دستمزد

نشست شورای عالی کار پس از گذشت ۸ ساعت مذاکره بازهم نتوانست اختلافات میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی با دولت را کاهش دهد و توافق برای افزایش مزد کارگران به روز یا روزهای آینده موکول شد.

به گزارش مشرق، دویست و هفتاد و چهارمین نشست شورای عالی کار که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، بازهم در خصوص تعیین مزد سال ۹۷ کارگران بدون نتیجه پایان یافت.

بر اساس این گزارش اختلافات گروه‌های کارگری و کارفرمایی همچنان درباره میزان افزایش مزد حداقل‌بگیران و سایر سطوح مزدی پابرجاست و هیچ‌کدام از طرفین از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.

بنا بر این گزارش وزیر کار تلاش زیادی می‌کند تا سطح این اختلافات را با توجه به وضعیت معیشتی کارگران و جامعه کار و تولید کاهش دهد و در این باره نشست‌های جداگانه متعددی برگزار کرد.

امروز نمایندگان کارگری و کارفرمایی به همراه دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفتند تا درباره مزد سال آینده کارگران تصمیم‌گیری کنند، اما این مذاکرات بازهم بی‌نتیجه بود و ادامه بررسی‌ها به نشست وزارت کار موکول شد.

بیشتر بخوانید:

دستمزد کارگران در وزارت اقتصاد تعیین نشد

جزئیات تمام پیشنهادات مزدی شورای‌عالی کار

اظهارات ربیعی درباره دستمزد سال ۹۷ +فیلم

نشست امروز وزارت کار هم پس از ساعت‌ها بحث و تبادل‌نظر بی‌نتیجه ماند و ادامه بررسی‌ها به فردا و احتمالاً سال آینده موکول شد.

در این خصوص نمایندگان کارگری معتقدند که حداقل مزد کارگری در سال آینده باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد و علاوه‌ بر آن برای جبران فاصله مزدی افزایش دستمزد مناسبی داده شود.

این در حالی است که نمایندگان کارفرمایی معتقدند شرایط صنایع کشور به‌گونه‌ای نیست که به یکباره بتوان دستمزد سال آینده را افزایش داد، اما درعین‌حال معتقدند که باید وضعیت کارگران نیز مورد توجه قرار گیرد.

در مجموع نمایندگان کارفرمایی افزایش ۱۲ درصدی حداقل دستمزد و نمایندگان کارگری افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی دستمزد حداقل‌بگیران را پیشنهاد داده‌اند.

دولت نیز به‌عنوان ضلع دیگر شورای عالی کار، راه میانه را در نظر گرفته و پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی دستمزد سال ۹۷ را ارائه داده است، البته این موضوع به سایر سطوح تسری پیدا نمی‌کند، بلکه برای افزایش دستمزد سایر سطوح باید مکانیزم دیگری اندیشیده شود.

به گزارش فارس، دولت به‌عنوان ضلع اثرگذار شورای عالی کار در صدد است تا دستمزد حداقل‌بگیران کارگری را که در سال ۹۶، ۹۳۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، بیشتر از سایر سطوح مزدی افزایش دهد.

با این حساب باید دید در نشست فردای شورای عالی کار چه تصمیمی درباره افزایش دستمزد حداقل‌بگیران و سایر سطوح مزدی گرفته می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    1 0
    مگر کارگران سایر سطوح مزدی با سایر کارگران چه فرقی دارند?
  • علی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    2 0
    سلام کارگری که یک سال به سابقه کارش اضافه میشه یه پایه سنوات بهش تعلق میگیره به مبلغ 1000 تومان اینجاست که از حداقل بگیری خارج و میشه سایر سطوح مزدی فقط برای 1000 تومان باید از افزایش سایر سطوح برای ایشان استفاده بکنند این عدالته؟ کارگر اسمش روشه کارگره نباید برای این مبلغ ناچیز درصد کمتری افزایش بگیره.
  • مهدی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    0 0
    آقایون وخانمای کارگر کی گفته شما باید حقوق بگیرید.شماحقتون که زنده زنده بسوزنتون.حقوق فقط واسه معاند و دشمنان نظام هست.پس به صلاحتونه اگه بهتون چیزی دادن بگیرید حرف نزنید.توبه کنید.توبه.العفو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس