کد خبر 842570
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
قاچاق پوشاک

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: کشفیات کالای قاچاق در مرزهای کشور در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش 3.5 تا 9 برابری را نشان می دهد.

به گزارش مشرق، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از اروندرود و خلیج فارس، اظهار داشت: در سال 96 واردات بخشی از کالاها همچون شکر، برنج، پوشاک، پارچه، دارو و وسایل برقی خانگی را هدفمند کردیم و در برخی از این کالاها افزایش کشفیات 3.5 تا 9 برابری نسبت به سال 95 را شاهد هستیم.


وی افزود: تعداد پرونده های تشکیل شده با جریمه بالای یک میلیارد ریال نسبت به سال 95 یک و نیم برابر و پرونده های با بیش از جریمه 100 میلیون ریال بالغ بر پنج برابر نسبت به سال قبل، افزایش نشان می دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در راستای هدفمند کردن واردات کالاهای یاد شده و با توجه به تجهیزات وارد شده در ناوگان دریایی، پیش بینی می شود امسال کشفیات کالای قاچاق افزایش مضاعفی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

چرا صنعت هنوز هم در رکود به سر می برد؟

جریمه‌های نوروزی تعزیرات از مرز 212 میلیارد گذشت



وی با بیان اینکه امروز رفتار و اعمال مرزبانان مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار مورد نظر ایشان برای امسال (حمایت از کالای ایرانی)، مرزبانان وظیفه مضاعفی در خصوص مقابله با قاچاق کالارا بر عهده دارند.

"رضایی" خاطرنشان کرد: به منظور مبارزه با قاچاق کالا در سراسر مرزهای کشور به ویژه مناطقی که سابقه تردد غیرمجاز دارند، اقدامات مقابله ای و نظارتی بیش از پیش خواهیم داشت.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه تعامل دستگاه های مرتبط و مرزنشینان با مرزبانان را مؤثر دانست و گفت: اگر همه دستگاه های ذیربط و مردم مرزنشین برای مقابله با قاچاق کالا با مرزبانان تعامل داشته باشند به طور حتم قاچاق کالا کاهش می یابد ولی در هر حال ما به وظیفه قانونی خود مقتدرانه عمل می کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس