کد خبر 835873
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
سعد الحریری نمایه

در راستای تلاش امارات برای تصحیح موضع عربستان نسبت به سعد الحریری، وزیر اطلاعات امارات سفری به لبنان داشته است.

به گزارش مشرق به نوشته روزنامه «الاخبار» لبنان، رئیس اطلاعات امارات حدود یک ماه پیش به صورت مخفیانه به لبنان سفر کرده و دیداری طولانی با «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور داشته و پس از آن با تعداد دیگری از شخصیت‌های لبنانی از جمله «نهاد المشنوق» وزیر کشور دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید:

محورهای سفر مجدد حریری به عربستان

در این گزارش آمده است: تلاش امارات در راستای تصحیح موضع عربستان نسبت به سعد الحریری بوده است، خصوصا اینکه اقدام حدود چهار ماه پیش عربستان در بازداشت الحریری و ناچار کردن او به استعفا باعث خاطرات بدی در ذهن لبنانی‌ها به ویژه اهل سنت شده و برای از بین بردن این خاطرات بد، نیاز به تلاش بسیاری است.

الاخبار در ادامه با اشاره به دعوت هفته جاری عربستان از سعد الحریری و عزیمت وی به ریاض، نوشت دلایل بسیاری عربستان را به سمت ارتباط دوباره با نخست‌وزیر لبنان سوق داد که از جمله آنها فشارهای آمریکایی و اروپایی و نیز میانجیگری امارات برای تصحیح موضع عربستان بود.

بیشتر بخوانید:

سعد الحریری به ریاض سفر کرد

سعد الحریری سه شنبه شب (دو شب پیش) عازم عربستان شد و با برخی مقامات از جمله «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور دیدار کرد.

سفر سعد الحریری به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که طی سفر قبلی‌ به این کشور در هشتم آبان ماه امسال، مجبور به استعفا و پس از آن بازداشت شد نخست‌وزیر لبنان بیست و سه روز بعد و  پس از وساطت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در یکم آذرماه به لبنان بازگشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس