photo_2018-03-26_21-03-45.jpg

نیروهای ویژه عملیاتی برای کشف آخرین هسته های خاموش عناصر تروریستی وارد شهرک حرستا شده اند؛ گروهی از یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق از تله های انفجاری وارد شهرک شده اند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، با خروج عناصر تروریستی از شهرک « حرستا»، تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک های دیگر، آمادگی خود را برای انتقال به استان ادلب اعلام کردند.

**خروج شهروندان از چنگال تروریست ها در غوطه شرقی دمشق**

براساس توافق به دست آمده، عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن باید با تحویل سلاح های سنگین، شهرک های « حزه، زملکا، عربین و جوبر» را تخلیه کنند و به سمت استان ادلب در شمال سوریه حرکت کنند.

از صبح روز گذشته ( یک شنبه)، دولت سوریه دهها اتوبوس را برای انتقال عناصر تروریستی به استان ادلب، به ورودی شهرک عربین ارسال کرده است؛ در مرحله نخست 889 تن از تروریست ها به همراه اعضای خانواده خود برای انتقال به ادلب در شهرک عربین مستقر شدند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد:

در مرحله دوم هم 33 اتوبوس شامل 2 هزار  و 301  تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن به همراه خانواده هایشان در شهرک عربین برای انتقال به استان ادلب ساماندهی شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، با ادامه توافق میان دولت سوریه و عناصر تروریستی، 112 اتوبوس شامل 7 هزار 545 تن از تروریست ها به همراه خانواده های خود در شهرک عربین در انتظار خروج از غوطه شرقی هستند.

به گزارش مشرق، برخی از عناصر تروریستی که همچنان در شهرک ها حضور دارند در حال آتش زدن اسناد همکاری های خود با دولت های خارجی هستند؛ گروه دیگری از تروریست ها هم در حال آتش زدن انبارهای سلاح و مراکز فرماندهی خود هستند.

**خروج شهروندان از چنگال تروریست ها در غوطه شرقی دمشق**

با خروج عناصر تروریستی از شهرک های « حزه، زملکا، عربین و جوبر» مساحتی در حدود 9 کیلومتر مربع دیگر هم به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در می آید تا فقط شهرک دوما در غوطه شرقی در اشغال تروریست ها باقی بماند.

از سویی دیگر، نیروهای ویژه عملیاتی برای کشف آخرین هسته های خاموش عناصر تروریستی وارد شهرک حرستا شده اند؛ گروهی از یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق از تله های انفجاری وارد شهرک شده اند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی بخش های وسیعی از شهرک « حزه» را تخلیه کرده اند و این شهرک تا حدود زیادی از وجود تروریست ها خالی شده است؛ در صورت ادامه توافق شهرک « حزه» تا ساعاتی دیگر به طور کامل پاکسازی می شود.

همزمان با آخرین اقدامات برای خروج تروریست ها از غوطه شرقی دمشق، حدود 500 تن از ساکنان شهرک دوما (محل اصلی تجمع تروریست ها) توانستند خود را به اردوگاه « الوافدین» برسانند.

در حال حاضر، حدود 106 هزار و 682 نفر از ساکنان شهرک های « دوما، حموریه، الریحان، جوبر، حرستا، عین ترما، کفربطنا» موفق شده اند از چنگال تروریست ها رهایی یابند و خود را به اردوگاه الوافدین و جنوب شهرک جسرین برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • هومن IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    54 2
    قطعا آزادی هیچکدام از این شهرک ها خوشحال کننده تر از آزادی قتلگاه جوبر نیست.جوبری که آزاد سازی فقط نصف اون 7 سال طول کشید و بسیار خون های که از ارتش سوریه در این قتلگاه ریخته نشد.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    23 57
    خسته نباشید . ۲۰ سال دیگه هم جنگ ادامه خواهد داشت
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      23 3
      امید وارم فردا آرامش به سوریه برگردد و آرزوی بیست ساله ات تو نبینی
    • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
      23 0
      ازاينكه سه ضلع استكبار +صهيونيسم+ وهابي متحجر جنگ ويرانگري را عليه يك كشور اسلامي تحميل كرده اند كه باعث نابودي اين كشور شده است توي مسلمان اگر به اندازه يك جو غيرت در وجودت بود ناراحت مي شدي و اين طور آرزوي 20 سال طول كشيدن آن را نمي كردي
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
      2 0
      توبرو خودتو به اربابت تسلیم کن
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    7 29
    خخخاخخخخ
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    51 4
    حیف که دارند زنده از اینجا بیرون میرن
  • حسن IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    13 5
    واقعا این ملت سوریه یکبار از خودشون نپرسیدن این همه کشت و کشتار به چه قیمتی؟ هر فرد و گروهی برا خودش سلاح دستش گرفته و مخالفان و رقبای خودش را با تکفیر کردن هلاک میکنه.خود مخالفان دولت سوریه منظورمه. دهها گروه و دسته مسلح و تکفیری مخالف هم. آخه این باطل بودن افکار و روشها و اهداف رو نمیرسونه؟؟؟اینجا واقعا التماس تفکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس