کد خبر 839304
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
پوتین

رئیس‌جمهور روسیه در مستندی که با نام «پوتین» این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفته است که پدربزرگش آشپز رهبران شوروی سابق بوده است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس‌جمهور روسیه گفته است که پدربزرگ پدری اش به عنوان آشپز «ولادیمیر لنین» و «ژوزف استالین» از رهبران شوروی سابق خدمت می‌کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، پوتین این اظهارات را در ویدئویی مطرح کرده که روز گذشته در اینترنت منتشر شده است.

رئیس‌جمهور روسیه در این مستند دو ساعته با عنوان «پوتین»، «آندری کندراشوف» که سخنگوی کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور روسیه نیز هست، می‌گوید «اسپیریدون پوتین» پدر بزرگ رئیس‌جمهور فعلی روسیه تا سن 86 سالگی اندکی پیش از مرگش در سال 1965 نیز همچنان به عنوان آشپز تشکیلات رهبری شوروی سابق فعالیت می‌کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز صحت اطلاعات منتشر شده در این مستند دو ساعته را تأیید کرده است.

خاطرات حمله به بالگرد پوتین در چچن

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مستند، به موضوع حمله به بالگرد حامل وی بر فراز چچن در سال 2000 نیز اشاره می‌کند.

پوتین ضمن یادآوری این خاطره می‌گوید در آن سال برای تبریک سال نو به نیروهای مشترک نظامیان فدراسیون روسیه به منطقه‌ای در چچن پرواز می‌کرد که بالگرد نتوانست فرود بیاید.

وی افزود، ابتدا اعلام شد که این پرواز چارتر به دلیل آب و هوای بد قادر به فرود نیست اما اتفاقی که افتاده بود این بود که به بالگرد ما حمله شده بود.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «من ابتدا تصور کردم که به دلیل همزمان شدن با شب سال نو، آتش‌بازی است اما خلبان ها اعلام کردند که به ما حمله شده است».

بنا بر این گزارش، در زمان جنگ اول چچن در سال های 1994 تا 1996 درگیری‌هایی بین نیروهای فدراسیون روسیه و نیروهای جمهوری خودخوانده ایچکریای چچن وجود داشت که منجر به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و تشکیل گروه‌های مسلح غیرقانونی در ایچکریا و مناطق همسایه آن شده بود.

جنگ چچن دوم در سال 1999 آغاز شد پس از آنکه تعدادی از حملات تروریستی، زیرساخت‌های غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی در روسیه را هدف گرفت و این حملات عمدتا در شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    1 2
    خدمتکار و پادوی کمونیست ها
  • US ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    1 0
    أمير كبير ما هم مثل تو بود
  • US ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    0 1
    أمير كبير ما هم مثل تو بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس