پاسداشت سالگشت شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی

فرزند شهید صیاد شیرازی گفت: سلسله مباحثی که این شهید در دانشگاه افسری ارتش تدریس می‌کرد، توسط هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی به شکل کتاب درآمده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی صیاد شیرازی فرزند ارشد امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت این امیر سرافراز ارتش اسلام و گرامیداشت 110 شهید شاخص نیروهای مسلح که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزاری شد، اظهار داشت: دو ویژگی بارز و مهم را در شهدا می‌توان نام برد؛ اول ولایتمداری و اطاعت محض از ولی فقیه زمان است و دیگری جنبه‌های معنوی و عبادی شهداست که شهید صیاد شیرازی هم، مانند دیگر شهدا این از دو جنبه برخودار بود.

این فرزند شهید با اشاره به ولایتمداری شهید صیاد شیرازی گفت: ایشان هم در زمان امام خمینی (ره) تابع محض، ولی فقیه بود و هم در دوران رهبریِ مقام معظم رهبری، در تبعیت از ولی فقیه زمان خود اهتمام داشت.

درباره شهید صیاد شیرازی بیشتر بخوانیم:

کینه منافقین از صیاد

ماجرای حلقه‌ مخفی نیروهای انقلابی ارتش برای مبارزه علیه پهلَوی

تصاویر/ نخستین «سپهبد» انقلاب اسلامی در ۱۰۰ نما

گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی از سال ۲۳ تا ۷۸

روایتی از محبت شهید صیادشیرازی به یک آزاده + عکس

صیاد شیرازی با اشاره به تاثیر برگزاری اینگونه مراسم در احیای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بیان کرد: مسئولان مربوطه در برگزاری اینگونه برنامه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که خصوصیات برجسته شهدای شاخص احیا شده و سرلوحه کار همه افرادی که در مسیر اعتلای نظام و انقلاب گام برمی‌دارند، شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی که شایسته است، بر روی آن تمرکز شود، بحث فرماندهی و مدیریت ایشان است که در این رابطه کلاس‌های ارزنده‌ای را در دانشگاه افسری برگزار و منش فرماندهی را تدریس کردند. سلسله مباحث مطرح شده از سوی ایشان توسط هیئت معارف جنگ به شکل کتاب درآمده است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس