کد خبر 844698
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
عربستان نمایه

پس از اظهارت ولی‌عهد سعودی در تمجید از ارتش عربستان، منابع یمنی اعلام کردند که این کشور برای دفاع از مرزهای خود در برابر نیروهای یمنی، نظامیان سودانی و سنگالی را در امتداد مرزهای جنوبی مستقر کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های یمنی از استقرار نظامیان سودانی و سنگالی در مرزهای جنوبی عربستان با یمن خبر دادند.

منبعی در ارتش یمن روز شنبه اعلام کرد که ارتش عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در امتداد مرزهای این کشور با یمن، اخیرا ۴ تیپ نظامی سودان و نظامیانی از سنگال را در منطقه مرزی مستقر کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترس از نفوذ و قدرت فرامنطقه ای ایران بن سلمان را ودار به یاوه گویی کرده است

به گزارش روزنامه «منار» یمن، این منبع همچنین گفته است که ارتش سعودی از عناصر جدیدی که به مرز گسیل داشته، ۲ گردان جدید تشکیل داده و قرار است این عناصر و تیپ‌های ارتش سودان در کنار عناصر قبلی به نیابت از ارتش سعودی با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بجنگند و از مرزهای عربستان دفاع کنند.

خبر استقرار نظامیان سودانی و سنگالی در مرزهای جنوبی عربستان در حالی منتشر می‌شود که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگوی اختصاصی با مجله «تایم» آمریکا گفته بود که «ارتش عربستان از جمله ارتش‌های قدرتمند دنیا بوده و توانایی‌های زیادی دارد؛ اگر لازم شود و دولت یمن (دولت مستعفی منصور هادی) بخواهد، ارتش عربستان به یمن حمله زمینی خواهد کرد».

منبع نظامی مذکور به درگیری‌های نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نظامیان اجاره‌ای سودان در نزدیکی گذرگاه مرزی «علب» واقع در مرز عربستان با یمن اشاره کرد و گفت که بیش از ۱۲۰ نظامی که بیشترشان سودانی هستند، در این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

این منبع همچنین گفت که «ابراهیم دفع الله»،  فرمانده تیپ «الحزم»، «عبدالباقی بخیت»، فرمانده نیروهای چترباز این تیپ و «مصطفی رمضان»، فرمانده گردان واکنش سریع در بین کشته شدگان هستند.

به رغم اینکه هیچ گونه آمار رسمی از تعداد نظامیان کشته شده سعودی در مرزهای جنوبی منتشر نشده است ولی برخی مانع تعداد آن‌ها را صدها نفر اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    5 10
    اينا از سنگال و سومالي سرباز ميارن و ما هم از افغانستان و پاكستان مياريم.
  • GB ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    5 1
    مزدوران سودانی عرضه داشتند جلوی تجزیه سودان رو میگرفتند ارتش یمن باید محل استقرار انها را موشکباران کنه با کشته شدنشان فرار خواهند کرد چون این مزدوران انگیزه برای نبرد ندارند
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    1 1
    کمی هم یمن باید به خوخه که دروازه حدیده است توجه نماید حدیده سقوط کند جنگ بر یمنی ها بسیار سخت می شود یمنی ها دارند زمان را ازدست می دهند
  • US ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    9 1
    اين كوچولو از اينهمه ادعاهاي مضحك خود از دنيا خجالت نميكشد ،
  • ببرشمال ایران IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    3 0
    وقتش شده به این صدام کوچولو یک سیلی بزنیم ،اون ناپدزیش صدام ملعون هم میگفت پنجمین ارتش دنیاروداره چیشد ،باید آماده یاشیم وچنان پوزه نجسشوبخاک بمالیم تااسم ایران بیادخودشوخیس کنه ،این حرامزاده چهل پدر
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    0 0
    سنگال و سودان مجبورن کمکش کنن وگرنه واسه شون بوکوحرام درست می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس