کد خبر 839219
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
کدخدایی

بر اساس قانون اساسی چین که از دهۀ ۹۰ میلادی اجرا می‌شود، رئیس جمهور حداکثر می‌تواند برای دو دورۀ پنج ساله در این مقام باقی بماند.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: بنا به گزارش خبرگزاری های خارجی، نزدیک به ۳ هزار نمایندۀ کنگرۀ ملی خلق چین روز یکشنبه ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) در نشست سالانۀ این نهاد، با تغییر قانون اساسی و لغو محدودیت دو دوره متوالی ریاست جمهوری، عملا به شی جین‌ پینگ امکان دادند تا رئیس جمهور مادام‌العمر این کشور باشد.


بر اساس قانون اساسی چین که از دهۀ ۹۰ میلادی اجرا می‌شود، رئیس جمهور حداکثر می‌تواند برای دو دورۀ پنج ساله در این مقام باقی بماند. لذا شی جین‌ پینگ که اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی به مقام ریاست جمهوری چین رسیده است، می‌تواند حداکثر تا سال ۲۰۲۳ میلادی در این مقام باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات انتخابات با تدوین آیین نامه جدید

نظرات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه


حذف محدودیت دورۀ زمامداری رئیس جمهور، بخشی از تغییراتی است که با هدف اصلاح قانون اساسی چین پیشنهاد شده است و روز یکشنبه با رای موافق ۲۹۵۸ عضو کنگره به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • AU ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    6 1
    اصولا چنین رویکردی بازگشت به عقب است و جای هیچگونه اسقبالی ندارد. تعجب در آنست که شما چطور این مطلب را به هر دلیلی مطرح کردید؟ یکی از دلایلی که غرب با همه حملاتش نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شده همین نظام انتخاباتی ماست و هیجان و شور که هر چهارسال روی آنتن میرود در شرح روایت شریان فعالیتهای اجتماعی. بنابراین نقایص کشور باید در جای دیگر و بصورت اصولی حل شود.
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      0 0
      شما دهسالی از تاریخ عقب مانده اید. آری. روزگاری بود که غرب با نظام انتخاباتی ایران مشکل داشت و مردم را تشویق به تحریم انتخابات می کرد. اما حالا قضیه فرق دارد. الان بی بی سی و صدای آمریکا مردم را تشویق به رای دادن می کنند و حتی لیست انتخاباتی می دهند و مردم هم به آن لیست رای می دهند!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    3 1
    بعید نیست آقایون که بودجه چربی برای سال بدون انتخابات ۹۷ گرفته اند، دنبال مادام العمر کردن روحانی باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس