کد خبر 832650
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۴
صبح نو

ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار دارد؛ زمانه مرور دستاوردها و پیروزی‌ها، بازخوانی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها و هشدار درباره خطرهای پیش رو.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو در سر مقاله خود آورده است:

ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار دارد؛ زمانه مرور دستاوردها و پیروزی‌ها، بازخوانی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها و هشدار درباره خطرهای پیش رو. مجموعه فکری- رسانه‌ای نظام سلطه با هماهنگی و همگرایی کم سابقه، چنان حملات سازمان یافته‌ای را به انقلاب آغاز کرده‌اند که هیچ کس در هیچ جایی زمان و زبان دفاع، تبیین و عرضه پیشروی‌ها را نداشته باشد و با حاشیه سازی، مجال دیدن افق برتر کشور را مختل کند. آنچه انقلاب را انقلاب کرد همانا تغییر در هسته حکمرانی بود، یعنی براندازی اقتدارگرایی طاغوتی شاهان و برنهادن مردم سالاری دینی.

این هدف هم در عرصه خرد و هم کلان، تحقق یافته است و اکنون می‌توان آن را در نظامات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سنجید و تحول گسترده در ساختارها، سبک زندگی و ارتباطات را ارزیابی کرد. ممکن است عقب ماندگی‌هایی را هم شناسایی کرد که نیازمند حل مسائل‌شان، باز تعریف مفاهیم‌شان و اصلاح روندهایشان باشد، اما همه آنها در پرتو آن کانون محوری (مردم سالاری دینی) معنادار می‌شوند وقتی در کلیات پیشرفت حادث شده، تحولات پیرامونی و پیوند یافته هم به میزان بضاعت‌ها رخ داده است. با این همه، هشدارها را باید جدی گرفت تا این کانون پویا و فعال دستخوش آفت و آسیب نشود.

رشد اشرافی گری، تضعیف طبقه فرودست، یعنی بارورکردن حس طاغوتی بسیار خطرناک است که امروز خود را در چارچوب مصرف گرایی و تغییرات عرفی سبک زندگی باز می‌تاباند. این امر در هم پیوندی بی سامان و قاعده با جهان، به معنای رها کردن در گاه‌های محوری، خطوط مرزی و هویت سرزمینی است. خطرها قابل مدیریت هستند به شرط آنکه اراده و اعتماد به‌نفس وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    1 0
    مردم سالاری دینی را باید مواظب بود که به ولایت فقیه اسیب نرساند چون اولین بار این واژه اززبان رییس جمهور اصلاحاتی دیروز گفته شد و شکی نیست که ان شخص و اطرافیانش قصد مقابله با نظریه ولایت فقیه را داشتند و میخواستند از مردم برای مقابله با ولایت استفاده نمایند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس