کد خبر 843473
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
خواجه‌ محمد‌ آصف

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد در زمینه اختلافات دیپلماتیک روسیه و آمریکا بی‌طرف خواهد بود و اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «خواجه‌ محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با شبکه‌های خبری این کشور گفت: در صورت بروز جنگ سرد بین آمریکا و روسیه بی‌طرف خواهیم بود.

وی در توضیح درباره سیاست خارجی پاکستان با توجه به اختلافات دیپلماتیک روسیه و آمریکا تأکید کرد: اسلام‌آباد قبل از این به خاطر اتحاد با واشنگتن در دهه 80 ضرر زیادی کرد بنابراین نباید این موضوع تکرار شود.

آصف اظهار داشت: با وجود همکاری با آمریکا به جز تحریم‌های این کشور چیزی بدست نیاوردیم.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: چین نقش میانجی‌گری بین روسیه و آمریکا ایفا خواهد کرد اما هر تصمیمی که پکن در این زمینه بگیرد اسلام‌آباد از آن پیروی خواهد کرد.

وی افزود: چین دوست قابل اعتماد پاکستان است و در هر زمینه‌ای این کشور را همراهی خواهیم کرد.

چندی پیش وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدامات آمریکا در اخراج دیپلمات‌های خود از آمریکا اعلام کرد ساختمان کنسولگری و مقر اقامت سرکنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ نیز باید به طور کامل تخلیه شود.

پس از جنگ سرد تنش در مناسبات آمریکا و روسیه تا این اندازه عمیق و گسترده نشده بود و این موضوع ناظران بین المللی را نگران کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اختلافات پاکستان و آمریکا ادامه دارد و اسلام‌آباد روابط خود را با مسکو گسترش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    7 3
    آخر چنین دوستی هایی همینه
  • US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    16 5
    گول این حرفها رو نخورید، پاکستان کلی‌ آمریکا رو دوشید، بمب اتمی هم درست کرد، حالا که بابت حمایت از داعش تحت فشاره این حرف‌ها رو میزنه. فردا که فشار رفت دوباره میره سراغ دوشیدن آمریکا.
    • US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
      0 1
      سلام برسون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس