محمدبن سلمان

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نیروهای آمریکایی در آینده نزدیک سوریه را ترک خواهند کرد، ولی‌عهد عربستان سعودی گفت که نیروهای آمریکایی باید در سوریه باقی بمانند.

به گزارش مشرق، محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی که همچنان در آمریکا به سر می‌برد می‌گوید که نیروهای آمریکایی باید در سوریه باقی بمانند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی در سوریه در آینده نزدیک این کشور را ترک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

«ترامپ» خواهان خروج فوری نیروهای آمریکا از خاک سوریه است

درس جالبی که نبردهای منطقه به شرق و غرب داد

وی در گفت‌گو با نشریه تایم گفته: «ما بر این باوریم که نیروهای آمریکایی اگرنه برای درازمدت، باید دست‌کم برای میان‌مدت در سوریه بمانند.»

ولی‌عهد رژیم سعودی مدعی شد که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه آخرین تلاش برای منع ایران از گسترش نفوذ منطقه‌ایش با متحدان منطقه‌ایش است. وی همچنین ادعا کرد که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه باعث می‌شود که واشنگتن در سوریه صاحب نفوذ باشد.

محمد بن‌سلمان که اصولا در عرصه سیاست خارجی حرف خاصی جز موضع‌گیری علیه ایران ندارد، مدعی شد: ایران از طریق شبه‌نظامیان و متحدین منطقه‌ای خود، به دنبال ایجاد یک مسیر تدارکاتی از لبنان به سوی سوریه و عراق تا تهران است.

وی با استفاده از عبارت «هلال شیعه» بار دیگر ادعاهای رژیم سعودی در خصوص تلاش ایران برای ایجاد جای پا در منطقه را تکرار کرد.

به نوشته تایم، در حال حاضر حدود دو هزار نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند که در حال همکاری با نیروهای موسوم به «دموکراتیک سوریه» هستند. اکثرین این نیروها را کُردهای سوریه تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • یک جانباز IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    23 0
    ترامپ به هیچ وجه از سوریه به این زودی ها بیرون نمیرود مگر با زور این حرفها فقط برای سرکیسه کردن بن سلمان احمق است سلمان هم با گفتن این حرف که آمریکا نباید از سوریه بیرون برود یعنی دعوت به ماندن و پرداخت صورتحساب نیروهای یانکی
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    11 2
    این مردک رسما مزدور آمریکا و اسرائیل شده است
  • E IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    20 2
    اخی.....بن سلمان راست میگه اگه امریکا بره احتمال داره خودش رو خیس کنه بد بخت
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    7 0
    بن سلمان خودش را بدجور خیس کرده نوبت بن دیوانه هم می رسد
  • AE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
    6 0
    هی بنی چقد میدی ترامپو برات گریه کنه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس