دستگیری

فیوج‌ها این بار با شگردی منحصر به فرد طلا و جواهر زنان مسن را می‌ربودند و پا به فرار می‌گذاشتند.

به گزارش مشرق، در ادامه سلسله اقدامات پلیسی پلیس آگاهی در کنترل نامحسوس مجرمین سابقه دار و حرفه ای، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که دو برادر از طایفه فیوج به نام های محمد ( 36 ساله ) و حسن (35 ساله) که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شدند، در حال حاضر در خانه ای مجردی در خیابان ابوذر سکونت دارند.

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی سوابق محمد و حسن اطلاع پیدا کردند که این دو برادر از سال 1379 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت طلاجات از زنان بویژه زنان سالخورده دستگیر و روانه زندان شدند.

سوابق محمد حکایت از آن داشت که وی از سال 1379 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با موادمخدر، سرقت بویژه سرقت طلاجات ، درگیری با مأمورین ، جعل و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است؛ بررسی سوابق حسن نیز نشان داد که او نیز همانند برادرش از سال 1380 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت ، جعل عنوان ، مواد مخدر و بویژه سرقت طلاجات از پیرزن ها دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر از سوی چهار شعبه اجرای احکام در شهرستان های قم و اصفهان تحت تعقیب قرار داشته و محکوم به بیش از 12 سال حبس قطعی است.

سارقان طلا

همزمان با شناسایی محمد و حسن به عنوان مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت طلاجات از پیرزن ها، پرونده های مشابهی با همین موضوع ( سرقت طلاجات از زنان ) به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

بر اساس اظهارات مشابه شکات ، سه مرد جوان با استفاده از انواع خودروهای صفر و در پوشش کمک رسانی به افراد نیازمندِ منطقه محل سکونت شکات به آنها مراجعه ، پس از جلب اعتماد و به بهانه خرید طلاجات مشابه شکات و یادداشت شماره درج شده بر روی طلاها، برای لحظه ای اقدام به امانت گرفتن طلا از شکات ( مالباختگان) نموده؛ نهایتا پس از قرار دادن طلاجات در داخل کیسه های مشکی، کیسه های حاوی پوشاک، بسته ی اسکناس و تراول چک و طلاجات متعلق به شکات پرونده را به آنها تحویل و بلافاصله محل را ترک می کردند غافل از اینکه انتهای کیسه های مشکی سوراخ بوده و در واقع این افراد طلاجات را از انتهای کیسه خارج کرده و بسته های پول و چک پول نیز تماما بسته های پول و تراول چک مجعول هستند.

بیشتر بخوانید:

باند سرقتی که از 5 کودک سوء استفاده می‌کرد

سرقت با طعم آب انار درجه یک

با شناسایی تصاویر دو برادر ( محمد و حسن ) از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی ضمن شناسایی دقیق مخفیگاه متهمین در خیابان ابوذر و هماهنگی با بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران ، در ساعت 17:00 مورخه ۲۸ دی ماه اقدام به دستگیری این دو برادر بهمراه متهم سوم به نام وحید 28 ساله کرده و مشخص شد که محمد از بستگان نزدیک ( پسر دایی ) این دو برادر است که پس از دستگیری و انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، او نیز همانند دو متهم دیگر از سوی شکات پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.

همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمین تعداد دو دستگاه پرشیا سفید ، رانا مشکی و مزدا 3 سفید رنگ نیز کشف و توقیف شد که متهمین در همان اعترافات اولیه ضمن اعتراف صریح به دهها فقره سرقت طلاجات از زنان به استفاده از انواع خودروهای سواری صفر از قبیل رانا ، پژو 405 ، پرشیا ، مزدا 3 ، سوناتا و پژو 206 اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با ادامه رسیدگی به پرونده و بررسی وقوعات مشابه در تهران و دیگر شهرستان های کشور ، تاکنون علاوه بر شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان در شهر تهران ، تعدادی از شکات و مالباختگان در دیگر شهرستان های کشور از جمله مشهد ، اصفهان ، مشهد ، قم و ... مورد شناسایی قرار گرفتند.

با توجه به حرفه ای بودن متهمین در ارتکاب این نوع از سرقت، تحقیقات پلیسی جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در تهران و همچنین دیگر شهرهاو شهرستان های کشور در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد ، توسط سه سرنشین انواع خودروهای عمدتا صفر مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    57 7
    این دو برادر از (سال 1379) تاکنون (بارها) به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با سرقت طلاجات از زنان بویژه زنان سالخورده دستگیر و روانه زندان شدند ، آیا اگر حکم قطع انگشت در بار اول و قطع دست در بار دوم اجرا می شد دزدی ها ادامه می یافت ؟؟!! اگر حکم قطع انگشت و دست برای دزدی وجود داشت بازدارندگی چه میزان افزایش پیدا می کرد ؟؟ امنیت چه میزان افزایش پیدا می کرد ؟؟ قتل ها تجاوزها و ... که حین دزدی ها اتفاق می افتد چه میزان کم می شد ؟؟ واقعا باید دست از اجرای قوانین 200 سال پیش برای امروز برداریم ، قوانین جزایی فعلی هیچ بازدارندگی ندارد درخواست مردم شکستن گردن مجرمینه نه ناز کردنشون !!! یا شاید از فشار آمریکا و غرب واهمه داریم ؟!
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
      6 1
      مشکل اینجاست اون اگر قرار به قطع کردن بود اون قاضیه که قرار بود حکم اینا رو بده کلا باید تیکه تیکه باشه
  • سید IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    31 1
    اعقاب این جماعت کولی ها هستند و هیچ دین و آیین خاصی را نمی پذیرند. از هندوستان تا فرانسه پراکندگی دارند و در همه کشورهایی که زندگی می کنند جُرم آفرین و دردسر سازند. خُب این جماعت خلاف در ذات و گوشت و پوستشان است، تعجّب ما در این است که نیروی انتظامی مرتباً این افراد را به سبب جرائم مجدد دستگیر می کند اما قضات ما در قوه قضائیه برای دهمین و بیستمین و صدمین بار آزادشان می کنند و باز تکرار مجدد و خسته کننده داستان.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    28 5
    اگر حکم شریعت را در قطع کردن دست و انگشتان اینها انجام می دادیددیگر شاهد گستاخی به مال مردم توسط این انگل های اجتماع نبودیم
  • مصباح IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    4 1
    متاسفانه نگارش مطلب از سوی نویسنده روان و مشخص و واضح نیست عموماً مطالب درج شده در ستون حوادث باید به صورتی نگارش شود قابل فهم برای عموم اینکه از کلمه شکات در یک جمله چند بار استفاده شده است بی دلیل و قابل فهم نیست
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    22 6
    من نمی دانم طایفه فیوج از کی وارد ایران شده اند که اکثرا به کار خلاف در ایران مشغولند.؟
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    2 0
    این فیوج ها طائفه ( جیگی ) هستند خیلی هم خطرناک و هیز هستند و کلا مراقب باشید ممنون از سایت
  • DE ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    3 0
    فیوج ها در چهار محالم پراکنده شدند و مشغول خلاف کاری و گند زدن به جامعه،شکر خدا تولید مثل هم که ما شاءالله هنوز به سن بلوغ نرسیده پنج شش سالگی شروع کردن
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    2 0
    همه اینها این جور نیستند من با یک خانواده از اینها آشنا هستم که اتفاقا فوق العاده سالم و پاک هستند
  • مصطفی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    قربت هسن اززمان مغولا
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    3 0
    روی این طایفه فیوج به عنوان یک پروژه روان شناختی باید تحقیقاتی بشود ببینند چرا اینقدر به کار خلاف علاقه دارند ودر صورت لزوم به نشانگر جی پی اس برای کنترل شدن مجهز شوند
  • پویا IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    3 1
    قوه قضاییه توضیح دهد که این اراذل و اوباش باید دقیقاً چقدر به مردم لطمه روحی و مالی بزنند که احکام اسلام در مورد انان اجرا شود
  • زیبا احمدپور از تبریز IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    خدا لعنتشون کنه
  • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    حدود الهی رو برشون جاری کنید.فقط قطع دست و سلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس