کد خبر 844147
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
دوما

رسانه‌های سوریه می‌گویند اختلاف عناصر گروهک تروریستی جیش الاسلام بر سر خروج از شهر دوما، باعث شده است توافق تخلیه این شهر به تعویق افتد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سوریه علت تأخیر در اجرای توافق آتش ‌بس و خروج عناصر گروهک وابسته به «جیش الاسلام» از شهر دوما را اختلافات داخلی این گروهک اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (پنجشنبه) به نقل از خبرنگار مستقر خود در گذرگاه اردوگاه «الوافدین» اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که اختلافات داخلی جیش الاسلام مانع از آن شده است که چهارمین گروه از عناصر وابسته به گروهک مذکور به همراه خانواده‌های آن‌ها، شهر دوما واقع در غوطه شرقی را به مقصد شهر جرابلس در شمال سوریه ترک کنند.

به دنبال بروز اختلافات در بین عناصر گروهک جیش الاسلام، تمامی اتوبوس‌هایی مستقر در داخل شهر دوما که برای انتقال این عناصر در نظر گرفته شده بود، این شهر را خالی ترک کرده تا تروریست‌ها، اختلافاتشان را حل کنند.

خبرگزاری سانا اعلام کرد، به‌رغم اختلافات بین تروریست‌های جیش الاسلام، توافق تخلیه شهر دوما از تروریست‌ها همچنان جاری بوده و اتوبوس‌ها در نزدیکی مرکز ایست و بازرسی ارتش سوریه منتظر تکمیل خروج آن‌ها از این شهر هستند.

بیشتر بخوانید

تروریست‌های جیش‌الاسلام برای ماندن یا نماندن در شهرک دوما به جان یکدیگر افتادند+ تصاویر و نقشه میدانی

قرار بود چهارمین گروه از عناصر جیش الاسلام صبح پنجشنبه با نظارت هلال احمر سوریه شهر دوما را به مقصد شهر جرابلس ترک کنند که بنا به دلایلی که ذکر شد، این روند به حالت تعویق درآمده است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بش سوریه» که وابسته به مخالفان دولت سوریه و مقر آن در لندن است، می‌گوید همزمان با توقف خخلیه دوما، مذاکرات جدیدی در خصوص منطقه «القلمون» و جنوب شهر دمشق صورت می‌گیرد.

سومین گروه از عناصر وابسته به جیش الاسلام به همراه خانواده‌های خود که 635 نفر بودند در 13 اتوبوس دوما را به مقصد شهر جرابلس که در اشغال عناصر گروهک ارتش آزاد و ارتش ترکیه است، ترک کردند.

نزدیک به یک ماه است که ارتش سوریه عملیات خود برای  پایان دادن به حضور تروریست‌ها در غوطه شرقی و شلیک راکت و خمپاره به محله های شهر دمشق شروع کرده است.

پیشروی برق آسای ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی باعث شد گروه‌های تروریستی مانند فیلق الرحمن، جبهه النصره و احرار الشام تن به توافق آتش‌بس و تخلیه این منطقه دهند.

گروهک جیش الاسلام که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی است و سرکرده‌های آن در ریاض مستقر هستند، از ابتدای عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه اعلام کرده بود که «هرگز» غوطه شرقی را ترک نخواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    2 0
    هرچه زودتر باید این حرومزاده ها رو از غوطه فرستاد یه جهنم دیگه مثل ادلب یا جرابلس، باید اطراف دمشق امن بشه تا شرایط برای عملیات و پاکسازی بقیه مناطق سوریه فراهم بشه؛ تا اطراف دمشق نا امن باشه نمیشه در بقیه مناطق کار رو یکسره کرد
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    1 0
    اینها هم بزودی غوژه را ترک خواهند کرد غقط دارند وقت کشی می کنند تا شاید از طرف بن دیوانه فرجی بیاید که نخواهد امد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس