السد قطر

حریف تیم پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تاکنون در ۱۷ تقابل خود با نمایندگان کشورمان عملکردی نسبتا موفق داشته که این آمار در دوحه بهتر بوده است.

سرویس ورزش مشرق – تیم های اول و دوم گروه C مسابقات ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا که هر دو در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست دادن رقبایی از قطر و ایران شدند تا برای سومین سال متوالی دو تیم همگروه از غرب آسیا پای به نیمه نهایی گذاشته باشند.

تیم پرسپولیس در روزهای ۱۰ مهر در دوحه و اول آبان در تهران باید دو بار دیگر برابر السد قطر قرار بگیرد تا فینالیست منطقه غرب آسیا مشخص شوند. دیداری که با قضاوت "کریشانتا دیلان پریرا"  داور اهل کشور سریلانکا در ورزشگاه جاسم بن حمد برگزار خواهد شد. (کارنامه داور سریلانکایی برای تیم‌های ایرانی را اینجا بخوانید)

پرسپولیس امشب چند ستاره سرشناس خود را نسبت به مرحله گروهی از دست داده و به خاطر محرومیت از نقل و انتقال بازیکن و با داشتن چند محروم و مصدوم با کمترین قوای انسانی ممکن به میدان خواهد آمد. در آن سوی میدان السد نه تنها بازیکنان مطرح خود را حفظ کرده بلکه ستاره سرشناس و باتجربه ای چون گابی را به خدمت گرفته و به نوعی می توان جدال این دو تیم را جدالی نابرابر خواند. البته پرسپولیس در دیدار برگشت مقابل الدحیل قطر که ۱۰۰ درصد بازیهای خود را در آسیا برده و یکسال بدون باخت را پشت سر گذاشته بود با یک برد استثنایی نشان داد با همین نفرات هم تیمی خطرناک و شایسته است.

در همین رابطه بخوانید:

تکرار یک اتفاق مشابه و جالب در لیگ قهرمانان آسیا/ شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟

السد قطر در ۴ دوره اول حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با هیچ تیم  سالهای اخیر بارها مقابل نمایندگان ایران بازی کرده و از رویارویی با تیم های کشورمان هم خاطرات بد دارد و هم خوب ولی سوابق و نتایج این تیم در دیدارهای خانگی نشان می دهد یاران ژاوی در خانه خودشان امتیازات بهتری کسب کرده اند.

در ادامه کارنامه السد مقابل تیم های ایرانی را مرور می کنیم:

* مس کرمان اولین حریف

به گزارش مشرق، السد در ۴ دوره اول حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با هیچ تیم ایرانی بازی نکرد و تیم مس کرمان اولین تیم ایرانی بود که در پنجمین حضور السد در آسیا در سال ۲۰۱۰ در دو بازی رفت و برگشت به ترتیب با نتایج ۴-۱ و ۱-۳ در دوحه و کرمان یک باخت و یک برد را مقابل این تیم تجربه کرد. در دیدار رفت که با شکست مس همراه شد ادینیهو زننده تک گل کرمانی ها بود و در بازی برگشت ادینهو، علی سامره و پائولو زالترون سه گل این تیم را به ثمر رساندند.

ادینیو ستاره مس کرمان در سال ۲۰۱۰ مقابل السد قطر

* آتش‌بازی فرهاد مجیدی

سال ۲۰۱۱ استقلال در گروه السد قرار گرفت. این دو تیم در دو دیدار رفت و برگشت به ترتیب در تهران و دوحه به تساوی ۱-۱ و ۲-۲ دست پیدا کردند. نکته جالب این بود که فرهاد مجیدی مهاجم وقت استقلال هر سه گل این تیم را به ثمر رساند.

فرهاد مجیدی ستاره استقلال مقابل السد قطر در سال ۲۰۱۱

* قهرمانی السد با اشتباه مرگبار سپاهان!

هنوز خاطره حضور رحمان احمدی(دروازه بان وقت سپاهان) دو اخطاره در ترکیب تیم اصفهانی مقابل السد در سال ۲۰۱۱ از یاد فوتبالدوستان نرفته است. مسابقه ای در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان که در بازی رفت با برد ۰-۱ سپاهان تمام شد ولی کمیته انضباطی AFC به دلیل تخلف این تیم در استفاده از بازیکن محروم، نتیجه را ۳-۰ به سود السد اعلام کرد. بازی برگشت در دوحه بود که به رغم برد ۱-۲ سپاهانی‌ها (با گلهای عماد رضا و حسن اشجاری)، حریف قطری با نتیجه مجموع ۴-۲ برنده شد و در نهایت السد با رسیدن به فینال تنها قهرمانی اش در لیگ قهرمانان را در همان فصل بدست آورد!

سیدجلال حسینی عضو تیم سپاهان در سال ۲۰۱۱ بود و خاطره بد حذف مقابل السد را در خاطر دارد

* اصفهانی ها جبران کردند!

به گزارش مشرق، السد بعد از قهرمانی در آسیا ۳ سال مجوز حضور در لیگ قهرمانان را کسب نکرد! این تیم سه سال بعد در مسابقات ۲۰۱۴ بار دیگر به سپاهان رسید. بازی رفت در دوحه با نتیجه ۳-۱ به سود میزبان تمام شد. تک گل مهدی شریفی در دیدار برگشت با دو گل بازی برگشتش همراه شد. دیداری که با برد ۰-۴ نماینده کشورمان به پایان رسید و مجموع گلهای سپاهان را به ۵ رساند. در بازی برگشت جواهر سوکای و یک بازیکن السد (گل به خودی) دو گل دیگر را به ثمر رساندند.


* فولاد حریف السد و رائول نشد!

در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تیم فولاد دو سال پیاپی با السد بازی کرد. در سال اول که السد رائول گونزالس را نیز در ترکیب خود داشت در دور یک هشتم نهایی دیدار رفت با حساب ۰-۰ در دوحه تمام شد و بازی برگشت در اهواز ۲-۲ شد. لوسیانو پریرا هر دو گل فولاد را به ثمر رساند اما فولاد به خاطر قانون گل زده در خانه حریف حذف شد. در سال ۲۰۱۵ نیز در مرحله گروهی فولاد در غدیر اهواز با این حریف ۰-۰ کرد ولی در بازی برگشت ۱-۰ باخت تا در حسرت برد مقابل این تیم قطری بماند.

رائول گونزالس اسطوره رئال مادرید در سال ۲۰۱۴ عضو تیم فوتبال السد قطر بود و به اهواز آمد

* زخم آبی‌ها بر تن یاران ژاوی

السد قطر دو سال پیاپی در مرحله پلی آف از رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازماند. سال اول با شکست برابر الجزیره امارات در ضربات پنالتی و سال ۲۰۱۷ با شکست مقابل استقلال باز هم در ضربات مرگبار پنالتی!

السد سال گذشته برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در آزادی از سد استقلال تهران می گذشت. تیم منصوریان در ۱۲۰ دقیقه رویارویی با یاران ژاوی و پورعلی گنجی نتیجه ای بهتر از تساوی ۰-۰ بدست نیاوردند ولی در ضربات پنالتی تجربه شان را به حریف قطری دیکته کرده و با حساب ۳-۴ این تیم را حذف کردند.

ژاوی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ مقابل استقلال هر چه زد به در بسته زد و نتوانست مانع حذف السد شود

* سال پربرخورد با سرخابی‌ها!

در فصل جاری لیگ قهرمانان (۲۰۱۸) قرعه طوری رقم خورد که السد ۶ بار با تیم های ایرانی (استقلال و پرسپولیس) بازی کند. البته ۴ بازی برگزار شده و دو بازی دیگر در پیش است.

قطری‌ها در مرحله گروهی با پرسپولیس همگروه شدند و در بازی رفت ۳-۱ شاگردان برانکو را شکست دادند. بغداد بونجاح ۲ بار و بوعالم خوخی یک بار برای السد گل زدند و سیامک نعمتی در اخرین دقایق بازی یک گل را جبران کرد تا بازی ۳-۱ شود. در بازی برگشت که صدرنشین گروه را نیز تعیین می کرد این پرسپولیس بود که با گل به خودی دقایق ابتدایی مرتضی پورعلی گنجی السد را برد و به عنوان تیم اول راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

صادق محرمی و وحید امیری دو تن از ستاره های پرسپولیس که در مرحله گروهی مقابل السد حضور داشتند

السد با شکست ۴-۳ الاهلی عربستان در مجموع دو بازی به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یافت و حریف استقلال شد. شاگردان فریرا با درخشش بغداد بونجاح و اکرم عفیف و بازی خوب ژاوی و گابی در دیدار رفت ۳-۱ استقلال را در استادیوم آزادی بردند تا در یکقدمی صعود قرار گیرند. در بازی برگشت استقلال علی رغم بازی خوب به خاطر ۱۰ نفره شدن (اخراج روزبه چشمی) نتوانست السد را ببرد و به تساوی ۲-۲ رسید تا در مجموع با شکست ۵-۳ حذف شود و دربی آسیایی شکل نگیرد!

ژاوی و یارانش ۳ بار در آزادی اینگونه شادی پس از گل انجام دادند تا انتقام حذف سال گذشته مقابل آبی پوشان ایران را گرفته باشند.

* آمار خوب در خانه!

السد قطر طی ۸ دوره اخیر جمعا ۱۷ تقابل با نمایندگان کشورمان داشته (۸ بازی میزبان و ۹ بار میهمان بوده) که حاصلش ۷ برد، ۴ شکست و ۶ تساوی (با احتساب دیداری که نتیجه اش از سوی AFC سه بر صفر شد) است. این تیم ۲۶ گل زده و ۲۱ گل خورده در رویارویی با ایرانی ها داشته است.

السد در خانه آمار خوبی مقابل ایرانی ها داشته و ۴ بار ایرانی ها را شکست داده و فقط یکبار به نمایندگان کشورمان باخته است. در ۳ دیدار خانگی هم نتیجه تساوی را برای خود ثبت کرده و حالا باید برای نهمین بار میزبان یک تیم ایرانی در خانه اش باشد.

جالب است بدانید السد در ۱۵ دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا که میزبان بوده ۱۰ برد، ۴ مساوی و تنها یک باخت (مقابل الدحیل) کسب کرده، ۲۹ گل به ثمر رسانده و ۱۳ گل دریافت کرده است و به نظر می رسد تیمی خطرناک در خانه به شمار برود!

جدول تقابل های السد قطر با تیم های ایرانی را در زیر ببینید:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    9 4
    خدا به داد پرسپولیس برسه کلآ دوست ندارم برابر یک تیم عربی تیم های ایرانی ببازن بخصوص عرب ها بعد برجام علیه ایران خیلی از بالا به پایین نگاه می کنن
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    4 22
    واویلا پرسپولیس امشب چند تا بخوره چه حالی بکنیم
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 20
    چه حالی بکنیم امشب ، لوله شدن تیم لنگ
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    3 17
    امشب طرفداران پرسپولیس می فهمن که السد چقدر قوی تر از الدحیل می باشد
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    3 14
    بیچاره پرسپولیس امشب له میشه
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    18 0
    از ایرانی بودنم خجالت کشیدم دیدم استقلالی ها طرفداری تیم عربی رو میکنن
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    13 1
    امشب طرفدارای استقلال از پرسپولیس حمایت می کنند چون نماینده حاضر در جامه
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 3
    السد تیمی نیستش که بازی را با این راحتی ببازه وقتی که تیمی مث استقلال حریفشان نباشه پرسپولیس عمرا این بازی بتونه ببره با اینکه امید و آرزوی برد پیروزی را داریم....
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    3 2
    من بعنوان یک طرفدار آبیها استقلالی تر از استقلال همیشه خواسته بودم پرسپولیس در مقابل استقلال ببازه اما در مقابل تیم های خارجی و بیگانه پرسپولیسیتر از پرسپولیسم که برنده شه....
  • سپاهانی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    4 1
    استقلالی ها کلا سوزش دارند هم به پرسپولیس هم از تراکتور و هم به سپاهان حسودی میکنند!ایشالا پرسپولیس نماینده ایران امشب میبره
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    من پرسپولیسی هستم و خیلی دوست دارم و آرزو میکنم پرسپولیس امشب برنده ولی دیشب هم که بازی استقلال بود و متاسفانه باخت طرفدارش بودم
  • قهرمان پرسپولیس IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    ماشالا امشب پرسپولیس میبره مورد شوره اسقلالو ببرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس