کد خبر 845448
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
حسین شمسیان

دولت بعد از این و حتی مشروط به کنترل بازار آشفته ارز،باز هم از محل نرخ جدید، به ازای هر دلار ۲۰۰تومان سود خواهد برد! یعنی باز هم از محل فقیر شدن مردم،دولت مشکل مالی خودش را حل خواهد کرد!

به گزارش مشرق، «حسین شمسیان» در کانال تلگرامی خود نوشت:

اسحاق جهانگیری از تدبیر دولت پرده برداشت و از فرمان رئیس جمهور در جهت تثبیت نرخ دلار برای همه درخواستهای اقتصادی و مشروع با نرخ ۴۲۰۰ تومان خبر داد.

حقیقتا آرزوی قلبی همه ما این است که دولت در اینکار موفق شود و حتی دلار را ۴۲۰۰ریال کند ،این را از ته دل آرزو می کنم .

حالا هم امیدوارم همین مقدار اقدام دولت ،ثبات نسبی به بازار بدهد و آرامش را به جامعه برگرداند.

بیشتر بخوانید:

نرخ دلار از روز سه شنبه ۴۲۰۰ تومان خواهد بود


اما جفاست اگر نگوییم که دولت در این چند ماه و بخصوص در این چند روز  با مردم چه جفایی کرد و این سناریو چه چیزهایی در پشت پرده داشت.

در بودجه ۹۷ ،هر دلار ۳۳۰۰تومان پیشنهاد شده بود که در کش و قوس ها،۴۰۰۰تومان تثبیت شد. در این چند وقت هرچه بیشتر فروخته شد به جیب دولت رفت و کسر بودجه قبل و بعد را جبران کرد،البته از صدقه سر  ورشکستگی مردم! مابه التفاوت نرخ دلار در بودجه و فروش دیروز تهران حدود ۲۰۰۰ تومان بود که یگانه ذینفع آن بانک مرکزی بود. حالا معلوم نمی شود که چرا این جلسه مهم، با این مقدار تاخیر برگزار شد!؟


دولت بعد از این و حتی مشروط به کنترل بازار آشفته ارز،باز هم از محل نرخ جدید، به ازای هر دلار ۲۰۰تومان سود خواهد برد! یعنی باز هم از محل فقیر شدن مردم،دولت مشکل مالی خودش را حل خواهد کرد!کدام مشکل!؟


به جز کسر بودجه (که آقای نوبخت اسمش را گذاشته"عدم تحقق درآمد"!!» دولت حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور بدهکار است و با گذشت زمان سررسید،توان پرداخت آن را نداشته است! البته دست دولت همچنان در کیسه بانک ها است!در چنین شرایطی،آشوب این چند وقت و سود آینده،لااقل بخشی از مشکل دولت برای تامین پول بانک ها را حل نخواهد کرد!؟


فارغ از منطق دولت در رسیدن به عدد ۴۲۰۰تومان،تخصیص آن برای همه نیازها،اگر خیانت نباشد،قطعا در مسیر توسعه سوداگری و گرانی مواد اولیه بخصوص در صنایع و تولیدات کلیدی خواهد بود.یعنی  دارو و مرسدس بنز همه و همه با دلار ۴۲۰۰تومانی وارد می شود!! شما از صحبت آقای جهانگیری چیزی جز این فهمیدید!؟


و بالاخره محدودیت منابع ارزی باعث خواهد شد دولت ناچار به اولویت بندی و رد و قبول درخواست ها شود. یعنی بازار سیاه ارزی همچنان وجود خواهد داشت و نقش دلالان مرتبط با بانک مرکزی(همانند بابک زنجانی در دوره سازندگی) برجسته تر خواهد شد! طبیعتا در آن بازار سیاه،قیمت ها به فرمان آقای رئیس جمهور اهمیتی نمی دهد!

بازهم آرزو میکنم ثبات به بازار ارز برگردد، اما شعبده بازی با مردم،بی معرفتی و جفاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حاج داود IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    52 1
    مرگ بر این تدبیر
  • US ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    63 2
    مردم اگر از اول فهميده بودند كه اين اصلاح طلبها چه در خيال دارند كه به آن ها رأي نمي دادند! از همان اول گول وعده وعيدهاي خيالي را خوردند.
    • محسن IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      26 0
      همون موقع هم مشخص بود که اینها کاری نکرده اند و چیزی در چنته ندارند. مردم فریب جنگ روانی و رقیب هراسی را خوردند.
  • US ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    26 0
    من فقط اين رو مي دونم كه هر كسي بازحقه و كلك كاري رو انجام بده در نهايت دستش رو مي شه. بايد صبر كرد.
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 30
    دولت هر کاری کنه باز یه عده اونو متهم به بی تدبیری میکنن دیگه تو این وضعیت چه کار دیگه ای میتونست که نکرد؟ حداقل یه پیشنهاد بدی بد نیست
    • امیر IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      4 0
      خطاب به 6:51 ،پیشنهادهای متعددی به دولت از سوی اقتصاددانان شده بود که وضعیت به اینجا نرسد، ولی کو گوش شنوا؟!!!!!، متاسفانه دولت هیچ ارزشی برای نظرات منتقدین قائل نیست.
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    24 0
    سلام/ مرگ برخائنین و دروغ گوهایی که به دین و کشور جفامی کنند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    1 13
    دوست عزیز شما که میقرما ئید دراین چند روز دولت از محل اختلاف 2 هزارتومان سود برده که اصلا" این قیمت اسمی بوده وخریدوفروش چندانی صورت نگرفته است.
    • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      8 0
      ای چاخان، پس مردم این دو روز تو صف دنبال ماست بودند تو خیابون فردوسی؟؟؟؟؟ نکنه اونجا ماست ارزونتره؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    16 0
    ما داریم تاوان اعتماد خودمان را میدیم.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      5 0
      تاوان حماقت
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      4 0
      تاوان خوش خیالی
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      5 0
      تاوان طمع کاری
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
      4 0
      تاوان شیادی
  • طوفان IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    2 3
    اقای شمسیان روزنامه کیهان چطور زمانی که نرخ دلار و سکه در دوره دولت محبوبتان با افزایش ناگهانی و زیاد همراه بود صحبت از شعبده بازی و جفا در حق مردم نکردید اما حالا در نقش مدعی العموم ظاهر شدید!!!!!! از نقطه نظر جنابعالی مرگ فقط برای همسایه خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس