نجفی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کردم نجفی به دلیل فشارهای موجود استعفا دهد، گفت: آقای شهردار در سایر حوزه‌های کاری نیز سابقه استعفا داشته است.

به گزارش مشرق، محمد علیخانی در جریان نشست خبری خود با اشاره به استعفای شهردار تهران اظهار کرد: بنده پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق بیفتد ولی این اتفاق در روزهای پایانی سال 96 غیرمنتظره بود.

وی در خصوص علت پیش‌بینی‌اش درباره استعفای شهردار تهران بیان کرد: به لحاظ فشارهایی که وجود داشت این امر قابل پیش‌بینی بود؛ البته بیماری آقای نجفی هم که اعلام شده عارضه جدید پزشکی است که برای وی به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران نیز جلسه‌ای را برگزار کرد و موضوع بیماری وی را بررسی کردند و بیماری وی تایید شده است، این در حالی است که استرس بر تشدید بیماری وی تاثیر بسزایی دارد.

علیخانی با بیان اینکه این واقعیت است که وی از ابتدای کار در شهرداری تحت فشار بوده است افزود: این در حالی است که آقای نجفی در جاهای دیگر نیز سابقه داشته که تحت فشار بوده و در نهایت استعفا داده است. 

بیشتر بخوانید:

دستور برکناری شهردار تهران از کجا صادر شد؟

واکنش نجفی به علت اصلی استعفایش

وی تصریح کرد: در این مدت 7 ماهه از فعالیت آقای شهردار، وی زحمات زیادی کشیده است و فشارهای درونی و داخلی نیز وجود داشته است و شهرداری مشکلات عدیده‌ای از جمله بدهی‌های انباشت شده از دوره‌های قبل بوده است.

وی بدهی 52 هزار میلیارد تومانی و پروژه‌های نیمه‌تمام به میزان بیش از 50 هزار میلیارد تومان مشکلات جدی شهرداری دانست و گفت: این رقم‌های کوچکی نیست و قاعدتا استرس‌های زیادی را به شهردار تهران وارد کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین به تجمع تعدادی از پیمانکاران در ماه‌های گذشته در مقابل درب شهرداری و همچنین ساختمان شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد تجمع پیمانکاران بودیم که برخی از این مطالبات به 7 الی 8 سال قبل برمی‌گردد و این در حالی است که این پیمانکاران در گذشته خیلی آزاد نبودند و نمی‌توانستند اعتراضات خود را به این شکل عنوان کنند اما در این دوره شرایط برای اعتراض آنها فراهم شده است و این در حالی است که رسانه ملی نیز از این موضوع استقبال می‌کند که البته موضوع خوب و قابل توجهی است.

علیخانی در ادامه با تاکید بر اینکه نجفی در این مدت فعالیت‌های مناسبی داشته است، گفت: جا دارد از وی بابت زحماتی که در این مدت کشیده تشکر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آقای شهردار هیچ جلسه‌ای را با هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران در خصوص استعفای خود نداشته است، گفت: وی زمانی که استعفای خود را به رئیس شورای شهر داده است، قبل از آن هیچ ارتباطی و هیچ جلسه‌ای را با اعضای شورا نداشته است و تصمیم خودش بوده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعضای 21 نفره شورای شهر تهران حمایت لازم را از شهردار منتخب خود در این مدت داشتند، گفت: علی‌رغم اینکه بنده به برخی از تصمیمات وی منتقد بودم اما نجفی فعالیت خوبی را در شهرداری داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    17 0
    یک ضرب و المثل قدیمی است کهمی گه - کار کم و لقمه بزرگ - اینضرب الامثل مصداق همین اقایان است تمام این آقایان در شهرداری و شورای شهر می خواهند فقط بخورندو ببرند وسوء استفاده کنند و کاری برای مردم هم نکنند- اینها اصلا نیامده اند که کاری بکنند بلکه آمدخ اند که بگویند ما هستیم فقز زمانی که سفره پهن است ولی اگر سفره ای نباشد ما حاضر به زحمت کشیدن نیستیم .
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      مرگ بر تک تک اصلاح طلبان
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    4 1
    تهران تبدیل شده به یع روستای بزرگ و پر هرج و مرج و آلوده و پر از دست فروش و گدا و بچه های ولگرد افغانی آن وقت این آقایون مشغول انتخاب و استعفا بازی هستند. مشرق یک دفعه هم که شوه این کامنت رو نمایه کن تا این آدم ها بدونن که چی به سر تهران آوروه اند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    1 18
    تا دیروز میگفتید به درد نمیخوره حالا میگید چرا استعفا داده مشرق خدیاش دنبال صلاح مملکتی یا به فکر دیده شدن
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      این که بدرد نمیخره که از عملکرد قبلیش معلوم بود؟ اصلاً تو این مدت چیکار کرده؟ شهر زلزله میاد آقا اولین نفره که در رفته بیرون یه وقت ملت از وجودشون محروم نشن. برف میاد راه ها بسته میشه تشریف میبرن سواحل نیلگون خلیج فارس یه وقت سرما نخوره براش بده. لالن هم اگه بحثه چرا استعفا داده می خوایم بدونیم این مارمولک کجا رو میخواد بره خراب کنه که هنوز سالم مونده
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    7 1
    ازقدیم گفته اند کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاونر میخواهد مرد کهن
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    25 0
    فقط مرد استعفا کم داشتیم که آقای نجفی جنس رو جور کردند باید تندیس ایشون ساخته بشه و یه خیابونی یا میدونی به نام ایشون اسم گذاری بشه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
      5 1
      خیلی از عملکردش و دیر رسدن هاش و غیبت هاش راضی بودیم حالا همش تندیس اش را بینیم؟ ایشان مرد بزم هستند(جشن شهرداری) نه مرد رزم (پای کار)
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      ولمون کن تازه داریم از قیافش راحت میشیم
  • مهدی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    10 0
    لطفا میشه بگین منتخب شورای فعلی یکی از خدماتش رو بیان کنه ببینیم در طول این هفت ماه اقای نجفی چه خدماتی داشته. من که از اول می دونستم ایشون استعفا میده چون رسمش همیشه براین بوده و خواهد بود
  • امید IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    17 0
    با این شورای شهر منتظر شهرداری بهتر از نجفی نباشدید آب از سرچشمه گل آلوده . نتیجه انتخابات چشم بسته و احساسی بهتر از این نمیشه .
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      آره. ولی این یکی کلا یه پدیده ای بود اصلاً حتی ادای کارکردنم در نمیاورد دلمون خوش باشه.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    6 0
    مهم نیست که استعفا داده یا دوستان شورایی مجبور به استعفایش کردند ، مهم اینه که رفته
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      آره. الحمد الله. بالاخره خبر خوشم از شهرداری رسید
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
      0 0
      فکر کردی حالا یکی بجاش میاد که خیلی بهتره!
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 0
    این مسولین بدرد نخور از سر مردم تهران هم زیادند. حیف قالیباف که اینهمه توی تهران کار کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس