هواپیما

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت ۸ امروز پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج با 66 مسافر و خدمه در سمیرم استان اصفهان سقوط کرده است.

به گزارش مشرق، ساعت ۸ صبح امروز یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شده است.

مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

مدیرعامل جمعیت حلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه واقعاً شرایط مشخص نیست و نمی‌دانیم که هواپیما در کدام منطقه دقیقاً سقوط کرده است، گفت: نزدیک به 60 نفر از تیم‌های عملیاتی در قالب‌های مختلف در منطقه حضور دارند و ‌امیدواریم فردا با بهتر شدن شرایط بالگردها به منطقه پادنا اعزام شوند.

اعلام سه روز عزای عمومی در پی سانحه سقوط هواپیما

در پی سانحه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج در ارتفاعات دنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه و علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از فردا دوشنبه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حداکثر دید افقی در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج حدود 200 متر است، گفت: این مسئله عملیات جست و جو لاشه هواپیما را با مشکل روبه‌رو کرده است لذا ‌از خانواده جانباختگان هواپیمای آسمان می‌خواهیم به سبب محدود بودن راه‌های دسترسی به این منطقه مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید:

مسافری که از پرواز مرگبار آسمان جان سالم به‌در برد

برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد از جمله جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی، امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر، سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان، جلال پوران فرد رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و برخی دیگر از مسئولان شهرستانی در بخشداری دنا کوه شهرستان سمیرم مستقر شدند.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم که فردا در صورت مساعد بودن وضعیت جوی این عملیات آغاز می‌شود.

آمادگی کوهنوردان و بالگردها برای آغاز عملیات جستجو با روشن شدن هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کوهنوردان و بالگردها آماده هستند که از فردا صبح با روشن شدن هوا عملیات جستجو را آغاز کنند. در بخشداری دنا کوه جلسه مدیریت بحران تشکیل شده و آخرین وضعیت در حال بررسی است، مناطق مختلف بازدید شده و جستجو در مناطقی از جمله کهنگان، امیرآباد، نورآباد و ذبیح‌آباد انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس از آماده باش کامل تیم‌های امداد و نجات کوهستان این جمعیت به منظور اعزام به منطقه سقوط هواپیما در سمیرم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مجاورت استان فارس به منطقه رویداد حادثه، 2 تیم 5 نفره عملیاتی همراه با دو خودرو نجات از شهرستان‌های اقلید و سپیدان فارس به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اعزام تیم‌های" دی وی آی" تشخیص هویت پلیس آگاهی استان اصفهان برای شناسایی و هویت جانباختگان حادثه به سمیرم اشاره کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم به منظور سرعت و سهولت در انجام کار، همکاری لازم را با نیروهای امدادی و انتظامی داشته باشند و از تجمع و حضور بی مورد در منطقه خودداری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: 2 تیم روان‌شناسی برای اعزام به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج پیش‌بینی شده تا در صورت دستور ستاد مدیریت بحران استان به منطقه بروند.

تصویری از خلبان باتجربه پرواز امروز کاپیتان فولاد
تصویری از خلبان باتجربه پرواز امروز کاپیتان فولاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی فردا دو بالگرد امدادی این دانشگاه به محل احتمالی سقوز هواپیمای تهران ـ یاسوج اعزام می‌شوند.

پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از خانواده‌های مسافران سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج خواسته در اسرع وقت  برای آغاز اقدامات تشخیصی و بررسی ژنتیکی با شماره تماس 09368740215 روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی این استان تماس حاصل کنند.

در حالی که تاکنون تلاش‌ها برای یافتن اثری از هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج نتیجه نداشته  یک منبع آگاه مستقر در سمیرم  گفت: با دریافت 2 نقطه روبه‌روی هم از طریق امواج جی.پی.اس، در حال حاضر 2 گروه برای جستجو در این دو منطقه اعزام شدند؛ در این میان برخی عنوان می‌کنند که احتمال عدم برخورد هواپیما با کوه و فرود آمدن در منطقه‌ای برفگیر نیز وجود دارد.

سرهنگ جواد فصیحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم اظهار داشت: از صبح و همان لحظه اولیه انتشار خبر سقوط هواپیما طبق فراخوانی که انجام شد 3 گردان از اکیپ‌های امدادی سپاه و بسیج به منطقه اعزام شدند و کل منطقه در بخش دامنه کوه را بررسی کردند ولی به علت شرایط بد جوی و مه‌آلود بودن هوا امکان دسترسی به ارتفاعات فراهم نشد , تمام برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شده ‌که ان‌شاءالله فردا صبح و با بهبود شرایط جوی اکیپ‌ها برای شناسایی لاشه هواپیما به سمت ارتفاعات حرکت کنند و محدوده‌ها نیز برای هر اکیپ مشخص است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هوا رو به تاریکی رفته و بسیار سرد است و باران و برف کار جستجو را بسیار سخت کرده است و با توجه به شرایط آب و هوایی که وجود دارد ‌دوباره از فردا کار امدادونجات آغاز شود.حتی اگر فردا شرایط جوی بهتر شود بالگردها به پرواز در می‌آیند تا بتوانند در منطقه کار جست‌وجو را آغاز کنند و لاشه هواپیما را پیدا کنند.

عملیات جستجوی هواپیمای حادثه دیده به صبح فردا موکول شد

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ستاد مدیریت بحران در منطقه پادنای علیا تشکیل شده است و حدود 1000 نیروی امدادی در نزدیکی های محل حادثه حضور دارند.

به دلیل مه شد و وضعیت نامساعد جوی، تیم های امدادی نمی‌توانند امشب کاری از پیش ببرند.

هنوز محل سقوط هواپیما با توجه به کوهستانی بودن منطقه و نواحی صعب‌العبور مشخص نشده است و تیم‌های امدادی با توجه به اینکه منطقه دنا مرکز حیات‌وحش است باید احتیاط‌های لازم را مدنظر قرار دهند و خطرات احتمالی را بسنجند.

مه‌گرفتگی در سمیرم و دنا

مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی مناطق احتمالی سقوط هواپیما در سمیرم گفت: از اوایل امشب با پدیده مه‌گرفتگی در سمیرم و دنا مواجه خواهیم شد.

حسن خدابخش اظهار داشت: همچنین در بعضی مناطق کولاک وجود دارد که مشکلات عدیده‌ای را در راه امدادرسانی به سانحه هواپیمایی به وجود خواهد آورد.

گروه‌های امدادگر در منطقه سقوط هواپیما
گروه‌های امدادگر در منطقه سقوط هواپیما
گروه‌های امدادگر در منطقه سقوط هواپیما
گروه‌های امدادگر در منطقه سقوط هواپیما

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت: تاکنون 2 مرتبه به منطقه، هلیکوپتر اعزام شده اما نتوانستند جلو بروند و به عقب برگشتند و اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت بهبود وضعیت جوی مجدداً پرواز کنند.

فردین میرزایی عضو شورای اسلامی روستا بیده با بیان اینکه اگر هوا خوب بود هواپیما در نیمی از روز پیدا می‌شد اما به دلیل وضعیت نامناسب جوی امکان جستجوی سریع برای یافتن لاشه هواپیما وجود ندارد،می‌گوید: باد شدید، برف و باران و مه آلودگی، اجازه ورود به کوه را نمی‌دهد، گروه‌های محلی در حال کمک به امدادگران هستند اما تا الان هیچ سرنخی پیدا نشده است.

براساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده اکنون در ارتفاعات پادنا و محل احتمالی سقوط هواپیما حضور دارد، شرایط جوی بسیار نامساعد بودهو بارش برف در آن مکان به صورت نم نم آغاز شده ‌و هرچه ارتفاع بالاتر رفته، برف سنگین‌تر شده و کولاک و برف سنگین در پیش است.

مکانی که هواپیما با کوه برخورد کرده بالای 3 هزار متر ارتفاع دارد که با این شرایط جوی دسترسی به آن مکان غیرممکن خواهد بود و کار را بسیار سخت می‌کند اما نیروهای امداد و نجات و کوهنوردی در منطقه حضور دارند و با وسایل مجهز به منطقه اعزام شدند

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به کولاک، برف، کاهش دید، مه‌آلودگی و صعب‌العبور بودن منطقه دسترسی به محل دشوار است، گفت: بیش از 70 نفر کوهنورد متخصص و 380 نفر از عوامل متخصص امدادی به منطقه اعزام شدند

جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس کهگلویه و بویراحمد گفت: امکان عملیات جست‌وجو دیگر وجود ندارد، هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست و تمامی محل‌های اعلام شده در حد شایعه بوده است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به حوادث هواپیماهای ATR در جهان/ آیا هواپیمای تهران-یاسوج از رده‎‌خارج بود؟ +عکس

وی گفت: به‌دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست‌وجو را آغاز کنیم.

عملیات جستجو در منطقه پادنا و اطراف روستای کهنگان در پادنا علیا ادامه دارد. 30 تیم جستجو در این عملیات حضور دارند که با توجه شرایط جوی آب و هوایی ازجمله کولاک و برف این عملیات به‌ دشواری انجام می‌شود. تا کنون هیچ اطلاعی از محل سقوط هواپیما در دست نیست، منطقه بیژن تا آخرین نقطه و تا کوه بروکلی جستجو شده در دامنه‌ها اثری از لاشه هواپیما پیدا نشده ‌و احتمال سقوط در ارتفاعات قوت گرفته است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به نمایندگی از استاندار اصفهان به منطقه پادنا رفت. شیشه‌فروش خبر از برگزاری جلسه هماهنگی و امداد نجات را امشب در این منطقه خبر داد و اعلام کرد پس از برپایی این جلسه اطلاعات در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

تلاش‌های تیم‌های جستجو برای یافتن اثری از هواپیما بی‌نتیجه مانده است

 با توجه به وضعیت نامساعد جوی تاکنون تلاش‌های تیم‌های جستجو برای یافتن اثری از هواپیما بی‌نتیجه مانده است اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور اعضای کمیسیون عمران و کمیته حمل و نقل کمیسیون جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی تشکیل و در زمینه حادثه سقوط هواپیمایی امروز ابعاد مختلف آن بررسی شد.

وی افزود: از لحظه حرکت هواپیما تا زمانی که ناپدید شده تمامی مکالمات با خلبان بررسی شد و در نهایت هیچ گونه مکالمه غیرعادی مشاهده نشد و تمامی این مکالمات عادی بوده که در یک لحظه این ارتباط قطع شده و هواپیما از رادار مشاهده نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی ارتش در اصفهان نیز با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بالگردی به منطقه‌ای که هواپیما سقوط کرده اعزام نشده است، گفت: تیم‌های اورژانس 22 که از شهرضا مستقر و به منطقه پادنا نزدیک‌تر هستند اعزام شدند و کمک‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند.

سرگرد یاری اضافه کرد: در صورتی که فرمانداری و یا استانداری نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند ارتش اصفهان در تمامی زمینه‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود ۶۰ مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم سقوط کرده است و تمام نیروهای اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

پیرحسین کولیوند  در ارتباط با جزئیات سقوط هواپیمای آسمان اظهار داشت: این حادثه مربوط به هواپیمایی تهران ـ یاسوج بوده که از صبح امروز از رادار خارج شده و در منطقه سمیرم سقوط کرده است.

وی افزود:این پرواز ۵۰ تا ۶۰ مسافر داشته و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می‌شود.

 جستجوی نیروهای امدادی برای پیدا کردن اثری از هواپیما
جستجوی نیروهای امدادی برای پیدا کردن اثری از هواپیما

بروجردی: هواپیمای یاسوج بر اساس مشاهدات مردمی سقوط کرده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

محل سقوط هواپیما

اعزام تیم‌های هلال‌احمر به محل سقوط هواپیمای آسمان

معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان گفت: تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

هواپیمایی آسمان سقوط هواپیما را تایید کرد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی سقوط هواپیمای ATR آسمان در حوالی منطقه سمیرم را تأیید کرد.

مقصود اسعدی‌سامانی اظهار داشت: متأسفانه هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران ـ یاسوج پس از خروج از رادار در حوالی منطقه سمیرم استان اصفهان سقوط کرده است.

وی افزود:‌ از تعداد جانباختگان احتمالی این حادثه فعلا خبری در دسترس نیست و مسئولان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان پیگیر موضوع هستند.

تصویری از کاپیتان ای تی آر

هواپیمای آسمان با کوه دنا برخورد کرده است

یک مقام مسئول در شرکت آسمان گفت:هواپیمای این شرکت به کوه دنا برخورد کرده و سقوط این هواپیما تایید می‌شود.

تیم‌های جست‌وجو به محل حادثه اعزام خواهند شد.

 ۶۶ مسافر و خدمه هواپیمای تهران- یاسوج جان باختند

طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان گفت: هواپیمای ای تی ار ساعت ۸ صبح امروز از فرودگاه مهراباد تیک‌اف کرد و حدود ۵۰ دقیقه بعد به دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد.

متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند.

جمع شدن تعدادی از خانواده های مسافران هواپیمای تهران یاسوج  در فرودگاه یاسوج

این هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

اسامی سرنشینان هواپیما را در اینجا ببینید.

شهدای امنیت پرواز 3704 آسمان

اطلاعاتی از هواپیمای سقوط‌کرده آسمان:

ای‌تی‌آر ۷۲ هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود.

ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل‌یافته‌ ای‌تی‌آر ۴۲۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. 

مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج ۱۹ سال سن داشته است.

کریمی معاون هلال احمر استان اصفهان:

تیم‌های ارزیاب امداد و نحات کوهستان به محل کهندان و بیده اعزام شدند، متاسفانه این منطقه تایید نشد.

بالگردهای اعزامی از اصفهان و شیراز به دلیل شرایط جوی نتوانستند کمک کنند.

پیش‌بینی می‌شود این هواپیما در ارتفاعات سقوط کرده است.

از محل حضور نیروها تا کوه پادنا، شاید حدود دو ساعت زمان ببرد تا محل سقوط را کشف کنیم.

آخرین عکس علیرضا جامعی، یکی از مسافران پرواز سانحه دیده تهران-یاسوج هواپیمایی آسمان

احتمال زنده بودن مسافران آی‌تی‌آر

یک مقام مسئول در صنعت هوانوردی اعلام کرد دو فروند هلی کوپتر برای گشت زنی در منطقه سمیرم آماده است ولی به دلیل مشخص نبودن محل دقیق سقوط هواپیما و نیز وسعت منطقه، امکان گشت زنی هوایی وجود ندارد.

با توجه به اینکه خلبان این هواپیما باتجربه بوده و نیز منطقه فرود اضطراری دشت مانند بوده است، احتمال فرود اضطراری آن در حوالی کاشان و نیز زنده ماندن تعدادی از سرنشینان آن وجود دارد.

پیگیری قضایی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج/بررسی احتمال نقص فنی

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

مهرداد کرمی دادستان یاسوج با تسلیت به بازماندگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری از تشکیل شورای تامین و ستاد بحران استان کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و گفت:هماهنگی های لازم جهت انجام اقدامات اولیه انجام و نیابت قضایی به مقامات قضایی شهرستان سمیرم داده شده است.

سه استاد جانباخته در حادثه سقوط هواپیما

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد:

جلال پوران‌فر رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز لاشه هواپیما یا پیکر اجساد یافت نشده است، افزود: دقایقی پیش ستاد بحران شهرستان سمیرم در روستای "بیده" به‌منظور تقسیم کار جهت عملیات جست‌وجو برگزار شد و به‌زودی عملیات جست‌وجو آغاز می‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: هنوز محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص نیست

عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنوز محل دقیق حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج مشخص نشده، گفت: به‌علت سخت‌گذر بودن مسیر، مه و کولاک شدید و بارش برف، بالگردهای اعزام شده به منطقه قادر به شناسایی دقیق و فرود در محل حادثه نیستند.

موبایل یکی از مسافران هواپیما پرواز تهران- یاسوج روشن است

رییس مرکز مدیریت حوادث  کهگیلویه و بویراحمد گفت: از طریق جی‌پی‌اس محل تقریبی سقوط هواپیما مشخص شده است. ولی هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده‌ایم.

از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق جی‌پی‌اس در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 3
    نوع هواپیما چی بوده؟
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      5 2
      ATR-7
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      10 20
      نکته! این هواپیما 20سال پیش در دولت اصلاحات با حاشیه خریداری شد الان هم همانها در دولت روحانی این نوع هواپیما را با حواشی زیاد خریدند. باید مدعی العموم ورود کند تسلیت به خانواده ها
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      14 5
      Atr که چند روز پیش از اور هال از اروپا اومده بود اتوبوس قطار کشتی نفتکش خودرو ساختمان شهر و... تو این دولت کلکسیون فجایع کامل شد
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      7 4
      این هواپیما تازه سال 2000 تست های پروازی اون در تلوز فرانسه تمام شده و سال 2007 تحویل آسمان شده کجا 20 سال در ایران پرواز داشته..عمرش میشه حدود ده سال تازه عمر کاری وگرنه یه هواپیما می تونه بیست سال صفر کیلومتر بماند
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      26 14
      با مصیبت تا 1400؛ ای خدا اشتباه کردیم و پشیمانیم
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      6 3
      از وزير راه جناب آخوندي بپرسين
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      2 0
      این هواپیما 24سال عمرش بوده و یکماه قبل بعد از 7سال خواب توسط خودِایران در شیراز اُورهال شده بود نه در خارج کشور.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 22
    حالا چی بود؟ انتونوف یا فوکر؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      17 8
      عجب!!! تیتر به اون بزرگی نوشته ATR بعد شما می گی انتونوف یا فوکر!؟!؟!؟
    • به ۱۱.۴۹ IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      17 12
      اقای دانشمند موقعی این کامنت رو گذاشتم که هنوز نوع هواپیما رو ننوشته بود . یه وقت بهت فشار نیاد اینقدر نابغه ای.
    • حجت DE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      4 4
      هیچ کدوم. امبرائر بوده
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    39 15
    مثلا با برجام‌ قرار بود هواپیمای جدید بگیریم...
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      16 2
      وزیر میلیاردر به سلامت باشد جام مردم ارزشی ندارد !!!!!!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    34 7
    هر کجای دنیا چنین حادثه ای رخ بدهد وزیر عذر خواهی و استعفا میکند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      7 15
      چه ربطی به وزیر دارد مدیر عامل آسمان باید استعفاء بدهد که هواپیمای 30 را پرواز می دهد. امیدوارم با این سانحه بد 727 آسمان هم از رده خارج شوند تا سانحه دیگری ندهد.
    • ناشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      20 7
      وزیر بعد از چند روز میاد میگه جای نگرانی نیست بیمه بودن
  • P IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    28 0
    نارحت کننده هست خداصبربده .
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    5 12
    خدا کنه فسافرا سلامت باشن.
  • P IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    21 6
    این همه بلا و مصیبت درایران بدون دلیل نیست .
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    25 4
    مگه ۱۰۰ تا هواپیمای جدید نخریده بودند!!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    24 16
    atr72 ساخت مشترک فرانسه ایتالیا امریکا و کانادا بوده و ایران بعد از برجام 50 فروند از اون رو سفارش داده بوده...در داخل ایران خیلی ها این سفارش رو باج دولت ایران به اروپایها می دانستن و اعتقاد داشتن هواپیمای ملخی بدرد ایران نمی خوره...
  • ایرانی DE ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    24 30
    این هواپیما آمار حوادث بالا داره. در بعضی فرودگاههای دنیا هم اجازه پرواز نداره. جدیدا هم دولت خدمت گذار رفته تعداد زیادی سفارش داده!
    • امیر IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      14 7
      این هواپیما یعنی ATR-72 ازدهه نود دردنیا پرواز میکند و درکل هشت مورد سانحه داشته است. تعداد کل ساخته شده ازاین هواپیما تا نوامبر 2017 برابر 944 عدد بوده یعنی نسبت سانحه آن بسیارکم بوده است. توجه داشته باشیم درسوانح هوایی تنها مسئله هواپیما نیست، تعمیر ونگهداری، خطای انسانی شرائط جوی و بسیاری مسائل دیگر دخیل هستند.
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      16 4
      متاسفانه بدون علم و سواد کافی و با غرض نظر میدی کجا اجازه پرواز نداره اسم ببر!؟ بهترین توربو پراپ ساخته شده همین هواپیمای ایتالیایی فرانسویه لطفا از روی مطالعه و سواد حرف بزنید
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      7 13
      هواپیمای ملخی به درد ایران نمی خوره
    • ایرانی DE ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      2 2
      تا حالا با مال امروز 28 مورد داشته و 400 نفر کشته شدن https://en.m.wikipedia.org/wiki/ATR_72 اون آقای زنجیره ای که حرف از سواد میزنه بره مطالعه کنه!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    23 24
    ارازل اصلاح طلب و حامیان افراطی دولت از همین الان شروع کردن در سایت ها این هواپیما رو یک هواپیمای روسی بسیار قدیمی عنوان کنن لطفا اطلاع رسانی کنید و اجازه ندید دوباره موج سواری کنن
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      17 1
      هواپیما ای ار تی ۷۲ ساخت ایتالیا و فرانسه ۲۴ سال سن و فرسوده بوده نیاز به موج سواری هم نداره ۵ تا دیگه از همین هواپیما با همین سن تو آسمان پرواز میکنند ..دیگه موج سواری نداره واقعیته ..مشرق چاپ کن..
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      4 3
      این هواپیما ، باسریال ثبت شده 573 ، از گونه ATR-72 .212/A محسوب میشد . این پرنده غیر نظامی به رجیستر F-WWEK در تولوز فرانسه (سال 2000 میلادی ) تست های پروازی را پشت سر گذاشت و پس از 7 سال در دسامبر 2007 به شرکت آسمان تحویل داده شد . این پرنده از دو پیشرانه پرات اند ویتنی (کانادا) PW127F بهره میبرد .
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      2 2
      هواپیما با عمر 20 سال رو میگن عمر متوسط نه پیر زیر ده سال رو میگن جوان
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      9 1
      شما از سفارت روسیه دارید نظر میدید ؟ من عذر میخوام اگر بهتون برخورده !!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 0
      فاطمه زهرا بزنه به کمر هر چی ناحق گوی مشرقی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    14 2
    حسین علایی رئیس هواپیمایی آسمان است !!!!!!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    10 2
    هواپیما ایتالیایی بوده
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      8 2
      محصول مشترک ایتالیا و فرانسه ATR -7
  • هموطن IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    26 18
    اینم از آثار برجام.........
    • US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      16 10
      چه ربطى به برجام داره اقا يا خانم مزخرف اين هواپيما عمر بيست ساله داشته.
    • RU ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      10 12
      هموطن! نمیری با این حرف زدنت.
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      2 3
      برجام قرار بود مشکل بیکاری رو حل کنه ولی شده هواپیما و بس!!!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    10 2
    خدا بیامرزه همه در گذشتگان این حادثه رو و خدا به لطف خودش صبر عطا کنه به خانواده هاشون. فقط من جایی میخوندم که میگفت هواپیماهای ATR مطمئن ترین هواپیماها هستند و سقوط نمیکنن.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    23 28
    باز بگید چرا هواپیما بخریم؟ شما مرن هموطناتون اهمیت نداره واستون
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      51 16
      برجام رو امضا کردید و انرژی هسته ای رو به باد هوا دادید رفت. اورانیوم گران قیمت و استراتژیک رو مجانی دادید رفت. جلوی پرتاب ماهوارهها رو گرفتید. با قرار داد توتال منابع نفتی رو مجانی دادید رفت. در مقابلش قرار بود مثلا دو تا هواپیمای آخرین سیستم بیارید که آن هم نتوانستید. منتقدان به شما نمی گفتند و نمی گویند که هواپیماهای ما نو نشوند بلکه می گفتند و می گویند نسبت ارزش چیزهایی که دادیم رفت با ارزش چیزی که مثلا قرار است به ما بدهند خیلی خیلی بیشتر بود ویکسان نیستند ولی با تمام این مطالب، چیزهای ارزشمندی که تا به امروز دادیم رفت در مقایسه با همان چیزهای که ما میگفتیم که ارزشش کم است و شما از آن به عنوان دستاورد عظیم یاد می کردید (خرید هواپیمای آخرین سیستم از فرانسه) را حتی نتوانستید برای کشور به ارمغان بیاورید. حالمان را از این برجامتان و از این ژست عوام فریب مثلا کاردانیتان به هم زدید. این بود آن میوه برجام و نتیجه مذاکره و سازش با آمریکا؟!!! ای اف بر این همه.......
    • امیر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      5 23
      خطاب به 11:30، دانشمند محترم!!!! هواپیمای سقوط کرده، از نوع َATR بوده که در دوران باشکوه!!!! پسابرجام خریداری شده، فهمیدی یا بیشتر برات توضیح بدم؟!!!!!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      12 12
      مخالف برجام جون انساناا برای شما ارزش نداره !؟ چی دادیم !؟ کدوم ماهواره !؟ چرا دروغ مینویسی !؟ مشرق هم هوادار تو نظر مخالفان رو نه تنها چاپ نمیکنه که پیگیری هم میکنه
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      4 7
      خخخ فازت چیه تو؟ این هواپیما یک هواپیمای پسابرجامی بود . داداش مجبور نیستی حرف بزنی.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      2 5
      خرید هواپیما از اول اشتباه نبود اما اشتباه اصلی اولیت قرار ندادن ریل هست
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    18 5
    با عرض تسليت ، اگه هواپيماي ساخت ايران بود الان همه داشتند صنعت هوايي را ميكوبيدند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    32 4
    دوستان مخالف هواپیمای نو تحویل بگیرند. در ضمن تنها تحویل گیرنده هواپیماهای جدید ایران ایر هست. این هواپیما قدیمی و متعلق به اسمان است.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    27 0
    کلکسیون غم واندوه مون کامل شد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    25 16
    مردم محله ما با پراید میمیرند و کسی هم جیک نمیزنه و پولدارها با هواپیما میمیرند و عزای عمومی میشود
  • ج م IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    15 9
    برجام برجام
  • Saeef TR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    20 61
    حالا بگید مرگ بر امریکا درود بر روسیه هواپیماهای رده خارج سوار شدن با جون مردم بازی کردن لعنت بهتون
    • US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      12 7
      بازم این هواپیماهای غربی حادثه داد
    • مهرزاد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      20 11
      ای‌تی‌آر ۷۲ (به انگلیسی: ATR 72) هواپیما دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود...نفهم هواپیما روسی نیست از محصولات وارادتی بعد برجامه
    • AE ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      21 6
      سواد داشتی میخوندی این هواپیما مال کجاست
    • عادل IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      26 9
      خداوکیلی آخر اعتماد به نفس هستید شما برجامی ها ، آخه جیگر جان این هواپیما روسی نبوده ، بلکه میوه برجام بوده ، یکمی اون دوگوله رو به کار بنداز !
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    16 0
    خدا بیامرزد و به خانواده های آنها صبر دهد
  • سلام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    21 7
    نتیجه خرید گران و با زد و بند هواپیما همینه کجاست سازمان بازرسی؟
  • وحيد FR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    19 30
    اين شهدا ى ِ پَرپَر تقديم به شيخ...! كارخانه هواپيما سازى ايران ٤٠٠ را تعطيل كردى تا معادل فرانسوي ايتاليايي ملخ دار معادلش را وارد كني (با ان همه ذلت و التماس) متخصص ايراني را بيكار كردي ! ننگ تمام ايرانيان بر..
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      8 8
      وقتی سوادش رو نداری حرف نزن تین هواپیما یکی از سیف ترین هواپیماها و بسیار مقرون به صرفه هست حالا تو ایران و آسمان تا لحظه آخر میخوان ازش کار بکشند حرف دیگه ای هست
    • حجت DE ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      12 6
      از آمارش معلومه چقدر صیفه!!! خخخخخ
    • ارش IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      3 3
      ننگ تویی که ندانسته ونفهمیده نظر می دیدی
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      4 2
      آقای با سواد. ایران 140 موتور هلیکوپتر روش بود که دستور توقف پرواز و تولیدش بعد از سقوط هواپیمای طبس صادر شد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    18 19
    فقرا با پراید میمیرند و کسی هم جیک نمیزنه و پولدارها با هواپیما میمیرند و عزای عمومی میشود
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 7
    فوت کردن؟ یا زنده مانده اند.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 0
    سقوط این هواپیما را تسلیت میگم
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    13 0
    تو این یکی دوسال فقط سقوط هواپیما رو کم داشتیم که اونم به فهرست بلایای که برسرمون اومده اضافه شد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    20 7
    الان آخوندی میگه نگران نباشید همه بیمه بودند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    12 0
    خدا رحمت کنه
  • سحر IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    22 3
    هرچه بچه باهوش و نخبه داشتیم بعلت حسادت و بخل بعضی ها اینقدر اذیت شدن که فرار کردند.وگرنه خودمون هواپیما میساختیم نیازی هم به خرید هواپیما نداشتیم.ای کاش جلو فرار مغزها گرفته میشد
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      10 5
      منظورت پراید پرنده است؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    16 2
    هواپیما ATR محصول چند ملیتی ایتالیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا بوده. وقتی به کوه برخورد کرده یعنی احتمال بسیار بالا سیستم هیدرولیک هواپیما از کار افتاده که به مراتب فاجعه تر از از کار افتادن موتور هست چون یه هواپیما بدون موتور تا چند کیلومتر می تونه گلاید کنه اما وقتی هیدرولیک از کار بیافته کنترل هواپیما از دست خدمه به طور کامل خارج می شه و هواپیما مثل یه ورق کاغذ می شه که هر سمتی که باد ببرتش می ره.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    12 7
    از زمین و دریا وآسمون بلا میاد اینا دلیل داره دست یه کسی تو کاره
  • خودم .. IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    3 21
    وآآآآآآآآآآآی نه .. ! مشرق خدا تو رو بکشه .. این روزـآ سرگرم دکترـآم .. چن روزی یِ بآزت کردم و هر بآر خبر بد ازت خوندم .. خدآ بکشدت مشرق ... خدا بکشدت .. خدآ بکشدت .. بآ کوه دنآ برخورد کرده . ؟!!!!! خدآ .. نکن این جوری .. خوآهش می کنم ... !:( بویراحمدِ عزیزم ! :((( . اصلن مگه فرودگآه تهرآن یآسوج بآزه .. ؟! نه خیرم .. من خودم چن روز پیش دآشتم نگآ می کردم 7 تآ بلیط بگیرم .. هیچی نبود .. مآمآن اصلن نمی خوآم ... من از نظر روحی قآطی می کنم .. حآلـآ دیگه مربوط ب کهگیلویه و بویراحمد بود کِ دیگه هیچی .. ! :(((((( م
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      14 3
      بااین شیوه ی نگارشت دکترا میخونی خدا بکشتت!!چرانفرین میکنی مثلا" باسواد مملکت آه
    • RU ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      13 2
      با احترام به درگذشتگان این حادثه و صبر به خانواده های آنها، این نوع نگارش را به ثبت برسون. واقعا حیفه ازش پول درنیاری.
    • ناشناس IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 0
      چه کامنت مسخره ای . همش چرت و پرت . واقعا یه عده پولدار چجوری حجم نتشونو هدر میدن !
  • احمدخواجوند US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    12 8
    روز 22بهمن روحانی گفت هواپیما میسازیم نکند این همون هواپیماست که روحانی ساخته
    • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      8 4
      آقا شما نفهمیدی که روحانی فقط حرف میرنه؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 0
    این هواپیما چند بار دچار نقص فنی شده بود واز مسیر برگشته بود به فرودگاه.
  • حسین IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    10 14
    این هواپیما نو نبوده؟ فکر کنم از برجامی هاست چرا موتور هواپیمای نو از کار افتاده در پرواز
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 8
    زود قضاوت نکنیم. سیستم بارشی قوی در منطقه فعال است و هواپیماهای کوچک هم نسبت به شرایط بد جوی حساس تر هستند.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      9 0
      خوب اگر حرف شما حقیقت باشد چرا وقتی می دانند که وضعیت هوا مناسب نیست اجازه پرواز می دهند.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    10 3
    دوستان یه سر به ویکی پدیا بزنید تا ببینید که این هواپیما چقدر سانحه داشته اخرینش هم مال چند ماه پیش بود . حتی بعضی از فرودگاه ها اجازه ی پرواز به این هواپیما رو نمیدن . اونوقت ما ۵۰ تا ۵۰ تا سفارش میدیم. پخش کن مشرق
    • ایرانی DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      3 2
      چند ماه پیشش اون هواپیمای تایوانی بود که در حال بلند شدن به پل میخوره و یک ماشین رو هم از رو پل با خودش تو رودخونه میندازه!
  • خودم .. IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    5 17
    نه .. نیس .. این دیگه وآقعن نیس .! امآ خدآ بزنه تو بند کمر تو مشرق کِ این روزـآ هر وقت بآزت کردم ازت خبر بد خوندم .. ! بمیر اصلن .. هم عصبآنی م هم نآرآحت ..
    • عادل IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      8 5
      خودت بمیر ، مشرق هواپیمای آشغال سفارش داده ، یا اون کدخدا دوستان عاشق اروپا ؟؟؟
  • داود IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 11
    یا خدا...قرار بود منم امروز با این پرواز برم یاسوج که به خاطر شهادت حضرت فاطمه شرکت کنسلش کرد.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      11 7
      تاآخرعمرت نوکر حضرت زهرایی!
    • M.sh IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      10 5
      دوست عزیز صدقه ونماز شکر یادتون نره.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    13 0
    خدا رحمتشان کنه وصبر به بازماندگان دهد.
  • احسان IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 0
    چه حس بدی دست میده به آدم خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • HAMID IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    7 0
    زود قضاوت نکنید خدا رحمت کند همه جان باختگان رو این هواپیما 20سال کار کرده
  • عادل IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    11 7
    آخوندی حیا کن وزارت رو رها کن !!!
  • ﻣﺤﻤﺪ IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    3 6
    ﻫﻮاﭘﻴﻤﺎﻛﻮﭼﻚ ﺷﺮاﻳﻄ ﺟﻮﻱ ﺑﺪﻧﺒﺎﻳﺪ ﭘﺮﻭاﺯاﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺸﺪﭼﻪ ﺭﺑﻂﻲ ﺑﻪ ﺑﺮﺟﺎﻡ ﻭﻏﻴﺮﻩ ﺩاﺭﻩ?
  • محمود IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 2
    دوست عزیز نویسنده سایت از دسترس خارج نشده ، لایسنس https تمام شده که با وارد کردن دستی کاملا کار میکنه امیدوارم همه خبرات مثل این موضوع نباشه
  • آریو سوئد IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    4 4
    متاسفانه ایرانیها هنوز یاد نگرفته اند که باید در هنگام پرواز و در طول پرواز تلفن موبایل خود را خاموش نگه دارند. من خودم چندین بار مشاهده کرده ام که موبایل مسافران ایرانی در طول پرواز روشنه.لطفا تحقیق شود که آیا این حوادث رابطه ای با روشن بودن تلفن همراه مسافران دارد یا نه.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    10 9
    محض اطلاع این هواپیما از اون ATR های جدیدی که خریدیم نیست و 20 سال عمر داشته. بابا تو دنیا عمر مفید هواپیماها 10 ساله و بعد از اون بازنشستش می کنند ، ولی اینجا تا جایی که میتونن از هواپیما استفاده می کنن
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      1 2
      در خود امریکا هواپیما با عمر 29 سال هم پرواز می کنه
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    4 0
    باز هم مصیبتی دیگر.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    4 11
    ATR که هواپیمای نو وصفر کیلومتری بود تازه از یک کنسرسیوم فرانسوی ایتالیایی خریداری شده بود ؟!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    8 1
    همین الان که این کامنت را مینویسم از شبکه خبر دیدم که رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت که سال ساخت هواپیمای سقوط کرده 1993 بوده ، اگر حساب کنیم میشه 25 سال پیش
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      5 3
      ایشون با زرنگی خاصی تاریخ ساخت هواپیما رو گفت نه زمان پایان تست ها و رفتن هواپیما در ایرلاین یه هواپیما ده سال هم می تونه صفر کیلومتر بماند اگر وارد خط نشه مثل ایرباس های 320 خریداری ایران بعد از برجام که سال ساخت اونها 2017 نبوده و مربوط به 2000 بوده
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      5 0
      دوست عزیز چرا دروغ می نویسی. اولا ایران ایر بعد از برجام ایرباس 320 نخریده و ایرباس 321 (یک فروند) و 330 (دو فروند) خریداری کرده و 321 برای 2016 است ولی 330 ها برای 2014 بوده و هیچ پروازی هم تا زمان خریداری توسط ایران ایر انجام نداده بود. حالا 2000 را از کجا آوردی؟
  • jalal IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 0
    دلم می سوزه با این همه ثروت با هم مشکل داریم بابا ما با این همه پول کشور آمریکا رو می خریم واقعا دلم سوخت و دلم به درد آمد برای بازماندگان از خدا صبر می خواهم
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    21 7
    آدم نظرات رو که میخونه افسوس میخوره از بی اطلاعی و نظرات بیخودی که ملت میدن. اولا این هواپیمای قدیمیATR82 بوده و ATR72 بهتر و جدیدتر و فوق العاده امن هست و کمتر از نصف پرواز رو میتونه بدون موتور گلاید کنه. هواپیمایی که شماها میگین ملخی اسم اصلیش توربوپراپ هست و معمولا از توربوجت ها امن تر هستن. هواپیمایی آسمان کلا" هواپیماهای بدرنخوری داره. هواپیمایی که مشکل فنی داشته باشه و بپره همین میشه. شرایط فرودگاه یاسوج برای نشستن بسیار سخت هست. و هواپپیما با زاویه زیاد باید فرود بیاد.اونم توی این آب و هوا. ایران 140 تاییدیه سازمان ایکائو رو نداره. ایران و در این مورد شرکت آسمان قبل از برجام هم ATR72 داشت و هم ATR82. حداقل ما که توی سیستم اینا رو میزدم. حالا اگه ملت کارشناس نظر دیگه ای افاضه میکنن اون یه بحث دیگه اس. والسلام. والسلام
    • احمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      7 5
      atr 82 نبود داداش همون atr 72بود نمیدونی بیا اینم لینکش:https://fa.m.wikipedia.org/wiki/ای‌تی‌آر_۷۲ توی قسمت سوانح ببین تا اینقدر سوتی ندی خواهشا ماست مالیزاسیون رو تمومش کنید.مشرق پخش کن.
    • احمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      7 1
      یه سرچ ساده توی سایت های خارجی حتی نشون میده که atr 72 بود . البته مقصر صد درصد شرکت هواپیمایی بود که اجازه پرواز داد چون این هواپیما ظاهرا سابقه داره و یه بار بعد پرواز دوباره برگشت نشست.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      5 16
      جدیدش با قدیمیه مو نمی زنه هر دو ملخی هستن خرید این هواپیما اشتباه محض بود
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
      1 0
      در اینکه این هواپیما قدیمی و داغون بوده شکی نیست. ولی خود 72 ATR هواپیمای بدی نیست. چون تلویزیون گفته بود 82 هست اینو گفتم. وگرنه آسمان سالهاست اینا رو داره. ولی این دلیل نمیشه بگیم هواپیمای کوتاه برد ATR72 هواپیمای بدی هست.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    7 5
    دولت خیلی خوش شانسه که مردم دائم سرشان به این فجایع پشت سر هم گرم میشه
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 2
    اخبار اعلام کرده این هواپبما قدیمی بوده و مربوط به 25 ساله پیشه.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    9 10
    سو مدیریت دولت و وزارت راه آشکار است
    • امیر IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      4 5
      دولت قبل هم وقتی هواپیما پشت سر هم سقوط میکرد و هرسال نزدیک به 30 هزار نفر در تصادفات کشته میشدن هم همینو میگفتین؟؟
    • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      2 1
      یادت باشه وزیر راه دولت قبل هم استیضاح کردن . نه مثل آخوندی بی خاصیت که هر بار میره واسه استیضاح همه نماینده ها رو میخره و رای هاش از دفعه قبل بیشتر میشه !!! لااقل دولت قبل چهار تا فحش خورد بخاطر سقوط ها این دولت چی ؟؟ اصلا کسی جرات میکنه توی تلویزیون چیزی علیه شون بگه ؟ همه فقط قربون صدقه ش میرن !! یه مشت پاچه خوار و رشوه بگیر .
  • رامین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    5 0
    خدا رحمتشون کنه و به خانواده شون صبر بده،امسال چه سال پر حادثه ای واسه ایران بود خدا سال دیگه رو بخیر کنه،این خبر رو شنیدم دیگه میترسم سوار هواپیما بشم...
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      3 4
      سوار پراید چی؟ نمیترسی؟
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 4
    مرگ خبر نمیکند . بجای غرق شدن در این دنیای فانی کمی هم بفکر ذخیره آخرت باشیم
  • خلبان پرواز IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    4 2
    این هواپیما ، باسریال ثبت شده 573 ، از گونه ATR-72 .212/A محسوب میشد . این پرنده غیر نظامی به رجیستر F-WWEK در تولوز فرانسه (سال 2000 میلادی ) تست های پروازی را پشت سر گذاشت و پس از 7 سال در دسامبر 2007 به شرکت آسمان تحویل داده شد . این پرنده از دو پیشرانه پرات اند ویتنی (کانادا) PW127F بهره میبرد . عمر هواپیما حدود ده سال بوده
  • کاظم IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    5 0
    تسلیت به خانواده ایشان خداوند صبر اعنایت فرمایید انشاالله
  • خلبان پرواز IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    8 4
    برادران مشرقی با توجه به اینکه ایران سفارش سنگینی بعد از برجام از این مدل هواپیما داشته و این هواپیما هم سال 2000 تست های پروازی اون در فرانسه تمام شده بوده و سال 2007 تحویل آسمان شده بوده و فرسوده نبوده و حدود ده سال در خط ایرلاین آسمان بوده رسانه های دولتی و بخصوص ایرلاین مربوطه تمام تلاش خود رو می کنن مثل سقوط قبلی خلبان بیچاره رو عامل سقوط معرفی کنن و همه چیو تمام کنن....برای پایمال نشدن خون خلبان که یک فرد مذهبی و بسیار با دانش بوده خواهشا به صورت مستقل و نه از منابع دولتی و اصلاح طلب این سقوط رو پیگیری کنید دولتی ها پیش فرانسوی ها و اروپایها به دلایل سیاسی گیر هستن و روی اونها نمیشه حساب کرد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 12
    هواپیما فقط امریکایی اروپاییا چند نفره نمیتونن یه چیز درست بزنن کل اتحادیه اروپا اندازه سر سوزنی از امریکا تجربه و تخصص نداره
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    5 3
    یک پیمانکار ساختمانی به نام حسین علایی رئیس هواپیمایی آسمان است وی که قبلا در مصلای تهران مسوول بتن ریزی بود. در دولت تدبیر و امید به دلیل نزدیکی با باند آقای آخوندی به سمت رئیس هواپیمایی آسمان منصوب شده است. چرا باید چنین شخصی بدون تخصص رئیس هواپیمایی آسمان باشد ؟
  • پدرام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    6 4
    دوستان گرامی ۶۶ نفر از هموطنان در این سانحه جون خودشونو از دست دادند. در کمال وقاحت یک عده میگن تقصیر این دولت بوده یه عده میگن تقصیر دولت قبله. مردم عزادارند. سیاسی کاری کافیه. با همه مسائل که نمیشه جناحی برخورد کرد.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      6 3
      کاری که این دولت و طرفداران اون در حرکتی کثیف با آخرین سقوط آنتونو140 کردن...و هیچ کس هم این وسط نپرسید اصلا چه شد اون پرنده که با هدف انتقال فناوری و استفاده در بخش های امنیتی و باربری قرار بود در ایران مونتاژ بشه چه شد که یک شبه مسافربری شد برای یک سری اهداف سیاسی
    • ناشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      3 3
      شیش هفت سال قبل بود بازم همین حرفو میزدی ؟ به هر حال باید معلوم شه مشکل از کجاست . ریشه شو باید قطع کرد . نه که مسببینش هر روز پولدار تر میشن انگار نه انگار . چرا هواپیمای یکی مثل ظریف که هر روز داره واسه خودش با پول بیت المال دور دنیا جولون میده سقوط نمیکنه ؟
  • آرش کمانگیر IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    به نام خدا . سلام . خلبان این هواپیما از ورزیده ترین و با تجربه ترین خلبانان کشورمان بوده است . احتمالا رادار یا سامانه ارتفاع سنج هواپیما از کار افتاده بوده و در نتیجه به دلیل ابری بودن و بارش برف دید خلبان کاهش یافته لذا متوجه نبوده که ارتفاع هواپیما برای رد شدن از ارتفاعات منطقه کافی نیست . حدس دیگر این است که هواپیما در یک اصطلاحا چاه هوائی افتاده و ارتفاعش یکباره تا حدی کاهش یافته که خلبان دیگر فرصت اوج گرفتن نداشته است . خداوند همه شان را غریق رحمت واسعه خود گرداند و به بازماندگانشان صبر عنایت فرماید .
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    3 1
    اين هواپيما نقص فني داشته أست رادار هواپيما كوه را نديده و هواپيما به كوه برخورد كرده است از اين نوع هواپيما در اروپا زياد است و به از چهار سال كار كردن تعميرات اساسي ميشوند و قطعات مصرفي تعويض ميگردد
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    متاسفانه عملکرد مدیریت بحران اصلا خوب نیست
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    4 4
    اقای دکتر روحانی ایا سزاوار است بخاطر مدیران بی لیاقت ملت هر روز خبر اتش گرفتن کشتی و سقوط هواپیما و تصادف خودرو و کاهش ارزش پول و تورم و برگشت به نزول 20 درصد بانک و انحصار در همه زمینه ها و فساد ناشی از این انحصار و نبود کار رقابتی و00000 تحمل کنند ؟ ایا احساس مسئولیت نمی کنید؟ ایا در مقابل این همه بی لیاقتی و ناتوانی مدیران از ملت شرم نمی کنید؟
    • ناشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
      2 3
      ایشون فعلا سرگرم خوشگذرونی در هند هستند .
  • کارو FI ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 6
    سلام، اینجا در فرنگ، صبحی بسته بودید.. ! داریم تقاص اف 16 رژیمک صهیون را پس می دیم ... روسیه یه طیاره و یه هلیکوپترش رو از دست داد .همچنین چند ده نفر از نیروهایش در سوریه ... ما هم که کشتیمون رفته بود، این هواپیما هم اومد روش ..! تهدید کرده بودند، انتقام سختی می گیرند ...!
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      1 0
      برای شفای این هموطن فرنگی دعا کنید
    • ناشناس IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      0 0
      ایشون شفا نمیخواد . یه گلوله میخواد که باید حرومش بشه .
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    7 0
    توی دوره وزارت اخوندی همه نوع سانحه : ریلی - دریایی - زمینی - زیرزمینی - هوایی-و ... اتفاق افتاده و اب از اب تکان نخورد و لیست فله ای های امید در مجلس کماکان این وزیر بی کفایت رو تایید کردند .
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    هواپیمای اروپایی زیر نویس شبکه خبر.ولی در مورد اینکه از کدام سال وارد کشور شده چیزی نمی نویسند؟مگه موتور و بدنه هواپیما قرار است فرسوده نشود؟
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
      1 0
      همانطور که پژو 35 سال پیش فرانسه در خیابان ها حرکت می کند این هواپیماها هم عمر مفید ندارند و تا ابد امکان استفاده دارند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 0
    با اين ستاد مديريت بحران اگر كسي زنده هم بوده ديشب از سرما فوت كرده است هم وطنان خومان به فكر همديگر باشيم
  • صابر انصاری IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    0 0
    فقط تسلیت به بازماندگان.این حرفهای من و شما دردی را دوا نمی کند.الهم عجل لولیک الفرح.ولی دل امام زمان از دست ما ها خون است.خدایا مددی .
  • نیما IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    0 0
    سلام٬پیدا نشده
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    0 0
    مسؤلان هواپیمای سلامت باشن
  • داریوش ازدیار IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    0 0
    ....روحشان شاد...فقط دعاکنیم هرچه زودترپیداشن .واقعانمیدونم چه بگم پرازغم واندوه .
  • فرزی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا به خا نوادها شون صبر بده واقعا تو چه حالین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس