مشرق--- کمتر از سه ماه تا نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی است اما هنوز اصولگرایان به یک سیاست رسانه ای منسجم دست پیدا نکرده اند. رقیب اصلی جریان اصولگرا بر اساس یک «مدیا پالسی» مدون کلیه تحرکات رسانه ای خود را سامان داده و منطبق بر آخرین متدهای جنگ روانی و حتی با توسل به تبلیغات منفی در حال تخریب پایگاه اجتماعی اصولگرایان است اما رسانه های اصولگرا فاقد دستور کار مشخص و نقشه راه برای انتخابات نهم مجلس هستند.
*اما سیاست رسانه ای اصولگرایان در آستانه انتخابات فراروی مجلس چیست و یا بهتر، چه می تواند باشد؟پاسخ به این سئوال در درجه اول مسبوق به پرداختن به پرسش اساسی دیگری است که حریف اصلی اصولگرایان در انتخابات نهم چه جریانی است؟ و یا به تعبیری اغیار و «دگر» گفتمانی اصولگرایان چه کسانی هستند؟ کدام جریان قادر است اصولگرایان را در انتخابات پیش رو با چالش مواجه کند و یا حتی آنها را در اسفند ماه امسال غافلگیر نماید؟
*نقشه عملیات رسانه ای اصولگرایان از دل شناسایی هندسه و زمین بازی رقیب اصلی بیرون می آید. اگر اصولگرایان در جریان پسندیده نقد درون گفتمانی، مدیریت را به رقبا و رسانه های وابسته به آنها واگذار کنند رقیب به راحتی با جابجایی افکار، دوستان دیروز را در جایگاه حریف می نشاند و بر آتش تفرقه بین اصولگرایان می دمد. این روند در جابجایی پنجره دید اصولگرایان مبتنی بر ایده «جوزف اورتون» توسط رسانه های رقیب در حال مدیریت است. همانگونه که در پنجره اورتون یک موضوع «محال» در افکارعمومی به مرور قابلیت تبدیل شدن به «سیاست» را پیدا می کند، دوستان مسلم در جریان اصولگرا در حال تبدیل شدن به دشمنان مسلم هستند. رقبا به خوبی می دانند دود سفید همگرایی همواره جلوی زوال حیات اصولگرایان را در کشور طی یک دهه گذشته گرفته است.
*گفتمان پیشرفت، عدالت، خدمت و مبارزه با فساد یک گفتمان پذیرفته شده و غالب در کشور است. هیچ حادثه و اتفاقی نباید بر این مسیر گفتمانی اثر بگذارد. بر این اساس می توان پیش بینی کرد گفتمان انتخاباتی مجلس در اسفند ماه اولویت پیشرفت کشور، تحقق عدالت به منظور کاهش فشار های اقتصادی، خدمت صادقانه و عالمانه به مردم و مبارزه با فساد است.هر جریانی که بتواند برنامه های انتخاباتی و رویکردهای سیاستگذارانه خود را حول این گفتمان صورتبندی کند نقطه مرکزی دارت آراء رای دهندگان ایرانی را هدف گرفته است و می تواند امیدهای زیادی به پیروزی در انتخابات آینده داشته باشد.
* اصولگرایان هیچ راهی جز همگرایی با یکدیگر ندارند. آنها به نقطه غیر قابل بازگشتی رسیده اند. همانگونه که مردم بین سروش و اکبر گنجی با محمد خاتمی و کروبی تفاوتی قائل نبودند بلا تشبیه امروز نمی توان از آنها انتظار داشت بین جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری و ... تفکیک کنند. کوچکترین شکاف میان اصولگرایان منفذی برای رخنه دشمن در گفتمان انقلاب است. دخول دشمن در ساحت گفتمانی انقلاب این گفتمان را به پوستی بی مغز و بدون محتوا تبدیل می کند. طبیعی است هر گفتمانی که سکه رایج کشور شود بلافاصله نسخه تقلبی آن ساخته شود. دشمن از همین حالا به دنبال فروختن نسخه تقلبی گفتمان انقلاب در بازار افکار عمومی است.
نظر شما
نظرات
- انتشار یافته: 2
- در انتظار بررسی: 0
- غیر قابل انتشار: 0
-
آقاي انبارلويي بدانند كه ما اصولگرايان را قبول داريم نه راست سنتي. راست سنتي همان 7+8 است. اين را همه ملت ميدانند
-
مشرق جان چه طوری؟ مطمئنی این مطلب مال آقای انبارلوییه؟ من که مطمئنم نیست! چک کنید! برای مشرق که از همه جا خبر داره خوب نیست