حادثه آتش‌سوزی مرکز خرید روسیه

آخرین آمار از آتش‌سوزی در مرکز خریدی در یکی از شهرهای روسیه حاکی از آن است که 64 نفر که اکثراً‌ کودکان هستند در این حادثه کشته شدند و آتش مجدداً شعله گرفته است.

به گزارش مشرق، طبق آخرین آمار از آتش‌سوزی در مرکز خرید «وینتر چری» شهر «کمروف» که روز یکشنبه (دیروز) آغاز شد، 64 نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند که اکثر آنها را کودکان تشکیل می دهند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، اولین گزارش‌ها از آتش‌سوزی بعدازظهر روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، پلیس محدوده اطراف محل حادثه را مسدود کرد و عملیات خارج کردن افرادی که داخل مرکز خرید بودند را آغاز کرد.

طبق این گزارش، خدمات امور اضطراری حدود 15 تیم آتش‌نشان در محل مستقر کرد و مرکز ملی مدیریت بحران اعلام کرد که بیش از 660 نفر در مهار این آتش و عملیات نجات افرادی که به دام افتاده‌اند، مشارکت دارند.

«سرگئی یعکوفلوف» رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر کمروف گفت که شعله‌های آتش از طریق عایق حرارتی قابل اشتعال گسترش پیدا کرده است که همین مسئله عملیات مهار آتش را با مشکل روبرو ساخته است.

دلیل رسمی این آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است و البته برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که استفاده نادرست یک کودک از یک فندک سیگار یا نقص فنی سیم‌های برق موجب شروع این آتش‌سوزی شده است.

یکی از بازرسان پرونده می‌گوید که دلیل این آتش‌سوزی، غفلت از هنجارهای امنیتی بوده است و توضیح داد: «دلیل حادثه غفلت بوده است. تمامی اصول و هنجارها نوشته شده است اما شیوه برخورد ما با این هنجارهای امنیتی، دلیل فاجعه‌بار این تراژدی است که امروز شاهد آن بودیم».

کمیته تحقیقات روسیه، یک تحقیق جنایی در خصوص این پرونده آغاز کرده است و ظاهراً چهار مظنون را در این رابطه از جمله مدیر شرکت مدیریت و خدمات این مرکز خرید دستگیر کرده است.

طبق جدیدترین آمار که مورد تأیید کمیته تحقیقات روسیه قرار گرفته است، آمار قربانیان این حادثه تاکنون به 64 نفر افزایش یافته است و یکی از منابع سرویس‌های اضطراری گزارش کرده است که هنوز سرنوشت 69 نفر از جمله 40 کودک در هاله‌ای از ابهام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    0 1
    تنبیه ملت روسیه به خاطر تجدید دوره مأموریت رئیس جمهور پوتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس