کد خبر 845900
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
 فروش سه زیردریایی به رژیم صهیونیستی

همزمان با افزایش تنش های اقتصادی و جنگ تجاری چین و آمریکا، واشنگتن اعلام کرد به تایوان فن آوری های ساخت زیردریایی می فروشد.

به گزارش مشرق، روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ امروز نوشت ترامپ در تازه ترین توییت خود تلاش کرده است تا فضا را کمی آرام کند اما هنوز نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چین از آمریکا به عنوان دشمن بزرگ چند جانبه گرایی یاد می کند.

برخی از موسسات در آمریکا خواستار فروش فن آوری ساخت زیردریایی به تایوان هستند که با این کار این جزیره می تواند برای ساخت این تسلیحات به تنهایی اقدام کن. فروش این فن آوری ها می تواند بشدت چین را خشمگین کند.
اگرچه ترامپ در توییت جدید خود از دوستی با شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سخن گفته اما باز هم تاکید کرده است که پکن باید موانع تجاری را کاهش دهد و اینکه طرفین باید برای رسیدن به توافقی برای حراست از حق مالکیت معنوی رایزنی کنند.

زیردریایی روسی آمریکایی ها را قال گذاشت

خبرگزاری رسمی تایوان گزارش کرده است که این جزیره از یک سال قبل برنامه ای را تنظیم کرده است مبنی بر اینکه درصدد ساخت هشت فروند زیردریایی است و برای این منظور به فن آوری های پیشرفته آمریکا نیاز دارد.
شرکت های تایوانی که در زمینه های تسلیحاتی و دفاعی کار می کنند باید با دستکم هفت نهاد در آمریکا مرتبط باشند و این نهادها هم باید مجوزهای لازم را از دولت آمریکا بگیرند تا بتوانند با تایوان همکاری کنند.

آمریکا بر این باور است که در چهار دهه گذشته پس از اصلاحات در چین، هرگز نتوانسته است در برابر این کشور به مازاد تجاری برسد و هر سال به دلیل این موضوع نزدیک به 500 میلیارد دلار خسارت می بیند.از دیدگاه دولت آمریکا میزان کسری تجاری این کشور در برابر آمریکا نزدیک به 370 میلیارد دلار است که البته آمارهای پکن این رقم را تا 270 میلیارد دلار براورد کرده است.فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان در سال های پیش رو می تواند روابط با چین را از این نیز بدتر کند برای همین به نظر می رسد واشنگتن به شکلی محتاطانه در حال تقویت روابط نظامی با تایپه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس