کد خبر 831922
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰
مسلمانان روهینگیا

وزارت خارجه کانادا روز جمعه از اعلام تحریم‌های هدفمند علیه یک ژنرال ارشد میانمار که نقش گسترده‌ای در جنایت علیه مسلمانان روهینگیا داشته خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت کانادا یک ژنرال میانماری که رهبری اقدمات خشونت‌آمیز ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا را بر عهده داشته، تحریم کرد. 

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد «مائونگ مائونگ سوئه» ژنرال ارشد ارتش میانمار که متهم اصلی پاکسازی قومی مسلمانان «روهینگیا» در استان راخین است را تحریم کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «این تحریم‌ها بابت نقش قابل توجه این مقام نظامی در نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا و تأثیر وی در خشونت‌ها و آزارگری‌هایی که فرار ۶۸۸۰۰۰روهینگیایی از کشورشان را در پی داشته، اعمال می‌شوند.»

وزیر خارجه کانادا در این بیانیه از مقام‌های نظامی و غیرنظامی میانمار خواسته به تعهدات خود برای احترام به حقوق انسانی تمامی افراد عمل کرده و تمامی افراد مسئول در جنایت‌های اخیر را پاسخگو کنند. 

تحریم‌های اتاوا، مصادره اموالی این مقام ارشد نظامی در کانادا و ممنوعیت هر نوع معامله با وی را شامل می‌شود. 

 میانمار مسلمانان روهینگیا را به عنوان اتباع این کشور به رسمیت نمی‌شناسد و از اعطای حق شهروندی به آنها خودداری می‌کند. 

نظامیان میانمار از اکتبر سال ۲۰۱۶ به مسلمانان روهینگیا در استان راخین حمله کرده و روستاهای آنها را به آتش کشیده‌اند. این حملات از آگوست سال گذشته میلادی شدت گرفته‌اند. 

از آن زمان، خشونت نظامیان میانمار نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از جامعه یک میلیون نفری مسلمانان روهینگیا را مجبور به ترک کاشانه و فرار به بنگلادش کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس