شهریار زرشناس در مراسم شهید آوینی - کراپ‌شده

زرشناس با بیان خاطره‌ای از شهید مرتضی آوینی گفت: سال 1368 آوینی در اتاق سردبیری مجله سوره گفت «ما باید به «عُرْوَةِ الْوُثْقَی» آیت‌الله خامنه‌ای بچسبیم که راه نجات فقط همین است».

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین عروج عاشقانه سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی (داغ شقایق) در بنیاد فرهنگی روایت با حضور سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گلعلی بابایی نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی، احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

«شهریار زرشناس» عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه آوینی یک بسیجی، فیلمساز، نویسنده و هنرمند بود، اظهار داشت: چیزی که معتقدم بستر اصلی همه وجه شهید آوینی بود، متفکر انقلابی دوران گذر بودن ایشان است. آوینی معتقد بود عالم غرب‌ مدرن در یک گذار تاریخی است که نشانه‌های زیادی دارد. در داخل ایران نیز با انقلاب اسلامی یک گذار تاریخی شروع شد. انقلاب اسلامی اعتراض به 2 قرن غرب‌زدگی شبه مدرن بود. چیزی که نتایج تلخی و فاجه باری از جمله فقر، بی عدالتی و ... را به همراه داشت و منجر به رستاخیز ایران شد.

این مطلب را هم بخوانیم:

«برجی» این حقایق را گفت و غَش کرد + عکس

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مرتضی آوینی فرزند معنوی انقلاب اسلامی بود که به عنوان یک متفکر ظهور پیدا کرد. آوینی یک متفکر با اعتنای به مسائل روز بود و بلکه یک متفکر انقلابی بود که در متن حادثه قرار می‌گرفت. آوینی قبل از هر کسی و بیش از همه مسائل امروز ما را مطرح می‌کرد. مسائل بانکداری آلوده به رباء، اقتصاد شبه مدرن و عدالت اجتماعی از جمله این مسائل بود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: آوینی تواضع انقلابی و روح بسیجی داشت. خاصیت مدیر انقلابی همین است. آوینی مدیر انقلابی بود. او ژورنالیسم بود اما هضم در روشنفکری نبود. او فیلم می‌ساخت اما ادا و ژست روشنفکری نگرفت و همه جا اندیشه انقلابی و بصیرت متفکرانه داشت و به همین دلیل هنوز هم منحصر به فرد است. آوینی دچار غربت شد چون پیشرو بود.

زرشناس تاکید کرد: آوینی دقیقا فهمید انقلاب اسلامی می‌خواهد از تونل وحشتناک شبه مدرن عبور کند به همین دلیل است که می‌گویم ایشان متفکر و اندیشمند بود. او چالش‌ها و مسائل را شناسی و برای آن پاسخ پیدا می‌کرد. غربت آوینی بخاطر بصیرت متفکرانه او بود چون ما در دوره سیطره غرب‌زده‌ها هستیم. آوینی در دوره‌ای بود که مدیران می‌خواستند فضا را از نیروهای انقلابی خالی کنند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید مرتضی آوینی گفت: سال 1368 آوینی در اتاق سردبیری مجله سوره گفت «ما باید به «عُرْوَةِ الْوُثْقَای» آیت‌الله خامنه‌ای بچسبیم که راه نجات فقط همین است».

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    1 0
    شهید مرتضی آوینی گفت: سال 1368 آوینی در اتاق سردبیری مجله سوره گفت «ما باید به «عُرْوَةِ الْوُثْقَای» آیت‌الله خامنه‌ای بچسبیم که راه نجات فقط همین است».

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس