کد خبر 832921
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
پوتین و اردوغان نمایه

طبق گزارش منابع ترکیه‌ای، رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس خود درباره روند ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در ادلب سوریه و همچنین مقابله با تروریسم رازینی تلفنی کرد.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از یک منبع ترکیه‌ای، از رایزنی تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره سوریه و مقابله با تروریسم خبر داد.

در حالی که رایزنی‌های دیپلماتیک درباره سوریه ادامه دارد، رویترز از تماس تلفنی روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره این کشور خبر داد.

این رسانه به نقل از یک منبع در دفتر رجب طیب اردوغان  خبر داده که رئیس‌جمهور ترکیه و همتای روس او درباره فرایند ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در شهر «ادلب» سوریه صحبت کردند.

طبق این گزارش، اردوغان و ولادیمیر پوتین همچنین بر عزم ترکیه و روسیه برای مقابله مشترک با تروریسم و تحولات اخیر در «ادلب» و «عفرین» تاکید کردند.

در این باره گزارشی از مشرق را بخوانید:

کاروان نظامی ببر سوریه در آستانه شروع عملیات بزرگ پاکسازی غوطه شرقی به شرق پایتخت رسید/ خط و نشان داعش برای جبهه النصره در جنوب دمشق + فیلم و نقشه میدانی

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این، برخی منابع خبری معارض سوری از تدارکات ترکیه برای ایجاد مراکز دیدبانی و بازرسی در استان ادلب سوریه خبر داده بودند.

در همین ارتباط، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، از سفر یک هیأت نظامی وابسته به ارتش ترکیه به استان ادلب سوریه که تحت اشغال تروریست‌های جبهه النصره قرار دارد، خبر داده بود.

رایزنی تلفنی اردوغان و پوتین درباره سوریه در حالی صورت گرفته که ترکیه، روسیه و ایران کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه طبق توافقات آستانه و سوچی هستند.

از سوی دیگر، ترکیه از بیستم ژانویه(حدود یک ماه قبل) عملیات نظامی خود در «عفرین» سوریه را آغاز کرده است؛ عملیاتی که به گفته آنکارا هدف آن مقابله با تروریست‌های «یگان‌های مدافع خلق» و اعضای «حزب اتحاد دموکراتیک»(کُردهای سوری) است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس