کد خبر 835649
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
علیرضا جهانبخش

سرمربی AZ آلکمار صمن تمجید ویژه از بازیکن ایرانی خود، تأکید کرد این تیم هلندی شانس کمی برای حفظ جهانبخش در پایان فصل جاری دارد.

به گزارش مشرق، جان فن‌دن بروم در گفت‌وگو با پادکست اینترنتی گل بزن در تمجید از یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم تحت‌هدایتش گفت: علیرضا جهانبخش اکنون چند سالی است که در AZ آلکمار است و باید بگویم او پیش از هر چیزیی انسانی شگفت‌انگیز است، اما در عین حال بازیکنی فوق‌‌العاده است و چیزی که برای سرمربی مهم است این است که چنین بازیکنی در تیمش داشته باشد چون او توانایی گلزنی و دادن پاس گل دارد. جهانبخش این فصل با 11 گل‌زده و 8 پاس گل در بین برترین گلزنان اردویژه هلند است، بنابراین بازیکن خیلی مهمی برای تیم به شمار می‌رود، اما فراتر از همه اینها علیرضا انسانی شگفت‌انگیز است.

 

وی در مورد نقش جهانبخش 24 ساله در رختکن AZ آلکمار وتأثیری که او روی بازیکنان جوان تیم دارد، اظهار داشت: علیرضا هنوز جوان است، اما او در ترکیب تیم ما یکی از بازیکنان  باتجربه به شمار می‌رود و همیشه سعی می‌کند به همه و به خصوص بازیکنان جوانتر تیم کمک کند چون ما در تیم‌مان بازیکنانی 16، 17 و 18 ساله داریم. علیرضا هم وقتی به هلند آمد تجربه چنین چیزی را داشت و در آن مقطع هم به او (به عنوان بازیکنی جوان) کمک کردند و حالا او همین کار را در قبال بازیکنان جوانتر انجام می‌دهد، از این‌رو جهانبخش بازیکن مهمی در تیم و رختکن AZ آلکمار است.

سرمربی AZ آلکمار هلند در پاسخ به این پرسش که «جهانبخش تا کجا می‌تواند پیشروی کند؟»، یادآور شد: فکر می‌کنم او در پایان فصل جاری از آلکمار جدا خواهد شد، چون فصل شگفت‌انگیزی داشته و قرار است با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بازی کند، به همین خاطر اگر همین روند را در پیش بگیرد، کار ما برای حفظ او بسیار دشوار خواهد شد. به شخصه البته مایلم جهانبخش را حفظ کنم، اما به عنوان بازیکن او می‌خواهد گام بعدی را در دوران حرفه‌ای خود بردارد. علیرضا گفته که دوست دارد در بوندس‌لیگا یا لیگی شبیه به آن بازی کند. صادقانه هم باید بگویم که او آماده چنین کاری است.

فن‌دن بروم در مواجهه با این پرسش که «با توجه به عملکردی که جهانبخش در فصل جاری داشته، آیا باشگاه AZ آلکمار در آینده به فکر جذب بازیکن ایرانی دیگری خواهد بود؟»، گفت: بله، این امکان وجود دارد. همان موقعی هم که علیرضا جهانبخش به اِن‌ای‌سی نایمخن، اولین باشگاهش در هلند پیوست، ما وضعیت او را دنبال می‌کردیم و در واقع با حضور او در هلند کارمان حتی برای زیرنظر گرفتن علیرضا آسانتر شد. استعداد‌یاب‌های AZ آلکمار ارتباطات خیلی خوبی در سرتاسر جهان با تمامی کشورها دارند و از آنجایی که ما حس خوبی از داشتن جهانبخش در تیم‌مان داریم، امیدواریم و این امکان وجود دارد که در آینده بتوانیم بازیکنی شبیه به او را از ایران به خدمت بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که «وقتی بازیکنی به کشوری دیگر می‌رود، چقدر یادگیری زبان و سازگاری با فرهنگ جدید می‌تواند به بازیکن کمک کند؟»، تأکید کرد: ارتباط با بازیکنان برای سرمربی تیم خیلی اهمیت دارد و این موضوع برای ما که بازیکنان جوان زیادی داریم، خیلی مهم است چون اگر بتوانید با بازیکن ارتباط برقرار کنید این برای بازیکن هم خیلی مهم خواهد بود چرا که متوجه می‌شود که شما دقیقاً از او چه می‌خواهید. از آنجایی که علیرضا خیلی وقت است که در هلند است، به آسانی با بازیکنان دیگر به زبان هلندی ارتباط برقرار می‌کند و زبان هلندی‌اش هم بهتر شده است.

سرمربی AZ آلکمار در خصوص استفاده از جهانبخش در پست بال راست در سیستم 3-3-4 این تیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر و در تیم ما این بهترین پستی است که علیرضا می‌تواند در آن بازی کند چون او همکاری خیلی خوبی با یوناس اِسوِنسون، مدافع راست تیم دارد و زوج خوبی را در سمت راست تشکیل داده‌اند، اما می‌دانم که جهانبخش می‌تواند در پست مهاجم نوک هم بازی کند. ما حتی از او در پست بال چپ هم بازی گرفته‌ایم و با توجه به راست پا بودن او، جهانبخش در این پست هم شوت‌های خوبی روانه دروازه حریفان کرده است، از این‌رو او قادر به گلزنی در آنجا هم هست. با تمام این تفاسیر بهترین پست برای علیرضا بازی در سمت راست زمین است و کارش را هم به خوبی انجام داده و 11 گل زده و 8 پاس گل داده است.  

جان فن‌دن بروم با اشاره به اینکه در مورد تیم ملی ایران با جهانبخش صحبتی نمی‌کند و تنها سعی دارد با تمرکز روی تیم خود و بازیکن ایرانی‌اش به او برای حضوری موفق‌تر در جام جهانی 2018 کمک کند، در خصوص سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت: کی‌روش کارش را به خوبی در تیم ملی ایران انجام داده است. بازی دوستانه ایران مقابل ونزوئلا در هلند را به خاطر علیرضا و البته تیم ملی ایران دیدم. آنها بازیکنانی در ترکیب‌شان دارند که در باشگاه‌های اروپایی بازی می‌کنند و به شخصه تعجب نکردم که آنها راهی جام جهانی شدند، این در حالی است که هلند از رسیدن به این رقابت‌ها بازماند. به هر حال ما از جهانبخش در جام جهانی حمایت خواهیم کرد.

وی در خصوص همگروهی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش در جام جهانی 2018 روسیه یادآور شد: ایران در گروه دشواری قرار گرفته است. آنها شانس کمی برای نتیجه گرفتن مقابل اسپانیا دارند، اما ایران مقابل تیم‌های پرتغال و مراکش شانس گرفتن امتیاز خواهد داشت و امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد.

فن‌دن بروم در پایان خاطرنشان کرد: بابت کار با جهانبخش خیلی افتخار می‌کنم چون او به لحاظ کیفی و روانی الگویی برای دیگر بازیکنانم تیم ما است. برای علیرضا و تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم ایران بتواند در روسیه به نتایج خوبی دست پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس