بزرگراه

پروژه احداث بزرگراه که ایران را به دیگر کشورهای شرق مدیترانه متصل خواهد کرد قرار است، مسیر ترانزیتی اصلی ایران برای صادرات قرار بگیرد و انتظار می‌رود که طی دو سال اجرایی شود.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، ایران در نظر دارد تا بزرگ‌راهی برای اتصال تهران به شهرهایی در عراق، سوریه و لبنان احداث کند که دسترسی به دریای مدیترانه را برای این کشور ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، مقامات ایرانی قبلا توافقنامه‌هایی برای احداث مسیر زمینی ۱۷۰۰ کیلومتری با مقامات در بغداد و دمشق به امضا رسانده بودند.

انتظار می‌رود که این پروژه طی دو سال آینده اجرایی شود. این بزرگراه تهران را به بنادری در سوریه و لبنان و همچنین پایتخت‌های این کشورها متصل می‌کند و قرار است در ابتدا به عنوان مسیر ترانزیتی کالاهای ایرانی به بنادری در دریای مدیترانه و صادرات آنها از آنجا استفاده شود.

بودجه این پروژه هنوز به صورت علنی اعلام نشده است اما بر اساس آخرین برآوردها، ۵ سال پس از بهره‌برداری از این بزرگراه، هزینه‌های آن بازگردد.

مقامات ایرانی تاکنون در مورد این موضوع اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    26 3
    دولت ایران از این عرضه ها ندارد.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    11 6
    مسیر خطرناکی هست. این منطقه اصلاً حتی 1% هم ثبات نداره که بشه برای آینده برنامه ریزی کرد. پس فردا دیدید همین بزرگراه شد ابزار استفاده آمریکا و اسرائیل برای صدور تروریست و سرباز به قلب ایران.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    بزرگراه تهران شمالو تموم کردن رفتن پروژه بعدی. عی خداااا
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    0 0
    ایرانی ها رابطه خوبی با عرب ها ندارند، اگرچه ایدان به عنوان یک کشور بزرگ باید این کار رو بکنه ولی یک سرمابه گذاری پر منفعتی نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس