کد خبر 834459
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
قاتل رفیق

مرد معتاد که متهم است دوست معتادش را بر سر خوراکی در کمپ ترک اعتیاد به قتل رسانده است، با جلب رضایت اولیای‌دم در جلسه دادگاه از چوبه‌دار فاصله گرفت.

به گزارش مشرق، هشتم مردادسال‌۹۵، مأموران پلیس تهران از قتل مرد جوانی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به یزدان‌۳۸ ساله بود که بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن کشته شده بود. 

بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی در بررسی‌ها مشخص شد که عامل قتل یکی از معتادان بستری در کمپ به نام حامد۴۰ساله است که از سوی مأموران بازداشت شد. مرد جوان با قبول جرمش در شرح ماجرا گفت: «من و یزدان چند سال قبل در زندان با هم آشنا شدیم و بعد از آزادی از زندان دوستی‌مان همچنان ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

قتل کودک ۳ ساله توسط پدر

قتل هولناک ورزشکار پرورش اندام در حادثه گروگانگیری

در آن مدت دوستی هر دو به مواد مخدر اعتیاد داشتیم تا اینکه تصمیم گرفتیم در کمپ بستری شویم و برای همیشه مواد مخدر را ترک کنیم.‌»

متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه فرزندانم به ملاقاتم آمده بودند و هر کدام یک نوع خوراکی آورده بودند. بعد از رفتن آنها بود که در حیاط مشغول خوردن خوراکی‌ها بودم که یزدان حمله کرد و می‌خواست خوراکی‌ها را بگیرد.

عصبانی شدم و به رفتارش معترض شدم که بهانه درگیری شد. او در آن درگیری شروع به فحاشی کرد و من که عصبانی بودم، نتوانستم خودم را کنترل کنم و او را خفه کردم.‌»

با اقرارهای متهم پرونده کامل و به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه محاکمه که صبح دیروز در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده تشکیل شد، اولیای‌دم که مادر مقتول بود در حالیکه اشک می‌ریخت، گفت: «این حادثه مرا به شدت غمگین کرد، اما حاضر به قصاص یک انسان نیستم و منصرف شده‌ام. حالا درخواست پرداخت دیه دارم.‌»

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و با شرح دوباره ماجرا در آخرین دفاعش گفت: «من و یزدان دوستی چندساله داشتیم. همه این ماجراها به خاطر یک لحظه عصبانیت اتفاق افتاد و باور کنید قصد کشتن او را نداشتم. حالا از مادر او به خاطر گذشتی که کرد شرمنده‌ام.‌»

متهم در آخر در حالیکه سرش را پایین انداخته بود به قضات دادگاه گفت دارایی چندانی ندارد و فقط توان پرداخت ۶۰ میلیون تومان دیه را دارد که در آخر مادر مقتول نیز قبول کرد. به این ترتیب متهم بعد از قطعی شدن رضایت اولیای‌دم، از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    1 4
    آره جون خودت مادر سنگدل ! اگر دیه ای در کار نبود باز هم این حرفها را می زدی و این فیلمها را بازی می کردی ؟! معلوم شد پسرت چرا معتاد شده چون مادر با مهر و محبتی به عمرش ندیده .
    • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      4 2
      یعنی طرف رو بکشه؟؟؟؟؟بهتره؟؟؟؟خدا عقل بده و اونجاست که مشخص میشه بعضی ادما از حیوانات هم وحشی ترن...کافیه به معتاد تو خونه داشته باشین بعد حال این مادر رو میفهمی ابله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس