100 حقیقت جام جهانی - بخش 89

در دو جام جهانی متوالی که در دهه ۶۰ میلادی انجام شد، تعداد گلهای یکسانی به ثمر رسید.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۸۹ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق،  در دو جام جهانی متوالی که در دهه ۶۰ میلادی انجام شد، تعداد گلهای یکسانی به ثمر رسید و تماشاگران در هر دوره شاهد روئیدن ۸۹ گل در دروازه ها بودند.

در جام جهانی ۱۹۶۲ شیلی که با قهرمانی زردپوشان برزیلی همراه بود، در پایان ۶ بازیکن ۴ گله معرفی شدند؛ گارینشا و واوا از برزیل، والنتین ایوانف از شوروی، لیونل گیلرمو سانچز از شیلی، فلورین آلبرت از مجارستان و دراژان یرکوویچ از یوگوسلاوی. البته آلبرت در ۳ بازی این گل ها را به ثمر رساند که قابل توجه بود!

برزیل در این جام ۱۴ گل زد که هیچکدام از روی نقطه پنالتی نبود!

در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس که با قهرمانی میزبان به ثمر رسید، نیز اوزه‌بیو اسطوره پرتغال با ۹ گل یک سر و گردن بالاتر از بقیه ایستاد. اوزه ۴ گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بعد از او هلموت هالر از آلمان غربی با ۶ گل قرار گرفت.

در پایان این دوره پرتغال با وجود اینکه سوم شد با ۱۷ گل بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد؛ یعنی ۲ گل بیشتر از آلمان نایب قهرمان و ۶ گل بیشتر از انگلیس قهرمان!

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «گلهای یکسان در دهه ۶۰» را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود



قهرمانی جهان با یک دقیقه بازی!

به گزارش مشرق، مارچلو تروبیانی (Marcelo Trobbiani) هافبک ۳۱ ساله تیم ملی فوتبال آرژانتین بعد از اینکه در دقیقه ۸۹ فینال جام جهانی ۱۹۸۶ وارد زمین شد، توانست رکورد کوتاه‌ترین زمان بازی در جام جهانی را به نام خود ثبت کند و با همان یک دقیقه بازی قهرمان جهان شد.


وی در دیدار فینال جام جهانی ۱۹۸۶ بین آرژانتین و آلمان غربی، اولین و تنها حضور در این مسابقات را تجربه کرد و یک دقیقه به پایان بازی به جای خورخه بروچاگا زننده گل سوم و پیروزی بخش آرژانتین به میدان آمد و در قهرمانی تیم ملی کشورش سهیم شد؛ تنها تماس وی با توپ یک پاس پشت پا بود! شاید بتوان گفت که زمان بدی برای آغاز بازی وی در جام جهانی انتخاب نشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس