هواپیمای ای تی آر ATR شرکت آسمان

حدود ساعت 10 امروز بالگردهای سپاه موفق شدند محل سقوط هواپیما را شناسایی کنند تا عملیات یافتن اجساد وارد مرحله جدیدی شود.

سرویس جامعه مشرق - روز سوم عملیات پیدا کردن لاشه هواپیمای مسافربری ATR شرکت آسمان در حالی آغاز شد، که امدادگران توانستند پس از تلاش‌های فراوان محل سقوط هواپیما را پیدا کنند. سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رابطه گفت: بالگردهای نیروی هوافضایی سپاه صبح امروز لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند و موفق شدند نقطه جغرافیایی هواپیما را پیدا کنند.سردار شریف تصریح کرد: تصاویر دقیقی هم از نقطه سقوط و شرایط لاشه هواپیما گرفته شده است.

گزارش روز اول را از اینجا بخوانید

هواپیمای تهران - یاسوج در سمیرم سقوط کرد/ جان باختن ۶۶ مسافر و خدمه/ عملیات جستجو به صبح فردا موکول شد +عکس

گزارش روز دوم را از اینجا بخوانید

سردار شریف‌: بالگردهای سپاه لاشه هواپیمای یاسوج را پیدا کردند/ ۴ بالگرد برای انتقال اجساد قربانیان هواپیمای یاسوج اعزام شدند +عکس و فیلم

براین اساس و با توجه به یافتن محل سقوط، تیم های امداد هوایی و زمینی برای یافتن اجساد این حادثه راهی منطقه شدند. سلیمی معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر در این زمینه با بیان اینکه لاشه در منطقه برف گیر نقول پیدا شده است، بیان داشت: چهار فروند بالگرد که در محل وجود داشتند و کار ارزیابی را در این روزها انجام می دادند برای انتقال اجساد قربانیان استفاده می کنیم.

اولین تصویر از محل سقوط

نیروهای ویژه ارتش نیز همچون سایر نیروهای امدادی از اولین ساعات این حادثه در محل حضور داشتند و امروز نیز در حال کمک برای یافتن اجساد هستند. امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اطلاعات جامعی در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: اجرای این عملیات بر عهده تکاوران تیپ 65 نوهد قرار دارد و آنها توانسته‌اند خود را به نزدیکی محل اجساد برسانند. به دنبال آن هستیم که از مسیرهای زمینی نفوذ کرده و تا دو ساعت دیگر به محل پیکرها برسیم.

وی ادامه داد: نیروهای ارتش مجهز به وسایل انتقال پیکرها روی برف هستند و اگر ضرورت داشته باشد از راه هوایی هم این نفوذ را انجام می‌دهیم اما به دلیل شرایط آب و هوایی امکان فرود بالگرد در منطقه وجود ندارد مگر اینکه از هلی‌بورد استفاده کنیم.

تأیید دو تماس تلفنی با سرنشین هواپیمای یاسوج

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ادعای یکی از خبرنگاران درباره تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافران و دو مکالمه 30 ثانیه‌ای و 72 ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است.

تصاویر ماهواره‌ای از منطقه احتمالی سقوط هواپیما

۴ بالگرد برای انتقال اجساد قربانیان هواپیمای یاسوج اعزام شدند

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه لاشه در منطقه برف گیر نقول پیدا شده است، بیان داشت: چهار فروند بالگرد که در محل وجود داشتند و کار ارزیابی را در این روزها انجام می دادند برای انتقال اجساد قربانیان استفاده می کنیم

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان از اعزام تیم هیئت کوهنوردی استان به محل سقوط خبر داد و اظهار داشت: بخشی از قسمت‌ها قابل انتقال با بالگرد و هواپیما نیست و باید با دست انتقال داده شود و این کار تنها از دست کوهنوردان بر می‌آید.

معاون وزیر راه: هواپیمای سقوط کرده ATR آسمان با سن 25 سال یک هواپیمای مدرن بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هواپیمای سقوط کرده ATR آسمان با سن 25 سال یک هواپیمای مدرن بود، گفت:تیم کارشناسی فرانسه شامل افرادی از کارخانه سازنده و سازمان هواپیمایی این کشور بعدازظهر امروز وارد تهران می‌شوند.

فرمانده کلاه‌سبزها در عملیات انتقال اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیما کیست؟

به گفته فرمانده نزاجا، امیر «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهی میدانی تکاوران تیپ ۶۵ را بر عهده گرفته و جلودار آن‌ها مشغول عبور از ارتفاعات صعب‌العبور دنا است.

شرایط جوی در منطقه سقوط هواپیما

مسئول اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه هر چه به اواخر امروز نزدیک می‌شویم شرایط آب و هوایی در سمیرم متفاوت خواهد بود، از افزایش ابر و وزش باد، پدیده جوی دناکوه در ساعات عصر امروز خبر داد.

تکاوران ارتش به نزدیکی محل سقوط هواپیما رسیدند

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تیم نفوذی زمینی نزاجا تا 2 ساعت دیگر به اجساد هواپیما می‌رسند و افراد ما مجهز به وسایلی هستند که بتوانند اجساد را منتقل کنند.

استاندار اصفهان: متاسفانه به‌نظر می‌رسد تمامی سرنشینان هواپیما کشته شده باشند

مهرعلیزاده همچنین با تاکید براینکه متاسفانه به‌نظر می‌رسد تمامی سرنشینان هواپیما کشته شده باشند، درباره مراحل انتقال اجساد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ساعات اولیه فردا صبح بشود اجساد را منتقل کرد اما از ساعت 11 مجدد وضعیت جوی نامساعد شده و امکان پرواز بالگردها نخواهد بود و احتمالاً تا 2 روز یعنی جمعه ادامه داشته باشد.

اولین اظهارنظر درباره چگونگی سقوط هواپیمای آسمان

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: محل سقوط نشان می‌دهد که خلبان به دلیل اینکه هیچ دیدی نداشته و طوفان بوده نتوانسته هواپیما را کنترل کند و اگر مقداری انحراف به سمت راست داشت شاید می‌توانست از شیار کنار آن رد شود اما متاسفانه در ارتفاع 30 متری به قله برخورد کرده و لاشه هواپیما در همان‌جا مشاهده شده است.

فرود بالگرد و انتقال اجساد

 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر هوا مساعد و امکان فرود بالگرد باشد انتقال از طریق بالگرد و در غیر این صورت با تجهیزاتی که تیم ما دارد از طریق زمین پیکرها را منتقل می‌کنند.

دستور قضایی برای انتقال اجساد صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه دستور قضایی برای انتقال اجساد صادر شده است و برای انتقال پیکرها هیچ مانعی وجود ندارد، گفت: از نظر قضایی تیم‌های امداد و نجات می‌توانند در صورت پیدا کردن اجساد آن‌ها را انتقال دهند.

عکس/ اولین تصویر واضح از لاشه هواپیما

اولین تصویر واضح از لاشه هواپیما

به گفته عابدزاده  ELT هواپیمای سقوط کرده آسمان فعال بوده اما فرکانس آنها را ماهواره‌ها دریافت نکردند.

 موتور و قطعات هواپیمای آسمان 3 ماه پیش نصب شده بودند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه موتور و قطعات موردنیاز هواپیمای آسمان 3 ماه پیش در شیراز نصب شد، گفت: سیستم ELT این هواپیما ساخت فرانسه و اعتبار آن تا 2021 میلادی بوده است.

بررسی نزدیک‌ترین مکان برای استقرار کمپ نیروهای امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه هواپیما به یک نقطه برخورد کرده اما در یک نقطه قرار ندارد و با فاصله چند متری در شعاع چند کیلومتری پخش است که باید بررسی شود، گفت: درحال پیش‌بینی نزدیک‌ترین مکان برای استقرار کمپ موقت که بتوان به بالگرد و نقطه اصابت هواپیما دسترسی داشت، هستیم.

خطر ریزش بهمن روی لاشه هواپیما

200 نفر از نیروهای هلال‌احمر و 80 کوهنورد آماده در حال امدادرسانی هستند اما خطر ریزش بهمن به دلیل صدا و باد بالگردها وجود دارد.

نیروهای هلال احمر در نزدیکی لاشه هواپیما/دسترسی به لاشه سخت است

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان این که نیروهای هلال‌احمر نزدیک لاشه هستند گفت: هواپیما به دیواره کوه برخورد کرده و دسترسی به آن بسیار مشکل است.

وی با تاکید بر این که نیروهای اعزام شده کوهنورد و از تیم کوهستان هلال‌احمر بوده که دارای مهارت و تجهیزات لازم هستند تصریح کرد: در حال ارزیابی هستیم که اگر بالگرد امکان فرود نداشته باشد در نزدیک‌ترین مکان ممکن کمپ بزنیم، این کمپ در جایی ایجاد می‌شود تا اسکان نسبی باشد و تردد به آسانی صورت بگیرد.

کوهنوردان سی سختی به محل لاشه هواپیما رسیده اند

 یک کهنورد سی سختی گفت: کوهنوردان سی سختی اولین گروهی هستند که به محل لاشه هواپیما رسیده اند و اجساد را پیدا کرده اند.

 قربانعلی صیادی افزود:  ما به لاشه هواپیما رسیده ایم و  اجساد برخی از مسافران نیز مشاهده شده است.

وی بیان داشت: تعداد اجساد هنوز مشخص نیست اما بیشتر اجساد کشف شده است و تعدادی نیز در زیر برف مدفون هستند.

نیروهای هلال احمر و ارتش به اجساد رسیدند

مرتضی سلیمی اظهار کرد: تیم‌هایی از هلال احمر و ارتش در محل سقوط هواپیما حضور دارند و به اجساد رسیده‌اند. آخرین هلیکوپتر هم در حال ارسال اقلام مورد نیاز ازجمله کیسه جسد و بسکت‌هایی برای انتقال اجساد هستند.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر همچنین اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که پیش از غروب آفتاب که امکان پرواز وجود دارد تعدادی از اجساد را به پایین منتقل کنند، اما شرایط بسیار دشوار  و وزش باد بسیار شدید است و این شرایط حتی دسترسی با هلیکوپتر را هم دشوار می‌کند.

۳۰ پیکر در محل سقوط مشاهده شد/۱۵ قربانی قابل شناسایی

مدیرکل صدا و سیمای یاسوج گفت: ۳۰ پیکر در منطقه سقوط مشاهده و ۱۵ پیکر نیز شناسایی شده است.

افشارنیا با اشاره به شناسایی ۱۵ نفر از قربانیان هواپیمای تهران - یاسوج در محل سقوط، اظهار داشت: تاکنون پیکر ۳۰ نفر مشاهده شده است.

عوامل نجات امشب در مکان ایمن در نزدیکی لاشه هواپیما مستقر می شوند

 محسن مهرعلیزاده ادامه داد: تیم های عملیاتی مشغول هستند تا خودشان را به جنازه ها و لاشه هواپیما برسانند که در مرحله اول ما ۴ نفر را با هلی برد به مکان سقوط هواپیما رساندیم

وی ادامه داد: از آنجا که نزدیک غروب آفتاب هستیم و با توجه به ارتفاع و شرایط آب و هوایی امکان حضور در آن محل وجود ندارد که تلاش کردیم تجهیزات لازم را برای اقامت به آن محل برسانیم.

مهرعلیزاده بیان داشت: علاوه بر کوهنوردان منطقه کوه دنا که بارها به این کوه رفته اند از کوه نوردان هیمالیا نورد از سراسر کشور نیز دعوت کرده ایم تا در ادامه به امداد رسانی کمک کنند.

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه محل سقوط هواپیما در ته یک دره است و در ارتفاعات تیز و ناهموار امکان حضور در آنجا وجود ندارد اما عوامل امدادی یک فضایی را انتخاب می کنند تا در آن مکان مستقر و عملیات را ادامه دهند.


مسئول عملیات امداد هلال احمر: تیم های امدادی هرچه زودتر محل سقوط هواپیما را ترک کنند
 

کبادی در جمع خبرنگاران مستقر در منطقه سقوط هواپیما، اظهار داشت: هم اکنون دسترسی به برخی قطعات لاشه هواپیما با کندن تونل در برف امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: امدادگران با همین روش به قطعات دست پیدا کرده اند.

مسئول عملیات امداد هلال احمر تصریح کرد: تیم هایی که در کنار لاشه هستند بهتر است همین الان برگردند چراکه وضعیت آب و هوا ناپایدار است.

وی افزود: امکان دسترسی به اجساد اکنون فراهم نیست.

کبادی گفت: هرچه زودتر تا هوا تاریک نشده است، تیم ها مسیر را از روی راس الخط به سمت بالا بیایند و از آنجا به پشت بیایند.

وی افزود: تیم های هلال احمر هم با چادر اتکا در آنجا هستند.

شرایط سخت امدادرسانی در محل حادثه سقوط هواپیما

آغاز عملیات انتقال پیکر جانباختگان هواپیمای آسمان از فردا

معاون سازمان امداد و نجات از آغاز عملیات انتقال پیکر مسافران هواپیمای سانحه دیده از صبح فردا خبر داد.

شاهین فتحی با بیان اینکه با تعامل دستگاه‌ها و مسئولان محلی پیشرفت مناسبی در اجرای عملیات داشته‌ایم، اظهارداشت: گروه‌های عملیاتی به تدریج در حال رسیدن به منطقه سقوط هواپیما و پیکر مسافران هستند.

وی ادامه داد: امکانات لازم برای اقامت امشب گروه‌های اعزامی فراهم می‌شود تا از فردا عملیات انتقال پیکرها را به یاسوج آغاز کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تاکید کرد: همه تلاش‌ها و امکانات را برای انتقال پیکرها بسیج کرده‌ایم.


خانواده های جانباختگان برای اسکان به استانداری مراجعه کنند

استانداری کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه ای از خانواده های جانباختگان خواست که برای اسکان به استانداری مراجعه کنند.

 استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده است: خانواده های جانباختگان سانحه هوایی که از شهرستانها آمده اند برای اسکان به محل استانداری استان واقع در میدان امام حسین شهر یاسوج مراجعه کنند.

احداث کمپ نیروهای امداد و نجات در محل سقوط هواپیما

سردار مجتبی فردا اظهارداشت: با توجه به شرایط مساعد جوی در روز جاری عملیات شناسایی مختصات منطقه، لاشه هواپیما و پیکرهای مسافران انجام شد و از این به بعد مسئولیت ما در این باره کاهش یافته است.

وی افزود: بعد از این ادامه عملیات توسط نیروهای ارتش، هلال احمر و تعدادی از نیروهای محلیِ آشنا با منطقه انجام می‌شود و هم‌اکنون نیروها به قله رسیده‌ و در کنار پیکرها و لاشه هواپیما هستند.

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان با اشاره به احداث کمپ در محل سقوط هواپیما، گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوّی روزهای آینده و ارتفاء بالا، عملیات انتقال پیکرها زمان‌بر خواهد بود و به نظر می‌رسد بیش از 3-4 روز این عملیات ادامه داشته باشد.

سردار فدا تصریح کرد: امیدواریم خداوند کمک کند تا با مساعد شدن شرایط جوّی زمینه مناسب برای انتقال پیکرها فراهم شود.


استاندار اصفهان: امکان امدادرسانی در محل سقوط از فردا ظهر ممکن نیست/جسدی منتقل نشد

محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: فردا تیم ها و هم امکانات افزوده خواهد شد و تا ساعت ۱۲ امکان فعالیت هست و دیگر امکان فعالیت بعد از این ساعت تا روز جمعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم فردا تعداد اجساد پیدا شده را به حداکثر برسانیم.

استاندار اصفهان افزود: تاکنون هیچ جسدی را به پایین منتقل نکرده ایم و برای شناسایی اقدام کرده ایم.

وی ادامه داد: نیروهای اعزامی در محل کمپ خواهند ماند. تاکنون تکه هایی از اجساد پیدا شده و در داخل پلاستیک قرار داده شده و امکان انتقال به پایین نیست و امیدواریم فردا صبح منتقل کنیم.

مهرعلیزاده افزود: تا فردا ساعت ۱۱ شرایط به گونه ای است که هلی برد انجام می شود اما از این ساعت به شدت ابرها افزوده خواهد شد و میزان برف و بوران بیشتر خواهد بود و شاید عملیات جست و جو حتی برای کسانی که در آنجا کمپ زده اند دشوار شود.

افزایش غلظت ابر در منطقه دنا از فردا ظهر/کمینه دما منفی پانزده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به افزایش غلظت هوا از فردا در منطقه دنا و محل سقوط هواپیما گفت: امشب و فردا صبح بهترین شرایط را داریم.

احد وظیفه اظهار داشت: در حال حاضر که هوا در حال تاریکی است و از یک طرف نیز ابرناکی هوا در این منطقه در حال افزایش است و ما افزایش ابر را نیز شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: احتمالا اوایل فردا صبح نیز امکان پرواز هلی کوپتر فراهم باشد اما کم کم غلظت ابرها افزایش می یابد و امکان امداد رسانی وپرواز با هلی کوپتر نیست.

وظیفه بیان داشت: از بعد از ظهر فردا نیز ما بارش برف و باران را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی همچنین در خصوص کمینه دما در منطقه دنا و محل سقوط هواپیما نیز گفت: در منطقه ارتفاع کمینه دما منفی ده تا پانزده درجه است  البته چون ابر وجود دارد تا حدودی از افت دما جلوگیری می کند

اسکان ۲۴ امدادگرِ هلال‌احمر در اولین شب پس از کشف لاشه هواپیما

رئیس سازمان امدادنجات هلال احمر ازاسکان ۲۴ امدادگرِ هلال‌احمر در اولین شب پس از کشف لاشه هواپیما خبرداد.

مرتضی سلیمی؛ با اشاره به آخرین وضعیت انتقال اجساد حادثه هواپیمایی تهران - یاسوج گفت: نیروهای تخصصی هلال‌احمر با تلاش‌های بسیار در شرایط سخت جوی تعدادی از اجساد سرنشینان هواپیما را پیدا کرده‌اند ولی هنوز امکان شناسایی پیکرها وجود ندارد.

وی با بیان این  که ۲۴ نفر از تیم‌های تخصصی هلال احمر امشب در محل کشف لاشه هواپیما اسکان دارند گفت : جست‌وجو برای یافتن دیگر اجساد سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج ادامه خواهد داشت و به همین منظور تیم‌های تخصصی هلال احمر امشب در محل حادثه اسکان دارند.

سلیمی با اشاره به این که تلاش‌ها برای انتقال اجساد فردا ادامه خواهد داشت گفت : تیم‌های تخصصی و هلی برد هلال‌احمر تا نزدیک‌ترین نقطه به محل حادثه سازماندهی شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمرافزود:  ۳۰ نجاتگر توسط بالگرد از اولین ساعات به محل حادثه امروز اعزام شدند

به گفته سلیمی؛ هماهنگی جهت انتقال پیکرهای حادثه‌دیدگان از طریق هوایی و زمینی انجام شده است.

در حال بروزرسانی....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    56 22
    ارتش محل اولیه شو پیدا کرده
    • حسین PL ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      22 23
      ارتش و سپاه با هم کار میکنند.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      23 26
      واقعاً باید به شما چه گفت که از روی نادانی یا غرض ورزی تنها به دنبال تفرقه افکنی هستید
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      13 19
      درسته حق با شماست اما محل شناسایی شده و هلی کوپتر سپاه رفته اول دیده فرقی هم نمیکنه مهم اینه که پیدا شدند هر چند گلدن تایم رو از دست دادیم متاسفانه....
    • GB ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      8 1
      بالکرد یاس ایر بود
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    25 18
    سپاه نوکر مردم است
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      14 16
      مایه تاسف است یه عده دنبال این اند ببینن سپاه کشف کرده یه عده هم دنبال ارتش هر دو گروه هم غرض ورز! مایه شرم و ننگه
  • ایرانی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    22 9
    ارتش وسپاه وهلال احمر وبسیج وکوهنورد و.........همه ایرانی هستبم واینگونه حوادث ملی محسوب میشوند والان فقط خانواده این عزیزان داغدارنیستند همه ملت ایران داغدارند
  • محمود IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    9 8
    ارتش و سپاه و بقیه نیروها همه فرزندان این ملت اند. به همه این عزیزان افتخار می کنیم. به کور چشم دشمنان این مرز و بوم. پاینده باد ایران عزیز.
  • کارشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    18 0
    درود بر دلاوران ارتش ایران
  • علی US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    2 13
    خوشحال شدم که "بالگرد های سپاه لاشه هواپیما را پیدا کردند"
  • زیادش خوبه IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    8 0
    ۶۶نفرازهموطنامونو دراین سقوط ازدست دادیم؛ خدایشان بیامرزد
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    6 9
    در این میانه ناراحتی و تلخی از دست دادن هموطنانمان اما متأسفانه برخی به دنبال تفرقه افکنی میان تلاش های ارتش و سپاه نیستند که واقعاً تأسف می خوریم
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    7 6
    خداوند به همه برادران ارتش و سپاه قوت دهد تا در راه اهداف مقدس جمهوری اسلامی به هدف نهایی که حفظ کشور اسلامی ایران و بخصوص انقلاب اسلامی برسند و به کری چشم ئشمنان این مرز و بوم که از هر راهی دنبال تفرقه افکنی هستند اینها هر دو همانند دو بال در کنار هم به مسیر خود ادامه می دهند و چشمان دشمنانشان را کور می کنند همه اینها نور چشم ملتند و برای نجات مسافران هواپیما و یا پیدا کردن لاشه هواپیما هر دو جان خود را بر کف نهادند و به ماموریت خود ادامه دادند تا به هدف این ماموریت رسیدند خداوند حفظشان کند
  • بنده IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    4 0
    روحشون شاد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    0 0
    ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی.سلام و خسته نباشی خدمت همه سپاهان سبز‌پوش و ارتشیان غیرتمند و همجنین کلیه نیروهای‌ انتظامی و امدادی حاضر‌در منطقه دنا.
  • US ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    0 0
    درود ب ارتشیان با سواد،اموزش دیده،تکاوران بی ادعا بر خلاف سپاه ک همه چیو میخاد به اسم خودش تموم کنه همه مردم عاشق ارتش قهرمانن در ضمن شب قبل از پیدا شدن لاشه ارتش محل دقیق سقوط داده بود اف 14 ارتش هم محل دقیق پیدا کرده بود اینو خود صدا وسیما و استاندار تایید کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس