دربی 85

بین نفرات حاضر در دو تیم استقلال و پرسپولیس ۱۳ بازیکن سابقه گلزنی به تیم مقابل را در ادوار قبلی لیگ برتر با پیراهن تیم های مختلف دارند.

سرویس ورزش مشرق – تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی ۸۶ در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که در جمع نفرات شان بازیکنانی با سابقه گلزنی به تیم روبرو دارند.

استقلالی ها که میزبان این دیدار هستند با ۷ بازیکن از این حیث در قیاس با پرسپولیسی ها با ۶ بازیکن آمار گلزنی بیشتر و بهتری نسبت به تیم مقابل دارند.

*گلزنان استقلال به پرسپولیس

بین ۷ استقلالی یک بازیکن آمار بهتری نسبت به سایر بازیکنان دارد. جابر انصاری با به ثمر رساندن دو گل در دربی های رفت(۱-۱) و برگشت(۴-۲) فصل پانزدهم و ۲ گل با لباس تیم گسترش فولاد تبریز(۱-۲) در لیگ چهاردهم، تاکنون ۴ بار دروازه پرسپولیس را باز کرده است.

وریا غفوری هم پیش از این با پیراهن تیم های شهرداری تبریز(۱-۲ در لیگ یازدهم) و پاس همدان(۱-۳ در لیگ هفتم) دو بار به پرسپولیس گل زده است.

علی قربانی نیز که در دربی برگشت فصل قبل(۸۴) یک گل به پرسپولیس زد پیشتر با لباس تیم نفت تهران (۰-۱ در لیگ دوازدهم) گل سه امتیازی به پرسپولیس زده است.

علاوه بر این سه بازیکن با آمار بیش از یک گل، فرشید اسماعیلی در دربی ۸۴ (۳-۲)، امید ابراهیمی در دربی برگشت فصل پانزدهم(۴-۲)، خسرو حیدری با پیراهن سپاهان(۱-۴) و داریوش شجاعیان با پیراهن گسترش فولاد تبریز(۲-۴) هر کدام یک گل به پرسپولیس زده اند و احتمال حضورشان در دیدار برگشت این فصل هم زیاد است.

* گلزنان پرسپولیس به استقلال

در حالی که استقلالی ها آمار ۱۲ گل زده توسط بازیکنان شان به پرسپولیس را در کارنامه دارند ولی شاگردان برانکو فقط ۷ بار موفق به این کار شده اند.

علی علیپور با دو گل زده به استقلال در جمع بازیکنان فعلی این تیم بهترین آمار را در اختیار دارد به ویژه اینکه هر دو گل او در دربی های ۰-۱ منجر به برد سه امتیازی پرسپولیس شده است. یکبار در فصل چهاردهم مقابل وحید طالب لو و یکبار در دربی رفت این فصل مقابل حسین حسینی.

سید جلال حسینی هم یک گل با لباس پرسپولیس در دربی ۳-۲ فصل قبل که به باخت تیمش منجر شد زد. فرشاد احمدزاده در تراکتورسازی یک بار در فصل سیزدهم (۱-۳) به استقلال گل زد و جشن برد گرفت. وحید امیری نیز با لباس نفت تهران در فصل چهاردهم (۲-۰) یکی از دو گل تیمش را زد. سیامک نعمتی نیز فصل پانزدهم در پیکان (۳-۲) یکی از دو گل این تیم را به استقلال زد. محسن مسلمان نیز در لیگ پانزدهم در بازی ۲-۴ یکی از ۴ گل دربی را به استقلال زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس