کد خبر 845497
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
پرچم عربستان

یک منبع موثق پشت‌پرده استفاده از سلاح شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق و نقش عربستان در این زمینه را فاش کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع موثق  پشت‌پرده استفاده از سلاح شیمیایی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق را فاش کرده است.

بنا بر اظهارات این منبع موثق، پس از آنکه مقامات سوریه به درخواست عربستان از دمشق در خصوص بازسازی کامل سوریه در مقابل اخراج نیروهای حزب الله وایران از سوریه پاسخ منفی دادند، عربستان به طراحی سناریوی استفاده سوریه از سلاح شیمیایی درمنطقه دوما مبادرت کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع آگاه افزود: مقامات سعودی پس از دیدار با یک مقام عالی‌رتبه سوری، درخواست اخراج نیروهای محورمقاومت از سوریه در قبال تامین هزینه‌های بازسازی سوریه را مطرح کردند.

منبع مذکور ادامه داد: عربستان سعودی پس از مخالفت دمشق با این درخواست، به سرسپردگان خود در دوما یعنی گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» دستور اجرای نمایشنامه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را داده است و جیش الاسلام نیز در اجرای این دستور، از مواد شیمیایی در ساختمانی در دوما استفاده کرده است تا ارتش سوریه به استفاده از آن متهم شود.

وی تصریح کرد: با عملیاتی شدن این سناریو، از یک طرف سیل حملات رسانه‎های غربی و عربی مخالف دولت سوریه متوجه دمشق و شخص بشار اسد شد و از طرف دیگر، ترامپ پس از توهین و بی احترامی به بشار اسد، روسیه و ایران را تهدید به انتقام‌جویی کرد و بالاخره برخی از مقامات غربی بدون تحقیق و با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل شرکت کردند.

منبع موثق تاکید کرد که همه این مسائل درحالی اتفاق افتاد که دونالد ترامپ در دیدار چند روز گذشته با محمد بن سلمان، ادامه حضور کشورش در سوریه را که مورد درخواست ولی‌عهد سعودی بود، منوط به تامین هزینه‌های جنگ از سوی عربستان کرده بود.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 1
    خب که چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس