بازار شب عید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت که برای تنظیم بازار شب برنامه‌های مختلفی برای تنظیم کالاهای اساسی داریم که توزیع 60 هزار تن برنج از جمله آنهاست که در دو مرحله توزیع می‌شود.

به گزارش مشررق، آمار بانک مرکزی نشان از آن دارد که طی پنج سال اخیر قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف خانوار از جمله برنج، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شکر و روغن بین 10 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است.در یک فرایند چهار و نیم ساله از آمار رسمی بانک مرکزی، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در نیمه دوم سال 92، 24 هزار و 500 تومان بوده که اکنون به 42 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تأثیر قیمت دلار بر آجیل و خشکبار شب عید

هر کیلوگرم گوشت گوساله از 28 هزار تومان به 38 تا 40 هزار تومان رسیده است. هر کیلوگرم مرغ از 5950 به 7280 تومان، روغن نباتی جامد 5 کیلوگرمی از 21 هزار و 500 در نیمه دوم سال 92 به 25 هزار تومان در اسفند سال 96 رسیده است.

شکر از کیلویی 2 هزار و 400 تومان به 3120 تومان و برنج درجه یک داخلی از 6 هزار و 400 تومان به 10 هزار و 800 تومان رسیده است.تخم مرغ هم از شانه‌ای 8300 تومان به 16 هزار تومان رسیده که به نظر می‌رسد، بیشترین افزایش قیمت را در سبد پرمصرف خانوار در 4 سال و نیم اخیر داشته است.

البته با محاسبه نرخ تورم سالانه بین 8 تا 10درصد این رقم چندان دور از ذهن نیست، اما دولت برای تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از سوء استفاده دلالان اقدام به توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب کرده است.

توزیع 60 هزار تن برنج در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت که برای تنظیم بازار شب برنامه‌های مختلفی برای تنظیم کالاهای اساسی داریم که توزیع 60 هزار تن برنج از جمله آنهاست که در دو مرحله توزیع می‌شود.

سیف افزود: در مرحله اول 30 هزار تن برنج از 20 بهمن‌ماه  با نرخ تنظیم بازار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده که قیمت هر کیلو برنج تنظیم بازاری بسته به نوع آن متفاوت است.

بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلوگرم برنج هندی 1121، 5 هزار و 600 تومان، برنج PR کیلویی 2 هزار و 600 تومان و هر کیلوگرم برنج تایلندی 3 هزار و 900 تومان است که در بسته‌های 10 کیلوگرمی عرضه می‌شود.

توزیع روغن 10 درصد زیر قیمت بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد که طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روغن 5 تا 10 درصد زیر قیمت بازار تهیه شده و عرضه خواهد شد.

شکر تنظیم بازاری کیلویی 2722 تومان

سیف در مورد قیمت شکر و کره نیز گفت: شکر با قیمت هر کیلوگرم ٢٧٢٢ تومان و همچنین کره  ١٠٠ گرمی بسته بندی شده با قیمت هر عدد ٢٧٢٠ تومان برای این ایام توزیع می‌شود.

برپایی 4 نمایشگاه فروش بهاره در 4 نقطه تهران

کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هم از برپایی نمایشگاه بهاره در 4 نقطه پایتخت خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از امروز نهم اسفند ماه به مدت 10 روز برپا می‌شود که مکان‌های آن حکیمیه در شرق تهران، مصلا در مرکز تهران، ‌بوستان ولایت در جنوب تهران و پارک ارم در غرب تهران مجوز دریافت کرده‌اند.

وی بر این نکته تأکید کرد که با توجه به اینکه مصرف خانوار در ماه پایان سال و برای شب عید ممکن است افزایش داشته باشد، قیمت‌ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تأیید و نهایی شده و گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و تخم‌مرغ برای استان تهران به میزان کافی ذخیره شده و نگرانی بابت تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد.

بنا برا اعلام ذوالفقاری قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه تنظیم بازاری 6 هزار و 200 تومان و تخم مرغ هر شانه 12 هزار و 800 تومان است.

بیشتر بخوانید:

کنترل قیمت‎های شب عید با بخشنامه جدید اصناف

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هم اطمینان خاطر داد که گوشت گرم گوسفند وارداتی به وفور و به قیمت شقه کیلویی 33 هزار تومان و هر کیلو گوشت منجمد گوساله وارداتی 28 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز عرضه تعاونی‌ها همچنان توزیع می‌شود.

وی به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به افزایش قیمت جهانی گوشت گوساله وارداتی و افزایش قیمت ارز دولت برای آنکه جلوی افزایش قیمت را بگیرد، تعرفه واردات گوشت گوساله منجمد را از 26 درصد به 12 درصد کاهش تا داد تا جلوی افزایش قیمت را بگیرد.

ذخیره سازی 60 هزار تن سیب و پرتقال برای بازار شب عید

علی‌اوسط هاشمی مدیرعامل سازمان تعاون روستایی هم از ذخیره‌سازی دو نوع میوه سیب و پرتقال برای شب عید خبر داد و گفت: 60 هزار تن سیب و پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده است که 40 هزار تن آن پرتقال است که نزدیک به 30 هزار تن از محل پرتقال تامسون شمال و 10 هزار و 300 تن پرتقال والنسیا است. همچنین 20 هزار تن سیب از محل داخل خریداری شده است. 

توزیع ماهی بسته بندی شده با 20 درصد تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره ای

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران هم گفت: در اسفندماه انواع آبزیان بسته‌بندی با تخفیف 20 درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور عرضه می‌کنیم.

وی همچنین از فروش آنلاین ماهی تازه به 4 کلان‌شهر کشور خبر داد و گفت: مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق آنلاین ماهی محصول خود را سفارش داده و 48 ساعت بعد ماهی تازه را درب منزل تحویل گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس