کد خبر 834930
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
حمیدرضا گرشاسبی

سرپرست باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد که هرگاه حال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خوب باشد، حال فوتبال ایران خوب است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا گرشاسبی در نشست خبری پیش از دربی 86 که در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: از آقای سلطانی‌فر که مانند برادرش (مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش) به ورزش اهمیت می‌دهد، تشکر ویژه دارم. باید بگویم هرگاه حال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خوب باشد، حال فوتبال ایران خوب است.

ما با استقلالی‌ها هم رفیق هستیم و هم رقیب
وی افزود: در هر جای خارج کشور که می‌رویم ایرانی‌های زیادی هستند که از کار خود زده و برای حمایت از پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند و این بزرگی و اهمیت تیم ما را می‌رساند. یک بار دیگر لازم می‌دانم از آقای سلطانی‌فر تشکر کنم که این نشست را فراهم کرد که مدیران دو باشگاه کنار هم باشند تا ثابت کنیم ما هم رقیب هستیم و هم رفیق.

باید به اینفانتینو ثابت کنیم که ایران امن‌ترین کشور برای برگزاری مسابقات مهم است
سرپرست باشگاه پرسپولیس یادآور شد: بشخصه در روزهای اخیر جلساتی را با لیدرها برگزار کردم و به آنها گوشزد کردم که رئیس فیفا برای دربی به تهران می‌آید و خیلی مراقب باشند تا اتفاقات ناجوانمردانه را در ورزشگاه شاهد نباشیم و ثابت کنیم که کشورمان امن‌ترین کشور برای برگزاری مسابقات مهم است. آقای سلطانی‌فر نیز در مراسم امروز از مسائل فرهنگی صحبت کرد و اینکه شما اصحاب رسانه چقدر در این زمینه مسئولیت مهمی دارید، مسئله‌ای که من هم به آن اعتقاد دارم و امیدوارم که امروز بتوانیم از صحبت‌های شما به مسائل خوبی برسیم و آن را در جلسات آینده خود به‌کار گیریم. مطمئناً هر کسی نمی‌تواند در کار فرهنگ‌سازی ادعایی داشته باشد بلکه باید اول راهکار داده شود.

از صبح که به باشگاه می‌رویم انگار به دادسرا و دادگاه رفته‌ایم!
گرشاسبی خاطرنشان کرد: من باشگاه خودم را مثال می‌زنم؛ ما از صبح که به باشگاه می‌رویم انگار به دادسرا و دادگاه رفته‌ایم! مرتباً افرادی به باشگاه می‌آیند که طلبکارند. اکثر آنها برای  باشگاه افتخارآفرینی کرده‌اند و ما شرمنده آنها می‌شویم. من آماری به شما بگویم از مدتی که کارم را شروع کردم. ما 20 میلیارد بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی داشته‌ایم که از 15 سال پیش است و هنوز پنج میلیارد آن پرداخت نشده است. ما 10 میلیارد تومان به بازیکنان و مربیان داخلی بدهی داریم که شش میلیارد آن را هنوز پرداخت نکرده‌ایم. ما همچنین 130 میلیارد بدهی مالیاتی داریم، در حالی که درآمدی نداشته‌ایم! این مسئله از ناکارآمدی مدیریتی مثل من است که در ابتدای کارم از کارشناسانی خبره کنار خود استفاده نکردم و همین مسئله باعث شد که علی‌الرأس شویم در حالی که اصلاً نمی‌دانستیم علی‌الرأس چیست. من در این شرایط به‌زور وقت می‌کنم سر تمرین تیم بروم و با وجود این مشکلات حاشیه‌ای عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در باشگاه کار فرهنگی انجام دهیم، اگرچه در این زمینه هم در مقطعی که بودم شرایط تا حدی بهتر شده است.

این قول را می‌دهم که دربی از سوی ما جوانمردانه باشد
وی در این باره اضافه کرد: من به مسئولان مربوطه اعلام می‌کنم، یکسری تنش‌هایی که در ورزشگاه‌ها اتفاق می‌افتد به‌خاطر این است که هواداران مجبور هستند خودشان را در آنجا خالی کنند و مسئولان باید از کنار این مسائل بگذرند و خیلی به آن حساس نشوند تا ما بتوانیم با خیال راحت کار فرهنگی در باشگاه انجام دهیم. یکی از مسائلی که ملکی به آن اشاره داشت این است که ما کنار امنیت مدیریتی سعی می‌کنیم با جلساتی که برگزار می‌کنیم آرامش را در تیم خود حاکم کنیم، اما متأسفانه یکسری آسیب‌ها در فصل پیش از زمانی که ما جزو چهار تیم لیگ قهرمانان قرار گرفتیم به تیم وارد شد و خیلی به ما ضربه زد. الحمدلله با توجه به اینکه از پنجره نقل‌وانتقالات محروم هستیم و به‌ناحق هم این جریمه سنگین برای ما در نظر گرفته شده است، توانستیم با همت بازیکنان و درایت کادر فنی در صدر جدول باشیم. فاصله امتیازی ما با تیم‌های دیگر خودش نشان‌دهنده فعالیت‌های ما در این باشگاه است، دنبال این هستیم که در بازی‌های آینده با قدرت ظاهر شده و به رکوردهای زیادی دست پیدا کنیم، من این قول را می‌دهم که دربی از سوی ما جوانمردانه باشد و امیدوارم تماشاگران تمام مسائل ورزشی را رعایت کنند و بازی زیبایی را شاهد باشیم.

هر کاری که به صلاح باشگاه پرسپولیس بود، انجام دادیم
وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا مسئولان باشگاه پرسپولیس در پرونده مهدی طارمی در کمیته اخلاق حاضر نشدند تا پاسخگوی خیلی از مسائل باشند، گفت: زمانی که من در این باشگاه مسئولیت گرفتم، یکسری وظایف از سوی هیئت مدیره به بنده ابلاغ شد. مسئله اول مشکل پیش آمده برای مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس بود. اینکه حالا عنوان می‌کنند پای اردوغان، نخست وزیر ترکیه به میان کشیده شد، اینطور نیست. مسئولان رده پایین‌تری این موضوع را به خواسته ما پیگیر شدند و نهایتاً توانستیم 750 هزار یورو از جریمه بیش از 800 هزار یورویی را با توافق حل کنیم و بخشید شود. هدف‌مان این بود رضایت دو باشگاه را در این پرونده گرفته و به فیفا ارسال کنیم که این اتفاق افتاد تا بلکه محرومیت نقل‌وانتقالاتی ما لغو شود. ما هر کاری که به صلاح باشگاه بود، انجام دادیم.

می‌توانستیم طارمی را نابود تا فوتبالش ساقط شود
سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما در مورد مهدی طارمی چند کار می‌توانستیم انجام بدهیم. یکی اینکه او را نابود کنیم تا فوتبالش ساقط شود و اتفاقاً می‌توانستیم این کار را هم انجام بدهیم. راهکار دیگر این بود که از اشتباه او گذشت کرده و به خاطر ملی‌پوش بودنش کاری به او نداشتیم. مسئله دیگر این بود که هم او را تنبیه کنیم، اما نه به قیمت نابودی فوتبالش و در کنار آن منافع باشگاه را هم در نظر بگیریم. ما راهکار آخر را در نظر گرفتیم. وقتی طارمی تصمیم گرفتیم برود، ما به او التماس و خواهش نکردیم که بماند و با نظر سرمربی تیم، ابتدا به وی پیشنهاد تمدید قرارداد دادیم، اما او اصرار به رفتن داشت. در ادامه ما نه تنها چهار میلیارد جریمه او را ندادیم، بلکه سه میلیارد هم از انتقالش سود بردیم. البته مسائل مالی و جزئیات آن مسائل داخلی باشگاه است، اما در مورد کمیته اخلاق باید بگویم که من به این کمیته احضار نشدم، چراکه اتفاقات مربوط به این پرونده در زمان سرپرستی‌ام در باشگاه نبود. هرچند از کمیته اخلاق خواستیم که این مسائل رسیدگی شود و اتفاقاً ریشه این اتفاقات از باشگاه نبود و بلکه در جاهایی دیگری بود. افرادی از داخل اقداماتی انجام دادند تا به باشگاه ضربه بزنند و این جریمه از سوی فیفا در نظر گرفته شود. این جزئیات موضوعی بود که اتفاق افتاد و جای آن نیست که بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس