کد خبر 844365
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
تاسیسات دریایی

تیم فوتسال تاسیسات دریایی بعد از به دست آوردن عنوان نایب قهرمانی در لیگ برتر سال گذشته تا این لحظه حضور و یا عدم حضورش در لیگ برتر مشخص نیست.

به گزارش مشرق، تیم فوتسال تأسیسات دریایی با خرید امتیاز باشگاه استیل‌آذین در سال ۹۱ در لیگ دسته اول فوتسال کشور کار خود را آغاز کرد و توانست در همان  ابتدا قهرمان لیگ شود و به لیگ برتر صعود کند. این تیم در چند سال حضور خود در فوتسال ایران توانسته افتخارات زیادی به دست آورد.قهرمانی در لیگ برتر در سال‌های ۹۴ و ۹۵  که در سال ۹۴ به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا  حضور داشته و توانست قهرمان آسیا شود. آخرین افتخارش مربوط به سال گذشته است که نایب قهرمان لیگ برتر شد. تیم تاسیسات از بدو حضور خود در فوتسال همیشه جزو مدعیان بوده  و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته تاکنون توانسته بازیکنان جوان و جویای نامی را به فوتسال ایران  معرفی کند.

 الان نزدیک به ۲ سال است که مسئولان تأسیسات دریایی عنوان می کنند که دیگر قصد باشگاهداری نداریم این موضوع بعد از به دست آوردن عنوان نایب قهرمانی سال گذشته در لیگ برتر خیلی جدی‌تر شده و تاکنون کادر فنی و بازیکنان نمی دانند آیا در لیگ برتر97،98 حضور خواهند داشت یا خیر؟  باشگاه تاسیسات دریایی یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت و صندوق بازنشستگی این وزارتخانه است. اگر گذری کوتاه داشته باشیم می‌بینیم که این وزارتخانه چند صباحی علاقمند به سرمایه‌گذاری در ورزش بخصوص باشگاه‌داری در فوتبال یا فوتسال است اما بعد از مدتی به یکباره تصمیم می‌گیرد که باید انصراف دهد و  امتیازات این باشگاه را واگذار کند.

 اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم نفت تهران یکی از تیم‌هایی بود که مثل تاسیسات دریایی مورد حمایت وزارت نفت بوده.  تیم نفت مثل تاسیسات در چند سال گذشته در لیگ برتر همیشه جزو مدعیان بوده اما متاسفانه در سال گذشته با اعلام  این وزارتخانه  این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد. بعد از واگذاری به بخش خصوصی در بدترین  شرایط مالی  قرار گرفت اما با توجه به همین شرایط بد مالی توانست قهرمان جام حذفی شود.که متاسفانه به دلیل  همین شرایط نتوانست در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و جای خود را به ذوب آهن اصفهان داد. اما برعکس دو سال قبل که مورد حمایت وزارت نفت بود  توانست به جمع ۸ تیم برتر این رقابتها صعود کند. و در حال حاضر می بینیم که در لیگ برتر فوتبال در انتهای جدول قرار دارد و برای بقاء  و ماندن در لیگ و سقوط به دسته پایین تر می جنگد.


  یک بررسی نشان می دهد تا امروز هر باشگاهی را بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن مسائل مالی و یا..... واگذار کردیم چیزی جز نابودی آن باشگاه ندیدیم. البته نمی توان در این مورد به خصوص در فوتسال یک طرفه قضاوت کرد در فوتسال ایران پولهای آن چنانی رد بدل نمی شود. نبود اسپانسر و درآمد زایی برای باشگاه‌ها  مشکلاتی را برای همه به وجود آورده  آنها حتی برای پخش مستقیم بازی‌های خود از صدا سیما باید مبالغی را پرداخت کنند و به نقل قول بعضی از مدیران باشگاه‌های برای نفس کشیدن در فوتسال باید پول پرداخت کرد.عدم حمایت مسولان ورزشی کشور  به خصوص فدراسیون فوتبال ،کمیته فوتسال سازمان لیگ و نبود اسپانسر باعث شده مسولان باشگاه‌ها به فکر انصراف باشند. البته وقتی که یک بخش خصوصی هم بخواهد در فوتسال سرمایه گذاری کند آنقدر مورد کم لطفی مسئولان ورزشی کشور قرار می‌گیرند که اعطایش را به لقایش می بخشند.

   حال سوالهای زیادی مطرح است؟ چرا مسولان فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و سازمان لیگ برای درآمد زایی و جذب اسپانسر و پخش مستقیم بازیها از صدا سیما  برای باشگاههای فوتسال فکری نمی کنند؟ آیا مسولان تاسیسات دریایی و  صندوق بازنشستگی فکر این موضوع را کردند در صورت انصراف از باشگاهداری و  عدم حضور در لیگ برتر چه بر سرنوشت نامعلوم جوانان علاقمندی که در آن  باشگاه حضور دارند می آید؟ مسلمآ هر تصمیمی که منوط بر انصراف این باشگاه از لیگ برتر یا باشگاه‌داری باشد تنها باشگاه تاسیسات آسیب نخواهد دید بلکه فوتسال ایران آسیب می بیند. آیا بهتر نیست مسولان عالی رتبه وزارت نفت و وزارت ورزش با هم کمی تعامل کنند و نگذارند این باشگاه خوب کشور به سرانجام باشگاه نفت تهران دچار شود؟ چرا باید یکی، یکی باشگاههای که عملکرد خوبی دارند و می توانند در عرصه های بین المللی افتخار برای ایران کسب کنند به راحتی منحل یا واگذار شوند؟

در پایان امیدواریم هر چه زودتر مسولان مربوطه به این موضوع ورود و آن را در دستور کار خود قراردهند و نگذارند این باشگاه خوب کشور هم به سرانجام باشگاه نفت تهران دچار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس