روزنامه آرمان

در حال حاضر، انتقادهای بسیار جدی درخصوص عملکرد دولت دوازدهم در افکار عمومی ایجاد شده است. کارنامه ضعیف قوه مجریه حتی صدای کارشناسان حامی دولت را نیز درآورده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ناصری: روحانی رئیس جمهور کم حوصله‌ای است و برای وزرایش وقت نمی‌گذارد

«عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

این تفاهم یا سوء تفاهم در جامعه مخصوصاً میان کنشگران و نخبگان ایجاد شده که آقای روحانی حرف‌های خوبی می‌زند، اما پیگیری یا فعل و انفعال خاصی را در ارتباط با این حرف‌های خوب نمی‌بینند».

ناصری در ادامه گفت:

«تحلیل من این است که آقای روحانی برخلاف روسای جمهور قبلی حتی آقای احمدی‌نژاد، برای وزرای خود وقت نگذاشته و وارد کارهای ریزو درشت وزارتخانه‌ای نشده و ارزیابی از توانمندی و کار درون وزارتخانه‌ای ندارد. بالاخره این گلایه‌ای است که از آقای روحانی بوده و در هیچ کدام از روسای جمهور پس از انقلاب سابقه نداشته که رئیس‌جمهور برای وزرا و استانداران خود وقت گفت‌وگوی اختصاصی نمی‌گذارد. آقای روحانی رئیس‌جمهور خوبی است و از او حمایت کامل کرده و به عملکردش نمره قبولی می‌دهم، اما تعبیری را حتماً به کار می‌برم که در مقایسه با 4 رئیس‌جمهور گذشته آقای روحانی رئیس‌جمهور کم حوصله‌ای است و در سطح بالای مدیریتی کم‌حوصله بودن نمره بالایی ندارد. امروز پس از 5 سال آقای روحانی باید ارزیابی روشنی از تک تک دولتمردان خود داشته باشد که من معتقدم ندارد».

چندی پیش فاطمه هاشمی در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفته بود: «] در دولت آقای هاشمیتمام افراد در سطوح مختلف نه فقط در سطح وزیر بلکه از رئیس‌اداره و مدیرکل و معاونان هم به آیت الله هاشمی زنگ می‌زدند و ایشان به آنها جواب می‌داد، نامه‌ها را هم سریعاً دستور پیگیری می‌دادند، ولی آقای روحانی هیچ کدام از این کارها را انجام نمی‌دهد، حتی با وزیران خود هم وقت ملاقات نمی‌گذارد و وزیران ایشان هم در همین دولت از ایشان گله دارند».

در حال حاضر، انتقادهای بسیار جدی درخصوص عملکرد دولت دوازدهم در افکار عمومی ایجاد شده است. کارنامه ضعیف قوه مجریه حتی صدای کارشناسان حامی دولت را نیز درآورده است.

** کارگزاران به دلیل نارضایتی از تقسیم پست‌ها، زیر پای نجفی را خالی کرد

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «بازی دو سر باخت نجفی» نوشت:

«حزب کارگزاران به عنوان مهمترین حامی نجفی در انتخاب او به عنوان شهردار تهران بعد از آنکه از تقسیم پست‌های شهرداری به نظر ناراضی بود بنا را بر مخالفت با نجفی گذاشت و زیر پای او را خالی کرد تا حالا شهردار تهران دست به دامن شهادت پزشکان شود که بیمار است و نمی‌تواند در بهشت بماند...نکته مهمی که وجود دارد خسارتی است که چنین رفتارهایی به بدنه اصلاح طلبان و اعتماد مردم می زند».

گفتنی است چندی پیش روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «دلایل یک استعفا» یکی از دلایل استعفا را مخالفت‌ها و فشارهای چندماهه اخیر از سوی جریان کارگزاران به‌عنوان جریان سیاسی سابق خود نجفی عنوان کرد و نوشته بود: «او پیش‌تر برای رفتن به دولت پیشنهاد شده بود اما همین جریان سیاسی کارگزاران در همراهی با اصلاح‌طلبان او را به‌عنوان گزینه شهردار تهران مطرح کرد و جلو انداخت...او همین چند هفته قبل در گفت‌وگویی با اشاره به فشارهای پیدا و پنهان بر شهرداری تهران صراحتاً گفت:"اما من ایستاده‌ام"، ولی خبر استعفایش را به شکل غیررسمی در شب شلوغ و پرکار چهارشنبه‌سوری پخش کردند و درنهایت روز گذشته اعضای شورا که مدعی شفافیت هستند، بعد از سکوت و دورزدن و فرار از رسانه‌ها، بالاخره خبر را تأیید کردند».

رسانه‌های اصلاح طلب در هفته‌های اخیر تلاش کردند تا با ژست مظلوم نمایی، بر کارنامه بسیار ضعیف نجفی در شهرداری تهران سرپوش بگذارند. در همین رابطه ادعاهایی همچون «جشن جنجالی شهرداری در برج میلاد» و «ویرانهٔ به جامانده از دوران قالیباف» و «فسادستیزی شهردار تهران» به عنوان علت اصلی استعفای شهردار تهران مطرح شد. ادعاهایی که هیچکدام  نسبتی با واقعیت نداشت. جنجال رسانه‌ای اصلاح طلبان برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه غیرقابل قبول نجفی در حالی است که همین رسانه‌ها در ماههای گذشته در گزارش‌های خود، انتقادات جدی را درخصوص عملکرد نجفی مطرح می‌کردند.

تنها عملکردی که می‌توان برای نجفی بیان کرد، حاشیه‌سازی و پرونده‌سازی برای مدیریت قبلی شهرداری تهران بوده و مسلماً این عملکرد شورای شهر و شهردار منتخبش که با هزار وعده و وعید و یا هیاهو رأی مردم تهران را گرفتند نمی‌تواند برای مردم قانع‌کننده باشد، خصوصاً اینکه این جماعت پرهیاهو قالیباف را به ناکارآمدی متهم می‌کردند و مدعی بودند با حضور یک شهردار کارآمد اصلاح‌طلب مشکلات کلانشهر تهران از ترافیک و ... حل خواهد شد.

لازم به ذکر است که مرور سمت‌های نجفی از زمان روی کار آمدن دولت روحانی حاوی نکته قابل توجهی است و آن اینکه در هیچ‌کدام از مسؤولیت‌ها بیش از یک سال حضور نداشته است: «5 ماه رئیس سازمان میراث فرهنگی»، «۶ ماه دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت»، «۳ ماه سرپرست وزارت علوم» و «۶ ماه شهردار تهران».

در هفته‌های گذشته روزنامه اصلاح طلب روزان در گزارشی با عنوان «شبح شورای اول بر سر اصلاح طلبان» نوشته بود: «آنچه این روزها موجب نگرانی‌هایی در بدنه اجتماعی و سیاسی اصلاح طلبان شده است، خطر تکرار منازعات شورای شهر اول است. جایی که اختلافات میان گروه‌های مختلف اصلاح طلب، شهرداری تهران را به بن بست رساند و در نهایت به انحلال شورای شهر توسط وزارت کشور اصلاح طلب رسید و حاصل آن هم شکست سخت اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر دوم بود».

** دلار را باد می‌برد و بانک مرکزی را خواب!

روزنامه همدلی در گزارشی اقتصادی نوشت:

«"دلار را باد می‌برد و سیف و بانک مرکزی را خواب!" این جمله، نخستین واکنش رسانه‌های مجازی به افزایش قابل توجه نرخ ارز در ایام نوروز بود. همان روزهایی‌که از بازار خبر رسید دلار قیمت پنج هزار و 100 تومان را نیز رده کرده است تا بازار اظهارنظرها درباره قیمت ارز در چهارراه‌استانبول باردیگر به داغی سال‌های گذشته شود. شاید نزدیک به پنج سال پیش که داستان مهیج طلا و ارز در چهارراه‌استانبول روایت می‌شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که در سال‌های نه چندان دور، ترس دلار از گرانی‌های خاطره‌ساز این‌چنین بریزد تا مردم و فعالان اقتصادی در آرزوی بازگشت نرخ دلار به چهار هزار تومان باشند. نزدیک به یک هفته پیش که دلار با تمام توانش برای غافلگیری اقتصاد کشور پیش رفت، بار دیگر صدای نگرانی مردم در لابه‌لای تفریحات نوروزی به گوش می‌رسید. گرانی غافلگیرکننده دلار و پیش‌روی به کانال پنج هزار تومانی در فضای مجازی نیز بازتاب‌های فراوانی را داشت و فریاد اعتراض کاربران در شبکه‌های مجازی را بلندتر از همیشه کرده بود».

روزنامه شرق نیز در گزارشی اقتصادی نوشت:

«شوک فتوحات جدید قله‌های دلار آن‌هم در روزهای نیمه‌تعطیل آغازین سال ۹۷، خبر از سالی سخت برای اقتصاد ایران می‌دهد. اقتصاد هنوز در شوک دلار پنج‌هزارتومانی بود که در روز بعدش توانست رکورد قیمت پنج‌هزارو ۱۰۰ تومانی را آن‌هم در حرکت یک‌ضرب روزانه در تابلوی صرافی‌ها به ثبت برساند...راه‌حلی که دولت برای بازگرداندن ثبات به بازار ارز در نظر گرفته است، به‌عنوان یکی از پیش‌پاافتاده‌ترین راه‌حل‌ها و شاید به‌عبارت دقیق‌تر از روی ناچاری بوده است. جذاب‌سازی بازار پول به‌عنوان یکی از بازارهای موازی (افزایش نرخ سود سپرده‌های یک‌ساله بانکی) و بازگشت نقدینگی‌های سرگردان به بازار پول اقدامی فوری بوده که بانک مرکزی به منظور برقراری ثبات در بازار ارز در دستور کار قرار داد و حتی با فروکش‌نکردن این تب انتظار افزایش مجدد نرخ سود بانکی در سال جدید دور از انتظار نخواهد بود».

گلایه رسانه‌های اصلاح طلب از افزایش افسارگیسخته قیمت دلار در دولت دوازدهم درحالی است که این جماعت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، مدعی بودند که در صورت انتخاب آقایان رییسی یا قالیباف به عنوان رییس جمهور، قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و در پایان همین سال ۱۳۹۶ به قیمت ۵۰۰۰ تومان خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    22 0
    من به روحانی رای دادم ولی الان پشیمونم.اگه زمان به عقب برگرده به رئیسی و قالیباف رای میدم
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      35 1
      این حرف شما را از خیلی ها شنیده ام ولی حرف بی فایده ای است . تا 1400 علی برکت الله
    • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      28 0
      باروحانی با دلار ۵۲۰۰ تومانی علی برکت الله
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    7 0
    یک سوال اگه نجفی استعفا بده ایا برای همیشه حقوق شهردار رو می لومپونه؟
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    9 0
    هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک وبد کنی
  • سید IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    7 0
    خاک بر سر اصلاح طلبان تهوع آور بی غیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس