بی سرپناه

به گزارش بی بی سی در ۵ سال اخیر «۲۵۰.۰۰۰» زن در بریتانیا از سوی صاحبخانه‌ها با پیشنهاد رابطه جنسی در ازای اجاره‌بها مواجه شده‌اند.

سرویس جهان مشرق- در یکی دو سال اخیر، معنای برخی عبارات به کار رفته در آگهی‌های اجاره اتاق و مسکن در بریتانیا، شاید برای ناظران غیربریتانیایی چندان قابل درک نباشد. اتاق اجاره‌ای در ازای «مزایا» یا «رفاقت».....در برخی آگهی‌ها حتی ظرافت کلامی کم‌تری دیده می شود و اصطلاحا رو بازی می کنند: «اقامت مجازی در ازای توافق جنسی»

اجاره اتاق در ازای خدمات جنسی از سوی بسیاری از فعالان اجتماعی به عنوان یک تهدید و خطر رو به رشد دیده می شود، خطری که محصول بحران مسکن در بریتانیاست و جوانانی که به واسطه هزینه‌های سنگین قادر به یافتن مکانی برای زندگی نیستند.

این مشکل به طور خاص در شهرهای دانشگاهی جلب توجه می کند، جایی که زنان جوان طعمه اصلی صاحب خانه ها هستند. گرچه «دیوید لیدینگتون»، وزیر دادگستری بریتانیا، سال گذشته گفت که آگهی‌های این چنینی طبق قانون جرایم جنسی جرم هستند، لیکن فضایی از یاس در قبال بی‌عملی دولت در برابر چنین پدیده‌ای در فعالان اجتماعی بریتانیا ایجاد شده است.

«پتر کایل»، نماینده مجلس از شهر «هاو» می گوید:

" از سال گذشته حتی یک مورد دستگیری هم در این زمینه نداشتیم، نه حتی یک محکومیت، نه حتی این که کسی بابت این کار رنگ بازداشتگاه را ببیند."

آقای کایل از جمله گردانندگان کمپینی است که تعقیب قضایی این گونه آگهی‌دهندگان را دنبال می کند.

آگهی‌های غیرقانونی رابطه جنسی در برابر اجاره

اتاق در برابر «الطاف»(favours)

آگهی‌های مورد اشاره عمدتا اتاق مجانی یا جای خواب اشتراکی در ازای «صمیمیت»، «مزایا» یا FWB(دوستی با مزایا) ارایه می دهند. در حالی که بیشتر این آگهی‌ها در لندن مشاهده شده، اما در سراسر کشور و از طریق ابر-سایت‌های آگهی چون «Craiglist» در حال افزایش است. محتوای آگهی‌ها از این سنخ است:

" اقامت رایگان برای خانم جذاب(مرکز لندن)/ خوابگاه شراکتی، هزینه بسیار پایین، همخانه مرد شدیدا سلطه جو، برای زن بی‌سرپناه(شمال لندن/اِسِکس)/ اتاقی برای خانم بی خانمان در ازای «صمیمیت»(گرینفورد)"

یک صاحبخانه که به صورت روتین این گونه آگهی‌ها را ارسال می کند و مدعی است که یک فرد شاغل ۳۵ ساله است، به خبرنگار گاردین گفت:

" من آگهی را می فرستم تا ببینم خانمی پیدا می شود در ازای اقامت مجانی با هم روابط جنسی داشته باشیم."

مستاجر «مطلوب» او یک دختر جذاب است: " البته من رابطه را پیشنهاد می دهم...ولی ببینید....ما باید به همدیگر تمایل هم داشته باشیم و یک جور کشش بین ما باشد."

یک سیستم فروپاشیده

روزنامه گاردین در گزارشی در ۲ آپریل(۱۳ فروردین) ۲۰۱۸ بازار مسکن بریتانیا را یک بازار «فشل» و «فروپاشیده» خواند.

«رابطه جنسی در ازای اجاره: صاحبخانه‌هایی که در عوض «الطاف» اتاق کرایه می دهند»

این گزارش به نقل از «کِیت وِب»، مسوول سیاستگذاری موسسه «Shelter»(پناهگاه)، یک خیریه‌ی فعال در امور بی‌خانمان‌ها در لندن نوشت:

" بعضی آدم‌ها از بابت مسکن دچار استیصال شده‌اند. برخی دیگر از این استیصال بهره‌برداری می کنند."

در همین زمینه، سال گذشته یک نظرسنجی انجام گرفت که فضای سیاهی را درباره وضعیت اجاره محل اقامت در بریتانیا ترسیم می کند. در این نظرسنجی از افراد خواسته شده که تجربیات خود را درباره پیشنهادات نامعمول در ازای اجاره توضیح دهند. یکی از زنان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفت که وقتی صاحبخانه برای مذاکره درباره تمدید اجاره به او مراجعه کرد، از او خواست که بابت پایین نگه داشتن کرایه خانه همان‌جا با او وارد رابطه شود، در حالی که دختر ۶ ساله زن در باغچه خانه حضور داشت. این زن گفت که مرد را از خانه بیرون کرد، ولی ماجرا چنان استرسی به او و دخترش وارد کرد که برای تنگی نفس هیجانی هنوز دخترش را به بیمارستان می برد.

زن دیگر گفت که وقتی یک بار خواست اجاره ماهانه‌اش را پرداخت کند، صاحبخانه عذرش را خواست، چرا که حاضر نشد با صاحبخانه وارد رابطه جنسی شود.

«پاول نابلت»، مدیر خیریه «سنترپوینت» در لندن به گاردین گفت:

" هزاران زن جوان در بریتانیا در وضعیت استیصال برای نجات از کف خیابان‌ها هستند. دولت و پلیس باید قانون را در زمینه حمایت از این گونه زنان اجرا کنند. اگر دولت در پایان دادن به بحران بی‌خانمان‌های جوان جدی است، باید مسکن‌های ارزان‌قیمت بیشتری بسازد و بودجه بیشتری را به امور بی‌خانمان‌ها اختصاص دهد."

وزیر دادگستری انگلستان قبلا گفته که ارایه مسکن در ازای خدمات جنسی، اشاعه روسپی‌گری است و این جرم می تواند تا ۷ سال زندان را در پی داشته باشد."

«کیتی راسل» از موسسه «بحران تجاوز انگلستان و ولز» معتقد است:

" موافقت با رابطه جنسی با کسی، تحت فشار و ترس بی‌خانمانی یا در ازای حقوق بنیادین چون داشتن جایی برای زندگی، به معنای رضایت و انتخاب نیست. هر فعالیت جنسی بدون رضایت واقعی، جرم جنسی بسیار مهمی است."

در حالی که بیشتر توجهات در این زمینه متوجه سوءاستفاده از زنان جوان است، مردان جوان آسیب پذیر(به ویژه پسران جوان خیابان‌خواب) هم هدف این نوع سوءاستفاده هستند.

مردان جوان چون از دید مسوولان محلی کم‌تر آسیب‌پذیر به نظر می رسند، معمولا در انتهای فهرست اقامت رایگان یا ارزان قیمت دولتی قرار می گیرند. «دانکن کریگ»، مدیرعامل موسسه خیریه «بازماندگان منچستر» که کار آن حمایت از مردان مورد تجاوز و سوءاستفاده جنسی است، می گوید:

" اگر شما مرد جوانی هستید که در خیابان می خوابید و غریبه‌ای به شما اتاق گرم، تخت راحت و حمام پیشنهاد می دهد، به شدت وسوسه‌انگیز است."

محتوای برخی آگهی‌ها

"من یک اتاق خالی برای کسی دارم که بخواهد برهنه در خانه بگردد. عکس‌های برهنه و جزییات دیگر را در صورت تمایل بفرستید."

"من اقامت موقت رایگان برای یک بانوی زیبا، مهربان و تمیز ارایه می دهم، در ازای آشپزی، نظافت و رفاقت با من."

"اتاق فقط برای مهمان زن. اقامت موقت دوهفته‌ای رایگان برای خانمی که نظافت کند."

"اتاق برای زن بی‌سرپناه/ شمجانی، همراه با غذا....نژاد خانم مهمان فرقی نمی کند."

"اقامت رایگان به همراه پرداخت صورت‌حساب‌ها برای یک خانم در ازای انجام کار خانه و «مزایای دوستی»(منظور روابط جنسی است). همخانه به خاطر کار خود تنها دو یا سه روز در خانه است. لطفا عکس و توضیحات خود را بفرستید."

من دنبال مستاجر خانم هستم. من به جای پول، یک نوع توافق دیگر را پیشنهاد می کنم، ولی اگر نشد، پول هم قبول است."

گفتنی است که در ۲۸ فوریه ۲۰۱۸، بی بی سی گزارش دادکه آگهی‌های این چنینی به شدت در بریتانیا در حال رشد است و تاکنون کسی بایت ارسال آن‌ها تحت تعقیب قرار نگرفته است.

به گزارش بی بی سی در ۵ سال اخیر «۲۵۰.۰۰۰» زن در بریتانیا از سوی صاحبخانه‌ها با پیشنهاد رابطه جنسی در ازای اجاره‌بها مواجه شده‌اند.(آمار موسسه شلتر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    ایران هم الان همینطور شده
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      دارد می شود. به برکت افزایش بی حجابی و تلگرام و اینستاگرام و دولتی که از فرق سر تا ناخن پا غربزده و اومانیست است
    • رحیم ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      خدایا شر اشرار را از کشور و مرم مومن این کشور دور کن. الهی آمین
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      مرگ بر انگل ستان
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      79 49
      تدارو شکر ایران گلستانه.تجاوز به ۹۰ درصد کودکان کار نداریم؟ در ادبیات ما پیشنهاد بیشرمانه وجود ندارد.همگی دارای مسکن و خودرو اشتغال هستیم.آمار طلاق ۰ . ما خوبیم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      31 7
      تا بوده همین بوده
    • منوچهر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      35 20
      مردمی که اعتقاد داشته باشند این کار رو نمی کنند و خب کشور ما آدمای معتقد بیشتری داره تا کشور اونا چرا اینقدر علاقه دارید سم پاشی کنید؟؟؟؟؟ نمیگم نیست. هست ولی به مراتب کمتره.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      64 20
      البته فاصله ایران زیاد است و فرهنگ بهتر کشورمان موثر است
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      26 32
      اینقدر سیاه نمایی نکنید ، ایران شاید از این موارد داره اما تنها یک درصد اونهم بیشتر در تهران
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      26 17
      دمت گرم مشرق . امید وارم این گزارش هاغرب زده هارو بیدار کنه و موجب بشه ماهم بسمت توسعه غربی نریم
    • آقای دولتی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 11
      دروغ نگین. ایران هیچ مشکلی نداره
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      17 11
      در ایران هم هست ولی در مقابل غرب نسبت قطره به دریاست
  • ناشناس IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    78 44
    مثلا در ایران نداریم؟حتی آگهی هم میدن!
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      55 37
      من که تا حالا حقیقتا ندیدم حالا اطراف شما هست و خیلی هم دلت میخواد باشه یک قضیه دیگه س
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      45 18
      برو آگهی های سایت دیوار را ببین که چقدر استخدام خانم تا 35 سال با ظاهری خوب برای امور منزل میخان! چقدر منشی زیر 35 برا ارسال به ترکیه میخان !!!!!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      4 21
      حالا مرتب سایت ها این مطلب را منتشر کنند. هی بعضی ها هم راست یا دروغ بگن تو ایران هم هست . تا اگر بعضی ها نمیدونستند تو ایران هم میشه این کارا را کرد یاد بگیرند و کم کم تو ایران هم خدا نکرده باب بشه. و بشه یک فاجعه دیگر برای مملکتمون . مشکل که کم نداریم .که البته برا بعضی ها فرقی نداره
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      14 0
      تو بگو کجا نیست؟ فقط بهتره با آمار مستند بررسی بشه تا معلوم بشه کجا بدتره
  • امیر IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    35 37
    مشرق داری چکار می کنی؟ برای اینکه نشون بدهی دنیا را فساد و نکبت گرفته تیتر اول و اصلی خودت را به چنین اخبار هولناکی اختصاص می دهی؟ یک روز خبر ارتباط جنسی با روبوتها و امروز خبر اجاره بها در ازای توافق جنسی و...!!! چه خبره؟ فکر نمی کنید قصه طوطی و بازرگان میشه و خود این اخبار شما راه رو برای یک بی شرمی جدید اجتماعی در ایران باز می کنه؟ بسیار متاسفم
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      28 18
      کافر همه را به کیش خود پندارد.
    • صالح ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 8
      هدف مشرق همینه.
    • مصطفی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      5 5
      کاملا با نظرت موافقم مررررد...
  • پیمان IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    67 9
    سلام. بنده شخصا شاهد چنین پیشنهادهایی در سایت دیوار بودم. سو استفاده از شرایط بحرانی در ذات انسان بی تقوی است.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 10
      درسته. آگهی های فراوانی با عنوان کار برای دختران در ترکیه هم هست اونم چند روز در ماه و با حقوق بالا! اگر دقت کنید چند سالی است که سفر دختران به ترکیه با بهانه درس یا تفریح یا دریافت ویزای فلان کشور باب شده اینا هم چشماشون را بستن . آگاه سازی خانواده ها که هیچ در سریال هاشون ترکیه را هم تبلیغ میکنن.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    57 14
    بسیاری از آقازاده های ما در انگلیس تحصیل میکنند این چه گزارش هایی است مشرق!؟
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      7 2
      آقازاده ها جاشون تامین هست.نگران شون نباشید
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    30 33
    دیگر دارند دچار فروپاشی می شوند .
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      21 17
      خخخخخ
  • ع IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    40 27
    گزارش تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان کار/ تجاوز به ٩٠ درصد کودکان کار منبع عصر ایران بیاییداول مشکل خودمون رو حل کنید بعد نگران انگلیس باشیم
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 11
      بله باید در ایران هم جلوی فساد مدیریتی و هم فسادهای دیگر گرفته بشه اما با رای درست و انتخاب مدیران درست و سالم نه رئیس جمهور عوام فریب و خسته
  • d.s US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    42 25
    آقای مشرق از خواب بیدار شو چرا فکر میکنید مرگ برای همسایه هست؟مگر تو ایران شبیه این اتفاقات وحشتناک رخ نمیدهد؟ مگر کارفرمایان زنان و دختران را در ازای رابطه استخدام نمیکنند؟ مگر مردانی نیستند که زنان و دخترانشان را به خاطر یک نوبت مصرف مواد مخدر به تن فروشی مجبور میکنند؟ و.... چرا از کمبود خبر یا رد گم کنی مردم به این خبرهای سخیف رو می آورید؟ اگر راهکار دارید برای مردم بیچاره خودمون ارائه دهید نه زنان بی خانمان بریتانیا.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      29 18
      نه به این حجمی که تو میگی؟ تازه این هم به خاطر لیبرالهاست. پول جایی جمع نمی شود مگر در جایی دیگر در حق کسی ظلم شده باشد.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      12 13
      نه به اندازه انگلستان
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    39 25
    نگران نباشید. ما هم علی برکت الله در حال رسیدن به استانداردهای زندگی اروپایی هستیم. وقتی شرایط استخدام عادی در شرکتها همیشه خانم 18 ساله با روابط عمومی بالا است تکلیف موارد اجازه و استخدام خدمتکار و پرستار خانگی و نظایر آنها آنهم در تلگرام و اینستاگرام مشخص است. زنان خودشان دوست دارند بی ارزش باشند. برای چه نگران آنها باشیم؟
  • حمید IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    38 20
    ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس ... (روم / 41)
  • سوسان IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    25 22
    کشور ما گل و بلبل کشور اونها اخ ایران که وضعش خرابه
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    25 6
    مدیران شرکتها دخترها و بانوان را مجبور به استفاده از آرایش غلیظ می کنند و این مختص شرکتهای خصوصی هم نیست. بسیاری از زنان مطلقه در هجوم مردان بی صفتی هستن که از آنان درخواست های عجیب دارن و در بسیاری از موارد پیشنهاد عقد موقت فقط یک درخواست ساده در ایران است
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    20 14
    درود به شرفتون مشرق
    • GB ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      24 9
      اون کسی که کاستی های کشور خودتو گوشزد کنه , باید بر شرفش درود فرستاد.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
      3 0
      اون کسی هم که سیاه نمایی نکنه باید بر شرفش درود فرستاد.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    30 13
    یه گزارشم از کشور خودت تهیه کن بدتر از اونجاست البته با این فرق که اونا ادعای حکومت اسلامی ندارند! خخخخخخ
  • پلنگ IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    27 9
    باز دمشون گرم چه خبر گزاری های دارن که میرن تحقیق میکنن و جرات میکنن اعلام کنن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    19 11
    حالا خدارو شوووووووووووووووکر که ما تو ایران از این مشکلا نداریم , جمع کنید این حرفارو مشرق
  • منوچهر IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    11 11
    درسته عده ای میگن تو کشور خودمون فلان و بسان ولی قبول کنید که تو یه جامعه ای که قانون و اعتقاد حاکمه کمتر این موارد پیش میاد تا یه کشوری که دین نباشه. خدا رو شکر که تو جامعه مون فساد کمتری هست تا جامعه اونا لااقل بابای هرکسی مشخصه!... ـ( بین سم پاشی ها و مسخره کردن وطنتون اینو و اونور اینو هم در نظر داشته باشید) ****************** *************** بهتره خانواده های روشن فکری که دخترشون رو تنها به یک کشور خارجی می فرستند هم از این دست مطالب بخونند تا بدونن " تنها " فرستادن دخترشون ممکنه چه مشکلاتی رو بوجود بیاره
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    13 5
    با ادعای شما و رسانه ملی کانادا و بریتانیا و سوریه و قطر و عربستان جنگ و بدبختی و فساده و فقط ترکیه خوبه . نه فسادی نه فقری
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    10 12
    تو ایرانم همینه
  • هنرآموز IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    9 4
    در نرم افزار دیوار و شیپور هم در قسمت اجتماعی همین تبلیغها است.خانمهای جوان را برای اقامت رایگان دعوت میکنند.لطفا یک گزارشی هم در این مورد بنویسید.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      10 5
      از قدیم گفتن آب چاله را پیدا میکنه. اونایی هم که دنبال این آگهی ها میرن خودشون اهلش هستن وگرنه هر آدم عاقلی میدونه چرا منشی آرایشی و فلان سن میخان .. پیشگیری پیش کش تبلیغ نکنن مثل همین دختر تو سریال نقی معمولی که با افتخار میگفت داره میره ترکیه تا مثلا از اونجا ویزای امریکا بگیره و...
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    11 10
    مقایسه ایران و انگلیس اشتباه هست به دلیل تفاوت های فرهنگی و مذهبی ، وقتی حجاب نباشه ، دین و مذهب نباشه ،اصل لذت و خوشی زندگی باشه و اختلاط های زن و مرد که صدها مشکل به وجود میاره باشه و وقتی بی تفاوتی مردم باشه دیگه اینکه زنی مورد سواستفاده قرار بگیره زیاد اهمیت نداره ، در ایران هنوز اکثر مردم به اون موارد پایبند هستند ولی غرب پرستان و لیبرال ها میخوان اینها رو از مردم ایران بگیرند
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    16 13
    در ايران هم منشي ها همينطور هستند.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      6 5
      چقدر راحت تهمت میزنی
  • ناشناس IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    15 6
    آخرزمان هست هیچی سرجای خودش نیست خدا کند زمینه ظهور فراهم شود چون فساد همه جا راگرفته .....
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    7 6
    دیروز به بنگاه املاک و خانه رفتم تا شاید خانه ای ارزان جهت رهن و اجاره پیدا کنم. بنگاه دار گفت یه مورد خوب دارم ولی بعد از چند دقیقه گفت البته صاحبخانه گفته خانه را به 2 دختر دانشجو کرایه می دهم!!
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      8 6
      خب که چی ؟ چطور بدترین سناریو رو در نظر میگیری ؟ بعضی دختر جوان یا همسر جوان در خانه دارند و مثلا طبقه دوم رو میخوان اجاره بدن و ترجیح میدن به مردان اجاره ندن
  • م IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    15 16
    آخ که چه قدر میسوزید وقتی میبینید انگلیس اون بهشتی که فکرش رو میکردید نبوده
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 10
      ولی ایران دقیقا همون جهنمیه که فکرش میکردیم
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      11 5
      پس خوش اومدی ، از ایران برو
  • م IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    16 10
    آخ که چه قدر میسوزید وقتی میبینید انگلیس اون بهشتی که فکرش رو میکردید نبوده
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    9 4
    مشرق نیوز شما چرا غیرتی شدید مگر بقیه مردم انگلیس بهترند ؟ تا بوده همین بوده
  • سعید IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    15 7
    این حقایق تلخ نمایی از ناکجاآبادی است که مرام لیبرال دموکراسی برای غربی ها به بارآورده . حالا جوگیران غرب زده و بی هویت داخلی ما به رغم رسوایی های فاحش مسیر غلط غربی ها در مدیریت و ساخت جامعه بر اساس ارزش های لیبرالی، همچنان بر پیاده شدن این نسخه رسوا شده در برابر تعالیم و فرهنگ متعالی اسلام پافشاری می کنند. لازمه این جماعت سر بر لاک غفلت فر برده و جاهلان خوش باور با دیدن و فهم چنین حقایق وحشتناکی باور غلط و فهم نادرست خود را از نظام های مادی و لیبرالی و البته ضد انسانی غرب اصلاح کنند.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    14 8
    مشرق نگران ایران خودمان باش . یه سرچ توی دیوار بکن تا ببینی یه همخانه چقدر برای طرف آب میخوره
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    11 20
    مزدور نیوز وارد می شود
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      13 6
      مزدور تویی و آنهایی که دارند از غرب فحشا وارد می کنند و اسمش را توسعه می گذارند.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    11 9
    قابل توجه کسانی که عشق اروپا دارند و ایتالیا و فرانسه و انگلیس قبله آمال و آرزوهاشونه
    • DE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      10 10
      اگر دوست سانسورچیمون در مشرق صلاح بدونن که بنده هم کامنت بدم باید عارض شم خدمت ایشون که خدا شاهده قبلۀ آمال من یکی که هست واقعاً، چرا برای شما نیست رو الله اعلم بما تعملون وقتی خواهر و برادر و دوستان و آشنایانم در این کشورها زندگی خوب و سالم و بسیار موفق تری نسبت به زمان زندگیشون در ایران دارن من چرا نباید برم به قبلۀ آمال ما کافر و مفسدیم می ریم جهنم اروپایی خودمون شما باشین توی این مملکت باقیات الصالحاتتون
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      9 3
      داداش فیلم های هالیوودی زیاد دیدی پشت اون اسمون خراشها از ساعت ۱۰ شب بی خانمان ها یه شهر جدید میسازن
    • DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      6 6
      هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر ر ر ر ر ی ی ی ی ی ی ی ی مغز های پوسیده بهتر است بروند ینگه دنیا تا نتوانند با دروغ منت بگذارند سر ملتی که هزاران مشکل را تاحالا بدون نیاز به غربزدگان از پیش پای خود برداشته.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
    8 8
    دمت گرم مشرق بزرگواری و عزیز در ضمن تمام پیامها را خواندم...
  • AE ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 5
    خود این زنان؛ باید پاسخ خودکامگی وخودمحوریشان در شهوت پراکنی وخودنمایی وبه لجن کشیدن جامعه شان را بدهند نه اینکه طلبکار باشند!!!البته که بیخانمانها بیشتر در معرض خطرند!!طلبکار باید انسانهای پاک وشریف باشند...ومردها.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    در حقیقت زن می گیرند بنده های خدا مهربان نطافت عذا و رابطه دوستی ازدواج می خواهند فقط بدبختی کسانی که در هیابان هستند را نشان نمیده بدبختی کسانی که خانه دار هستند را هم نشان میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس