کد خبر 841741
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
محسن رضایی

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم پیشرفت کافی در بخش حمل و نقل ریلی را یکی از عوامل آمار بالای تلفات جاده‌ای و مانعی برای رشد گردشگری داخلی دانست.

به گزارش مشرق، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود از عدم پیشرفت کافی در بخش حمل و نقل ریلی انتقاد کرد و این مشکل را یکی از عوامل آمار بالای تلفات جاده‌ای و مانعی برای رشد گردشگری داخلی دانست.

رضایی در اینستاگرم نوشت:

"نوروز در قطار"

سالانه در تصادفات جاده ای، نزدیک به ۱۹هزار نفر کشته و بیش از چند ده هزار تن مجروح می شوند. یکی از دلایل این وضع این است که حمل و نقل ریلی ما پیشرفت نداشته است.

درکشورهای پیشرفته، بخش مهم انتقال بار و مسافر با راه آهن انجام می‌شود که آمار خسارات جانی و مالی آن فوق‌العاده پایین است. البته سرعت قطارها هم معمولا تا سیصد و پنجاه کیلومتر درساعت می رسد. ناگفته نماند که درسیاست‌های کلی برنامه ششم از دولت و مجلس خواسته شده بود به گسترش راه آهن اولویت دهند. نوروز با خانواده به خوزستان رفتیم. دربازگشت، ساعت یک و نیم بعد از ظهر از اندیمشک حرکت کردیم و ساعت ۳ و نیم صبح به تهران رسیدیم.

تصور کنید اگر قطار سریع السیری در ایران وجود داشت که مسیر ۱۴ ساعته تهران- اندیمشک را ۵ ساعته طی می‌کرد، چه تحولی در انتظار صنعت گردشگری داخلی بود."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    10 3
    به نکته خیلی خوبی اشاره کرده.
  • AU ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    3 3
    به نکته خیلی خوبی اشاره کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس