100 حقیقت جام جهانی - بخش93

برای تماشای دیدار فینال جام جهانی ۱۹۶۶ که در ورزشگاه ومبلی لندن بین دو تیم انگلیس و آلمان غربی برگزار شد، ۹۳ هزار نفر به ورزشگاه رفتند.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان«صفر تا ۱۰۰ جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2018 روسیه +ساعت به وقت تهران


۹۳ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

به گزارش مشرق،  پل پوگبا که متولد ۱۹۹۳ است موفق شد به همراه فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. وی همچنین در رقابت با رافائل واران و ممفیس دیپای موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی ۲۰۱۴ شد.

درواقع پوگبا به جایزه ای دست یافت که پیش از این ستارگان بزرگی چون توماس مولر (۲۰۱۰)، مایکل اوون (۱۹۹۸)، انزو شیفو (۱۹۸۶)، تئوفیله کوبیاس (۱۹۷۰)، فرانس بکن باوئر (۱۹۶۶) و پله (۱۹۵۸) کسب کرده بودند.

پوگبا سال ۲۰۱۳ هم در جام جهانی جوانان بهترین بازیکن مسابقات شد و توپ طلای آن تورنمنت را به دست آورد.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی با عنوان «درخشش پوگبا در برزیل» را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

دانلود


برای تماشای دیدار فینال جام جهانی ۱۹۶۶ که در ورزشگاه ومبلی لندن بین دو تیم انگلیس و آلمان غربی(تاریخچه کامل این رقابت ۱۰۵ ساله) برگزار شد، ۹۳ هزار نفر به ورزشگاه رفتند. این دیدار جنجالی که یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات داوری در آن گرفته شد، در نهایت با برتری ۴ بر ۲ انگلیس در وقت اضافه به پایان رسید و همچنان یکی از مشهورترین فینال های جام جهانی در تاریخ به شمار می رود.

قهرمان سه شیرها در این مسابقه تماشایی جف هرست(Geoff Hurst) بود؛ اولین و تنها بازیکنی که موفق به هت تریک در فینال جام جهانی شده است، هرچند گل دوم وی همچنان بحث برانگیزترین گل تاریخ جامهای جهانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس