بیکاری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون آمار رسمی بیکاری 10 درصد اعلام می‌شود اما این رقم، میانگین است و در برخی از نقاط کشور وضعیت به‌مراتب بدتر از این عدد است.

به گزارش مشرق، درخصوص میزان اشتغال و بیکاری در کشور، عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به رادیو گفت: اکنون منظور از آمار بیکاری بیکاری مطلق است یعنی افرادی که هیچ شغلی ندارند در صورتی که بسیاری از افراد هستند که در واقع بیکار هستند اما بیکار مطلق نیستند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت به جای اهانت جزئیات ۹۵۰ هزار شغل را اعلام کند

چندنفر در کشور بیکارند؟

وی افزود: اکنون آمار رسمی بیکاری 10 درصد اعلام می‌شود اما این رقم، میانگین است و در برخی از نقاط کشور وضعیت به‌مراتب بدتر از این عدد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای آمار بیکاری و اشتغال لازم نیست به آمار و ارقام تکیه کرد و از حجم مراجعات مردم به دفتر نمایندگان حوزه‌های انتخابیه و سایر مسئولان می‌توان به حجم معضل بیکاری در کشور پی برد.

گودرزی با بیان اینکه امسال مسئله اساسی کشور از سوی مقام معظم رهبری رونق تولید و ایجاد اشتغال بود گفت: توصیه رهبری به دولتمردان این بود که در راه حل معضل بیکاری شب و روز کار کنند و این معنایش کار جهادی و از سر تکلیف است و نه به‌جهت رفع مسئولیت که در این مورد متأسفانه مسئولان نمره قابل قبولی نمی‌گیرند.

وی با ابراز اینکه شیوه صحیح گزارش‌دهی در رابطه با اشتغال این است که مسئولان بیایند گزارش دهند در این سالی که به نام اشتغال است چند کارخانه نیمه‌تعطیل و تعطیل را بازگشایی کردند یا برای حل مشکلات آن برنامه داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس