کد خبر 843877
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کنکور

کمپینی در فضای مجازی با هدف مخالفت با آزمون زبان EPT و حذف آن، تشکیل شده است؛ این درحالیست که کسب نمره قبولی در آزمون زبان برای دانشجویان دکتری در همه دانشگاه‌های ایران یک روال است.

به گزارش مشرق، کمپین‌سازی برای مخالفت با آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی در حالی صورت گرفته که تاکنون ٢٠هزار نفر این آزمون را قبول شده‌اند.

 هر دانشجوی دکتری پیش از ورود به دوره تخصصی باید نمره استاندارد زبان انگلیسی که مورد تایید دانشگاه محل تحصیل است را کسب کند. به همین منظور تمامی دانشگاه‌های کشور آزمون‌های استانداردی را برای خود تعریف کرده و به دانشجویان تاکید می‌کنند که در این آزمون‌های استاندارد شرکت کنند.

معروفترین آزمون‌های زبان معتبر که دانشجویان دکتری در آن شرکت می‌کنند شامل TOLIMO، MSRT، IELTS، TOFEL،MCHE، EPT و ... است.

آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از آزمون‌های استاندارد کشور در دوره دکتری شناخته شده که نمره قبولی آن مورد تایید دیگر دانشگاه‌ها نیز است.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی را در دفترچه آزمون دکتری تخصصی خود به عنوان یکی از آزمون‌های معتبر معرفی کرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی به همه دانشجویان دکتری فرصت داده تا پیش از شرکت در آزمون جامع در یکی از آزمون‌های تخصصی زبان که مورد تایید دانشگاه است، شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. این فرآیند در تمام دانشگاه‌ها در حال اجراست و حداکثر فرصتی که دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌دهند تا نمره قبولی در آزمون زبان مربوطه را ارائه کنند تا پیش از امتحان جامع است.

هدف از برگزاری آزمون‌های استاندارد زبان انگلیسی، توانمندسازی دانشجویان دوره دکتری به منظور دسترسی آنان به منابع علمی و روز دنیا و توسعه ارتباطات جهانی است، به طوری که فارغ‌التحصیلان موفق به چاپ و انتشار نتایج کار تحقیقاتی و پژوهشی خود در ژورنال‌های معتبر شوند. بنابراین افرادی که به زبان انگلیسی آشنا نباشند در واقع مدرک دکتری نه به درد آنها می‌خورد و نه جامعه.

افرادی که کمپین راه انداخته‌اند در واقع نمی‌توانند در آزمون ای پی تی شرکت کنند  و لذا شایستگی لازم برای اتمام دوره دکتری را ندارند؛ ایجاد کمپین و هیاهو برای گرفتن نمره شایسته دانشجوی دکتری نیست.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    5 1
    کسی که رشته اش زبان و ادبیات فارسی یا زبان و ادبیات عربی است یا معارف اسلامی چه نیازی به آزمون زبان دارد؟ یعنی برای نوشتن پایان نامه مرتبط با عربی یا فارسی یا معارف اسلامی از زبان انگلیسی کمک گرفت؟!!!!!!
  • یک بازپرس IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    2 1
    متاسفانه بیشتر افرادی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دوره دکترا هستند قادر به معرفی خود به زبان انگلیسی هم نیست! دکتری که چکیده مقاله خودش رو نتونه به انگلیسی برگردونه فاتحه اش خونده هست! روشی که دانشگاه شهید بهشتی سال 1389 داشت خیلی خوب بود، نمره تولیمو قبل شرکت در آزمون دکتری که در رشته حقوق بین الملل 33 نفر شرکت کردیم، سال بعد که متمرکز شد هر بیسوادی در آزمون شرکت کرد، الان هر کی رو میبینی میگه دارم رساله می نویسم!! چکیده بیشتر دوستان رو من می نویسم، اکثر همینها در آزمون تولیمو 400 هم نمی تونن بیارن!! زمانی اساتید دانشگاه بهشتی(دانشگاه حقوق) فرانسه و انگلیسی می دونستن، الان افت کرده ولی باز نسبت به جاهای دیگه خوبه. الان پول میدن کسای دیگه بجاشون امتحان میدن، سه نفر هیات علمی میدونم که اینکار رو کردن، تقصیر نداشتن داشتن اخراج میشدن و بورسیه لغو میشد، ولی درسهای دیگشون قوی بود!!
  • دکتری IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    2 1
    به نظرم تمامنی آزمونها فقط برای منافع مالی است چرا که هیچگدام از این آزمونها استاندارد نیست و چیزی را امتحان می گیرند که هیچ ارتباطی با سطح زبان ندارد و صرفا یک سری تست هست که در سطح جهان منسوخ شده است و با پیشرفت تکنولوژی و نرم افزار ترجمه متون و دسترسی به منابع هم لازمه اش دانستن زبان نیست و به نظرم اگر دانشگاهها با گنجاندن مکالم هدر دروس دکتری و تقویت زبان بهتر از این روند فعلی می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس