کد خبر 837919
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
سد

در مجموع حجم مخازن 177 سد مهم کشور، در حال حاضر 44 درصد آب ذخیره شده است، در حالی که در زمان مشابه سال قبل، این رقم 52 درصد بود.

به گزارش مشرق، کاهش 40 درصدی میزان بارش‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نسبت به مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت (آمار 49 ساله) کاهشی 44 درصدی دارد و در نتیجه کاهش بارش ها به افت حجم ورودی آب به سدهای کشور و در نتیجه کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سدها منجر شده است.

بیشتر بخوانید:

میزان بارش در ۲۷ استان منفی است +نمودار

افزایش دمای هوای ایران در نیم قرن اخیر +نمودار

در مجموع حجم مخازن 177 سد مهم کشور، در حال حاضر 44 درصد آب ذخیره شده است، در حالی که در زمان مشابه سال قبل، این رقم 52 درصد بود.

بارشهای پایان بهمن ماه و نیمه نخست اسفند ماه، ذخایر سدهای کشور را از 40 درصد به 44 درصد رسانده و پیش بینی می شود در نیمه دوم اسفند نیز بخشی از کمبود بارش ها جبران شود؛ اما بررسی پیش بینی های سازمان هواشناسی و کارشناسان منابع آبی کشور حاکی از این است که در حالی سال 97 را آغاز خواهیم کرد که با کاهش قابل توجه میزان بارش‌ها و حجم ذخایر آبهای ذخیره شده در سدهای کشور نسبت به سال‌های قبل مواجه‌ایم، لذا مدیریت بهینه تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور در سال 97 باید به صورت جدی‌تر از سالهای گذشته در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    7 3
    دولت باید از تمامی امکانات کشور ببرای باروری ابرها تا دیر نشده و ابرها در آسمان هستند استفاده نماید تا انشاا... کمبود آب برطرف شود.مردم روستاهای اطراف استان اصفهان از بی آبی یا روستاهای خود را ترک کرده‌اند و یا با بدبختی و بیچاره‌گی و آوردن آب خوردن با تانکر زنده‌اند نه دامداری دارند و نه کشاورزی، با بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می کنند. دولت باید به داد آنها برسد.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    2 2
    علی برکت الله
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    2 2
    چرا علمای ما دعای باران نمی خونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس