کد خبر 844278
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
پرچم نمایه چین و آمریکا

پکن در پاسخ به تهدید ترامپ به اعمال تعرفه گمرکی برای واردات 100 میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا گفت: ما خواهان جنگ تجاری نیستیم اما آماده‌ایم به هر قیمتی از منافع خود دفاع کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: پکن بارها موضع خود را در برابر اقدامات آمریکا به صراحت بیان و اعلام کرده است که به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست،اما در بدترین حالت هیچ ترسی از جنگ تجاری با آمریکا ندارد.

این بیانیه پس از تهدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه گمرکی برای واردات 100 میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا، توسط پکن ارائه شد.

چین اعلام کرده است که شکایت خود را از آمریکا در سازمان تجارت جهانی تا آخر پیگیری خواهد کرد و در برابر سیاست‌های یک جانبه حمایت‌گرانه آمریکا در حوزه تجارت خواهد ایستاد.

بیشتر بخوانید:

پکن اعلام کرده است که چین آماده است تا به هر قیمتی از منافع خود در برابر اقدامات آمریکا محافظت کند. چین همچنین نسبت به اقدامات یک جانبه واشنگتن به شدت انتقاد کرده و اعلام کرده است اینگونه اقدامات تجارت آزاد در جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

جنگ تجاری چین با آمریکا از زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش قانون اعمال تعرفه گمرکی 25درصدی برای واردات فولاد و 10 درصدی برای واردات آلومینیوم به آمریکا را اجرایی کرد.

در پاسخ به این اقدام چین نیز واردات برخی کالاها از آمریکا به این کشور با مجموع ارزش وارداتی 3 میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی کرد. پس از آن آمریکا با انتشار فهرست 1300 قلم کالای وارداتی از چین به آمریکا اعلام کرد که برای واردات به ارزش 50 میلیارد دلار از چین به آمریکا تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال خواهد کرد.

در تلافی این اقدام چینی‌ها نیز اعلام کردند، 128 قلم کالا به ارزش وارداتی 50 میلیارد دلار را از آمریکامشمول تعرفه 25 درصدی خواهد کرد. اخیراً‌ نیز ترامپ از سازمان نمایندگی تجاری آمریکا خواسته است تا طرحی را برای اعمال تعرفه گمرکی برای واردات 100 میلیارد دلار کالا از چین به آمریکا تهیه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    0 0
    این کارها به نفع ما هست یا نه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس