کد خبر 846168
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷
برج مسکونی

یکی از ساکنان برج معروف مسکونی در شمال تهران وقتی متوجه شد مالک طبقه بالا حاضر به تعمیر نشتی آب خانه‌اش نیست آپارتمان خود را به ۲۰ کارگر افغان اجاره داد!

به گزارش مشرق، چندی قبل چند نفر از ساکنان یک برج مسکونی در شمال تهران شکایتی درباره مزاحمت چند مرد افغانی به اداره پلیس ارائه دادند.


یکی از شاکیان گفت: ما همگی از ساکنان برج گرانقیمتی در شهرک غرب هستیم. ساکنان این برج مسکونی اغلب تاجر و از سرمایه‌داران تهران هستند. مدتی است یکی از ساکنان برج که مرد ثروتمندی است محل زندگی‌اش را تغییر داده و خانه بزرگش را به ۲۰ کارگر افغانی اجاره داده است.


در حالی که ساکنان برج همه از این کار شوکه شده بودند ما متوجه شدیم او با صاحب طبقه بالایی خانه‌اش مشکل پیدا کرده است و به خاطر لجبازی خانه‌اش را به صورت رایگان در اختیار ۲۰‌مرد افغانی قرار داده تا به این شیوه او را اذیت کند.


وی ادامه داد: همه ساکنان برج هر شب با خودروهای گرانقیمت خود وارد محل زندگی‌شان می‌شوند و اما مردان افغان که همه کارگر ساختمانی هستند هر شب در ساعت‌های مختلف با بیل و کلنگ و سر و وضع نامرتب وارد برج می‌شوند و به داخل خانه استیجاری خود می‌روند. آنها معمولاً داخل خانه غذاهایی با بوی‌های نامناسب می‌پزند به طوریکه گاهی شب‌ها بوی دنبه سوخته یا سیر و پیاز تمامی برج را فرا می‌گیرد به طوریکه نفس کشیدن را برای ما مشکل کرده است. آنها معمولاً تا نیمه‌های شب برای هم با صدای بلند خاطر گویی می‌کنند و تازه ساعت ۱۲ شب شروع به آواز خوانی می‌کنند به طوریکه آسایش و آرامش ساکنان برج را به هم ریخته و همه از کارهای آنها خسته شده‌اند.


پس از اجاره کردن مردان افغان، بچه‌های ما از ترس جرئت بیرون آمدن از خانه را ندارند و حتی زن‌های ما نیز می‌ترسند و بستگان و مهمان‌های ما دیگر به خانه‌های ما رفت و آمد نمی‌کنند. از آنجایی که تعداد آنها زیاد است همیشه داخل برج ردی از آنها است و هر کسی وارد برج می‌شود شوکه می‌شود که در این برج گرانقیمت تعدادی کارگر افغانی زندگی می‌کنند.


پس از مزاحمت‌های آنها ما از طریق مدیریت برج با صاحبخانه حرف زدیم اما او مدعی شد که خانه‌اش را به صورت قانونی به ۲۰ مرد افغان به مدت یک‌سال اجاره داده است. هر چقدر تلاش کردیم او را راضی کنیم کارگران افغانی را از خانه‌اش بیرون کند فایده‌ای نداشت. حتی بعد از این تعدادی از ما تصمیم گرفتیم خانه‌هایمان را بفروشیم اما متوجه شدیم به خاطر ورود کارگران افغان قیمت برج به شدت افت کرده و کسی حاضر نیست واحدی از برج ما را بخرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم.


با طرح این شکایت پرونده به دستور مقام قضایی برای رسیدگی در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت.


بررسی‌های مأموران نشان داد ۲۰‌کارگر افغان همگی دارای مجوز هستند و صاحبخانه هم به صورت قانونی خانه‌اش را به مدت یک‌سال به آنها اجاره داده است. همچنین مشخص شد مستأجران این واحد این برج گرانقیمت مرتکب خلاف نشده و از نظر قانون نیز مزاحمتی برای ساکنان برج به‌وجود نیاورده‌اند.


از آنجایی که طبق قانون تخلفی صورت نگرفته بود، قاضی پرونده صاحبخانه و تعدادی از ساکنان برج مسکونی را به دادسرا احضار کرد تا با میانجیگری مشکل آنها را حل کند.


صاحبخانه گفت: مدتی قبل سقف خانه‌ام نشتی می‌داد به طوریکه تمامی سقف نمناک و خراب شد. موضوع را به صاحبخانه طبقه بالایی اطلاع دادم و از او خواستم برای تعمیر خانه خودش و خانه من اقدام کند. او خانه خودش را تعمیر کرد و نشتی آب قطع شد، اما برای تعمیر خانه‌ام اقدامی نکرد. هر وقت از او می‌خواستم سقف خانه‌ام را تعمیر کند بهانه‌ای می‌گرفت.

این موضوع مدتی گذشت و صاحبخانه طبقه بالایی هیچ اقدامی نکرد به همین دلیل تصمیم گرفتم او را تنبیه کنم و این نقشه را طراحی کردم. من محل زندگی‌ام را تغییر دادم و خانه‌ام را به ۲۰ کارگر افغانی اجاره دادم و اعلام کردم تا زمانی که صاحبخانه طبقه بالایی خانه‌ام را تعمیر نکند، خانه‌ام را در اختیار کارگران افغان قرار می‌دهم.


در ادامه صاحبخانه طبقه بالایی تعهد داد تا در اسرع وقت خانه این مرد را تعمیر کند و بدین ترتیب پرونده شکایت ساکنان برج گرانقیمت بسته شد و کارگران افغان خانه را تخلیه کردند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    5 4
    وای خدامرگم بده ... چه با کلاسن اینا .. چه از خودشونم تعریف کرده دم به دقیقه . از اونجایی که ما خیلی باکلاسیم نمیتونیم تحمل کنیم بوی دنبه رو ... اوه مای گاش
  • محمود IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    3 4
    همچین آدم همسایه آزاری حقش از این بدتره ولی بقیه همسایه‌ها بهشون ظلم شده و بیگناه تروخشک باهم سوختن
  • SE ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    5 0
    دمش گرم
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    5 1
    فیلم طنز زیبایی میشه از این ماجرا ساخت.وخیلی بهتر از سریال ب اصطلاح طنز پایتتت میشه
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    5 4
    آخخخی مظلوم سرمایه دارهای مفت خور تهران ! بوی دنبه و پیاز هم اذیتشان می کند - شاکی هم هستند - فرمایش دیگه ای ندارید - زلزله هفت ریشتری نمی خواهید تعارف نفرمائید ها بلای آسمانی چطور خبرنمی کند ها
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    5 0
    یک روش خلاقانه و عاقلانه برای مجازات افراد مسئولیت ناپذیر.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    4 1
    حتما کار باید به اینجا می رسید که همسایه بالائی بیاید اقدام کند ؟ چرا ما تا مجبور نشویم حق دیگری را نمی دهیم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    1 4
    دیوونه خونه شده...
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    1 2
    از نظر قانونی دادگاه و دادسرا هیچ کاری نمی تونستند با صاحبخونه انجام بدن چون هیچ کار غیر قانونی انجام نداده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس