها از جمله درگیری لفظی با لوسیانو فروز دست و پنجه نرم می‌کرد، به نظرش 60 روز مانده به جام جهانی تیم ملی باید چگونه پیش برود که آماده حضور در جام جهانی باشد؟ گفت: قرار است من در باره تیم ملی در یک نشست جداگانه صحبت کنم و همانجا همه صحبت‌هایم را خواهم گفت. این اتفاق نیز قبل از جام جهانی رقم خواهد خورد و  همه رسانه‌ها را دعوت خواهیم کرد.

وی در واکنش به این موضوع که اگر این اتفاق پیش از جام جهانی باشد او را متهم به حاشیه سازی درتیم ملی خواهند کرد، گفت: ما که همیشه متهم شده‌ایم، اما این را بگویم که من 14 سال در تیم‌های ملی کار کرده‌ام و هیچکسی به اندازه من با فضای تیم ملی آشنایی ندارد. سال‌ها در تیم ملی بزرگسالان و امید حضور داشتم و عضو کمیته فنی و دبیر این کمیته بودم که بعید می‌دانم کسی چنین سابقه ای داشته باشد و شاید سه چهار نفر در کل فوتبال باشند که من هم یکی از آنها باشم و با تیم ملی به جام جهانی رفتم و عضو کادر فنی بودم و تیم ملی را خانه خودم می‌دانم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص اینکه با توجه به اتفاقات اخیر به نظرش سرمربی تیم امید انتخاب نمی‌شود و اعضای کمیته فنی نیز در جلسات شرکت نمی‌کنند، عنوان کرد: شما به کمیته فنی اعتماد کنید. شاید من سال‌هاست در کمیته فنی نیستم و نمی‌دانم در این کمیته چه می‌گذرد اما آنها همیشه تصمیم خوبی می‌گیرند. شاید مقبولیت عام نداشته باشد اما به همه شرایط اشراف دارند و به همین دلیل بهترین تصمیم گرفته می‌شود.

افاضلی تصریح کرد: من باید تشکری از سازمان لیگ داشته باشم که شاید هدف‌گذاری به صورت کلی در اختیار آنها نباشد اما برگزاری لیگ به طور کامل در اختیار سازمان لیگ است که در چند سال اخیر دیده‌ایم آنها با یک برنامه خوب و یک ساله لیگ را برگزار کرده‌اند و این یک اتفاق ویژه و فوق‌العاده برای فوتبال ما است. یک زمان سرمربی تیم ملی از من سوال کرد که سه هفته بعد بازی لیگ کجا برگزار می‌شود که من نام این سرمربی را نمی‌برم، چون با سه سرمربی تیم ملی کار کردم. می‌خواهم بگویم وقتی این سوال را از رئیس فدراسیون پرسیدیم او کاغذی از کمد خود درآورد و گفت این اطلاعات محرمانه است، اما دو هفته بعد فلان تیم با فلان تیم در فلان ورزشگاه بازی خواهد کرد. اکنون شرایط طوری شده که سال قبل برنامه لیگ مشخص می‌شود که همانند لیگ‌های اروپایی است. با این حال شما نگاه کنید که در اروپا یک تقویم مشخصی وجود دارد که تعطیلات آنها، اردوها و تمام برنامه‌ها و مسافرت‌ها مشخص است، اما در تقویم ما که بسیاری از مناسبت‌ها با تقویم قمری است و ثابت هم نیست برنامه‌ریزی سختی‌هایی دارد. این اتفاق بسیار سخت است که باید به آقای بهاروند، فتاحی و همه عوامل اجرایی سازمان لیگ تبریک و خسته نباشید که فصل موفقی را داشتند و یک برنامه ریزی خوب انجام شد و در این هفته های پایانی نیز برگزاری همزمان بازی‌ها جای تقدیر ویژه دارد. ما هم در لیگ این فصل سهم خود را ادا کردیم و با بازی دادن به بازیکنان جوان سعی کردیم چرخه جوانگرایی را در لیگ‌مان داشته باشیم. باید از بازیکنان جوان‌مان نیز تشکر کنم که آنها نیز سعی خود را انجام دادند و امیدوارم با پیشرفتی خوب یک روز آنها را در بالاترین سطح ببینم.

وی در واکنش به این سوال که آیا از تشکر در دو هفته مانده به پایان لیگ هدف خاصی دارد؟ گفت: خیر من اکنون تقدیر کردم و دلیل آن هم همزمان بازی‌های پایانی لیگ است. سازمان لیگ در نتیجه بازی‌ها دخالتی ندارد و توپ را هم آنها تبدیل به گل نمی‌کنند اما برگزاری همزمان لیگ موضوعی است که جای تقدیر و تشکر دارد. ما توقع خارج از عرف از سازمان لیگ نداریم و حالا که بحث به اینجا رسید باید بگویم پنجره نقل و انتقالات ما بسته شود و حتی‌نتوانستیم بازیکن 20 ساله بگیریم، اما آقای وثوق احمدی و مسئولان فوتبال ایران پای این کار ایستادند و اجازه ندادند که هیچ تیمی امتیاز ویژه‌ای بگیرد و اگر نقل و انتقالات ما بسته شد، نقل و انتقالات سایر تیم‌ها که مشکل داشتند به همین شکل بود. درحالی که ما یک مالک خصوصی به باشگاه‌مان آمد و شاید در بدو ورود او به فوتبال می‌توانستند ارفاقی کنند که او هم برای هزینه کردن دلگرم شود، اما هیچ امتیاز ویژه‌ای به هیچ تیمی داده نشد و از این بابت نیز باید از مسئولان سازمان لیگ و فوتبال ایران تقدیر کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس