کد خبر 843889
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
 عراق

رسانه‌های عراقی از هلاکت مغز متفکر عملیات‌های تروریستی داعش در استان دیالی در پی عملیات نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع اطلاعاتی عراقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور عملیاتی نظامی با هدف تعقیب هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش در شمال شرق استان "دیالی" انجام دادند.

این منابع گفتند که نیروهای امنیتی عراق طی این عملیات منحصر به فرد موفق شدند "ابونبیل العراقی" مغز متفکر عملیات‌های تروریستی داعش و مسئول پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها و  7 تن از معاونینش را در شمال شرق استان دیالی به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در این عملیات به مستندات و اطلاعاتی درباره هسته‌های تروریستی که می‌تواند نابودی این هسته‌ها را شتاب ببخشد، دست یافتند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه در نشستی خبری در بغداد گفت که نیروهای امنیتی عراق بر کل کشور مسلط شده‌اند و داعش هیچ پایگاهی در عراق ندارد.

العبادی همچنین درباره تعامل با داعش و ترویج تفکرات این گروه تروریستی هشدار داد. 

العبادی نوزدهم آذرماه سال 1396 رسما آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد. در همان روز، الحشد العشبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد، اما همچنان تعقیب تروریست‌های باقی مانده در این کشور ادامه دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس