کد خبر 845197
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
دوما سوریه

پس از توافق ارتش سوریه با عناصر جیش الاسلام، شامگاه یکشنبه یک اتوبوس حامل افرادی که توسط این گروه تروریستی در دوما ربوده شده بودند، پس از آزادی از این شهر خارج شدند.

به گزارش مشرق، تروریست‌های وابسته به گروه «جیش الاسلام» -تحت الحمایه عربستان سعودی- پس از تن دادن به شروط دولت سوریه، حاضر شدند که ظرف 48 ساعت از شهر «دوما» که آخرین مقر آنان در غوطه شرقی دمشق است، خارج شوند.

یک منبع رسمی عصر یکشنبه (روز گذشته) خبر داد که قرار است همه کسانی که در دوما، توسط جیش الاسلام ربوده شده اند، آزاد و عناصر این گروه نیز به منطقه «جرابلس» در استان حلب منتقل شوند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که گروه نخست از افرادی که در گروگان جیش الاسلام در دوما قرار داشتند، آزاد شدند.

آزادی افراد ربوده شده در راستای اجرای توافقی است که ارتش سوریه با عناصر جیش الاسلام بدان دست یافت.

ساعت 11 شامگاه گذشته یک اتوبوس حامل دهها فرد ربوده شده، از طریق گذرگاه منتهی به اردوگاه «الوافدین» از دوما خارج شد. در این اتوبوس بیشتر افراد آزاد شده، زنان و کودکان حضور داشتند.

در واقع این افراد که آزاد شدند، تروریستها آنان را در دسامبر سال 2013 (آذر ماه 1392) از شهر «عدرا العمالیه» ربوده شده بودند. در آن زمان تروریستها پس از حمله به این شهر دهها غیر نظامی را کشتند، صدها نفر را ربودند و به شهر دوما منتقل کردند.

پس از اینکه اتوبوس حامل افراد آزاد شده از دوما خارج شد، 5 اتوبوس حامل عناصر جیش الاسلام به همراه خانواده هایشان از دوما خارج شد تا بعدا به جرابلس منتقل شوند.

روند آزادسازی افراد ربوده شده، در موازات اخراج تروریستها و خانواده هایشان از دوما ادامه خواهد داشت تا همه افراد ربوده شده آزاد و همه عناصر تروریستی نیز از این شهر اخراج شوند.

تروریستها شامگاه شنبه از ارتش سوریه خواستند که حملات خود به مقرهای آنان در دوما را متوقف کند و در مقابل آنان نیز حاضر به مذاکره خواهند شد.

یک منبع نظامی اعلام کرد که موافقت دولت سوریه با مذاکره با جیش الاسلام صرفا به خاطر حفظ جان افراد غیر نظامی و آزاد کردن همه افراد ربوده شده است.

پیشتر نیز توافقی بین ارتش سوریه و جیش الاسلام حاصل شد، ولی عناصر این گروه پنجشنبه گذشته مانع اجرای کامل آن شدند. در اجرای ناقص همان توافق 2963 نفر از تروریستها از دوما اخراج و به جرابلس منتقل شدند.

تروریستها از شهر دوما مناطق مسکونی شهر دمشق و اطراف آن را طی دو روز گذشته هدف حملات خمپاره ای خود قرار میدادند تا اینکه بالاخره خودشان درخواست توافق با ارتش سوریه را مطرح کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس