کد خبر 839339
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
نزار زکا/نمایه

نخست‌وزیر لبنان در ملاقاتی که با خانواده «نزار زکا» جاسوس بازداشت شده در ایران داشته، گفته است: موضوع زکا را به صورت هفتگی با رئیس‌جمهور لبنان بررسی می‌کند.

به گزارش مشرق، خانواده «نزار زکا» لبنانی متهم به جاسوسی و بازداشت شده در ایران با «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان دیدار کردند و الحریری در این دیدار اعلام کرد، موضوع بازداشت زکا را به صورت هفتگی با «میشل عون» رئیس‌جمهور بررسی می‌کند.

«النشره» در این باره نوشت، خانواده نزار زکا در این دیدار درباره وضعیت سلامتی وی با الحریری صحبت کردند، مدعی ظلم به او شدند و از اینکه بیانیه‌ای رسمی در محکومیت این اقدام صادر نشده اعتراض کردند؛ سعد الحریری قول داده این موضوع را پیگیری می‌کند.

نزار زکا شهریور سال 93 به بهانه حضور در همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان» وارد تهران شد؛ هر چند خبرها فقط از حضور او در وزارت ارتباطات و فن آوری حکایت نمی‌کرد. حضور او در نشست تخصصی بین‌المللی «زن، امنیت، توسعه پایدار» که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده حرف و حدیث ها را در مورد جاسوس بودن وی محکم‌تر کرد.

هرچند وی به عنوان کارشناس فناوری اطلاعات به ایران آمده بود، اما بررسی سوابق وی نشان می‌دهد که او در لبنان از فعالان سیاسی طرفدار جریان غربگرای 14 مارس به شمار می‌آید و روابط گسترده‌ای هم با آمریکایی‌ها داشته است .

همچنین آسوشیتدپرس اذعان کرد که یک سازمان «غیرانتفاعی» تحت ریاست نزار زکا در مجموع 730 هزار دلار از دولت آمریکا برای پیش بردن «پروژه‌هایش در خاورمیانه» پول گرفته است و مدعی شد زکا به 10 سال حبس محکوم است.

نزار زکا از فارغ التحصیل آکادمی نظامی «ریورساید» آمریکا در سال 1985 و عضو شورای فارغ التحصیلان این آدکادمی نظامی است؛ روزنامه «الاخبار» در این خصوص نوشت: جاسوس بازداشت‌شده در حال تدارک برگزاری تظاهرات در ایران بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس