کد خبر 841778
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
جان بولتون نمایه

سیاستمداران روس به انتصاب «جان بولتون» به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش مشرق، سیاستمداران روس و کارشناسان مسائل سیاسی در این کشور به انتصاب «جان بولتون» به سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داده‌اند. 

به نوشته المانیتور با آنکه برخی از مقام‌های روسیه واکنش محتاطانه‌ای به این موضوع داشته‌اند و آمادگی‌شان را برای همکاری اعلام کرده‌اند، عده‌ای دیگر نگرانی مسکو را از سمت و سوی احتمالی سیاست خارجی آمریکا اعلام کرده‌اند. 

یک سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوالی در این مورد گفت: «این سئوال مربوط به ما نیست، مربوط به دولت آمریکا است.»

انتصاب بولتون به این سمت روز ۲۲ مارس، در تاریخی نزدیک به پانزدهمین سالگرد حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ صورت گرفت. بولتون حامی این جنگ بود و جزء معدود سیاستمداری است که هنوز هم از آن دفاع می‌کند.

آلکسی پسکوف، سناتور ارشد روس و رئیس شورای کمیته فدراسیون در امور سیاست‌های اطلاعاتی در توئیتی نوشت: «بولتون همراه با بوش، دیک چنی و رامسفلد از حامیان آشکار جنگ در عراق بودند. او برای براندازی بشار اسد از تروریست‌ها حمایت کرده و متخصصی عظیم در مداخله‌گری و تجاوز است.»

نگرانی‌های اصلی مسکو از انتخاب بولتون برای این سمت مواضع او در خصوص روابط آمریکا و روسیه، آینده توافق هسته‌ای با ایران، آینده گفت‌وگوها با کره شمالی، تغییر سیاست‌های آمریکا در سوریه و مشورت‌دهی‌های احتمالی او به ترامپ درباره چین را شامل می‌شود.

سرگئی ریابکوف گفت: «ما با توجه فراوان انتصاب‌ها در دولت آمریکا را دنبال می‌کنیم. آماده همکاری سازنده برای حل مسائل تل‌انبارشده در روابط دوجانبه‌مان در خصوص امنیت بین‌المللی، ثبات راهبردی و شمار دیگری از بحران‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای هستیم.»

در میان اظهارنظرهای کارشناسان مسائل سیاسی در روسیه به ندرت نظر مثبتی درباره این انتصاب مطرح شد. به نوشته المانیتور کارشناسان روس هم معتقدند که با آرایش جدید دولت ترامپ به گونه‌ای است که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران محتمل‌تر از هر زمان دیگر به نظر می‌رسد.

کونستانتین وان اگرت، کارشناس مسائل سیاسی در روسیه در صفحه‌اش در فیسبوک نوشت: «احتمالاً برجام به زودی مدفون می‌شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی DE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    13 0
    لاشه برجام مطعفن شده. هر چه زودتر دفنش کنن بهتره.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      0 0
      متعفن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس