کد خبر 844233
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
سنگ نوردی

حواشی به وجود آمده در مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر با صدور آرای کمیته انضباطی پیگیری شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های سنگ‌نوردی جام فجر در شرایطی به میزبانی زنجان برگزار شد که این رقابت‌ها با حواشی زیادی همراه شد. حواشی که از اعتراض ورزشکاران به هزینه‌های افزایش یافته رقابت‌ها تا پایین بودن سطح کیفی و شرایط داوری‌ها را در برمی‌گرفت. این اعتراض‌ها به نحوی بود که جمعی از سنگ‌نوردان این مسابقات را تحریم کرده و از فضای رقابت‌ها خارج شدند. این اعتراض‌ها در شرایطی صورت گرفت که در فاصله کوتاهی پس از آن کمیته انضباطی برای معترضان تشکیل شد و آرای متفاوتی برای هریک از سنگ نوردان صادر کرد. آرایی که از سه ماه تا دوسال محرومیت را در برداشت. محرومیت‌هایی که تعدادی از آنها تعلیقی و برخی از آنها رای قطعی است.

رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این خصوص گفت: تعدادی از ورزشکاران نسبت به داوری‌ها در مسابقات جام فجر اعتراض داشتند و در رفتاری بچه‌گانه مسابقات را ترک کردند. این در حالی بود که اعتراض آنها باعث به هم ریختن مسابقات ملی شد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

۲۷ میلیون ورودی مسابقه، جایزه یک شاخه گل!

وی افزود: گزارش تخلفات صورت گرفته در این رقابت‌ها را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم تا درباره تخلف صورت گرفته تصمیم گیری کند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: به شخصه دوست ندارم ورزشکاران را محروم کنم. به هرحال این ورزشکاران نیروهای سنگ نوردی هستند و برای مسابقات متعدد پیش رو به این نیروها نیاز داریم اما باید این افراد در عین حال بدانند که نباید مسابقات ملی را به هم بریزند و مسابقات را ترک کنند.

زارعی یادآورشد: نمی‌خواهیم پتانسیل خود را از دست بدهیم. اما باید این را در نظر گرفت فدراسیون در اوج کم درآمدی اقدام به برگزاری مسابقات کرده است.

وی در حالی وزارت ورزش و جوانان را متولی تصمیم گیری در خصوص حواشی مسابقات جام فجر می‌داند که از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی آرای کمیته انضباطی برای ورزشکاران صادر شده است. زارعی در این باره گفت: آرای صادر شده تعلیقی و هشدار دهنده است. محرومیت‌های صورت گرفته نیز در حالی است که تا سه ماه دیگر مسابقاتی برگزار نمی‌شود.

زارعی تصریح کرد: در کمیته انضباطی سه نماینده از وزارت ورزش و ناظری از فدراسیون حضور داشته است. طبق حواشی رخ داده در جام فجر 18 ورزشکار مسابقات را ترک کرده بود. از این تعداد 2 یا 3 نفر در جلسات کمیته انضباطی حاضر نشدند و این حق دفاع برایشان محفوظ است. سایر نفرات نیز رای تعلیقی گرفته‌اند. البته در برخی از موارد نیز حق با ورزشکاران بوده است.

در خصوص پرونده معترضین به مسابقات سنگ نوردی جام فجر یکی از سنگ نوردانی که نمی‌خواست نامش فاش شود درباره محرومیت‌های در نظر گرفته شده به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: نمی‌دانم مبنای این محرومیت‌های در نظر گرفته شده چیست. برای برخی از سنگ نوردان محرومیت‌های قطعی و برای تعدادی از آنها محرومیت‌های تعلیقی در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: این محرومیت‌ها در شرایطی برای سنگ نوردان صادر شده است که هرسال شاهد بی کیفیت‌تر شدن سطح مسابقات هستیم. امسال این رقابت‌ها به اوج بی کیفیتی خود رسیده بود. این در حالی است که از هر سنگ نورد برای حضور در این رقابت ها 150 هزار تومان دریافت کردند و بدون اسکان و غذا. در بحث داوری نیز به جای استفاده از داوران زبده از داوران و طراحان  کارآموز استفاده کردند که به این ترتیب هزینه‌ای برای فدراسیون در برنداشت.

سنگ‌نورد محروم ادامه داد: به دلیل ضعف داوری‌ها رتبه بندی مسابقات چندبار تغییر کرد. زمانی که به این داوری‌ها اعتراض کردیم با ادبیات بدی جواب ورزشکاران را می‌دادند که در شان ما نبود.

وی گفت: در پایان نیز برای ورزشکاران محرومیت‌های مختلفی را در نظر گرفتند. یکی از ورزشکاران در شرایطی که برای حضور در مسابقات آلمان وام گرفته بود و کلی هزینه کرده بود به دلیل محرومیت صادر شده به ایران بازگشت. این تصمیمات اتخاذ شده جز این که به ورزش سنگ نوردی و ورزشکاران این رشته لطمه بزند هیچ چیز دیگری ندارد.

سنگ نورد کشورمان اظهار داشت: فدراسیون با هزینه ورزشکاران مسابقات برگزار می‌کند و برای خود کارنامه کاری درست می‌کند و رزومه خودش را پربار نشان می‌دهد. این در حالی است که با افتخار مدعی می‌شوند که در طول سال 40 اعزام دارند اعزام هایی که حتی ثبت نام وردی مسابقات را هم خود ورزشکاران می‌پردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس